Test Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD MAN (2019)

Autor: Matěj Skalický - 27. 2. 2019


Honda CR-V je v šedi moderních SUV skutečně moc milým překvapením. Testované auto je obrovské, jízdně pohotové a dobře vypadá. Jde navíc s moderní „zelenou“ dobou, protože vypustilo ze své nabídky dieselové agregáty – japonského obra koupíte jen s benzinem nebo jako hybrid.

Srovnání s Lexusem

Na první pohled by asi oko neznalé velikánů od Hondy jen tak nevytušilo, že tohle je úplně nová generace CR-V. Přeci jen od svého předchůdce ji toho tolik neliší, řekli byste. Skutečně – tvary i křivky mají podobné ražení, jiné je ale složení motorů, technika a vlastně i celý interiér.

Japonci se v posledních letech v architektuře útrob aut nesmírně zlepšili. Palubku protíná černá plastová linka, v jejím středu najdete už pouze jeden displej a spolu s dřevěnými dekory pokračujícími do dveřních výplní si Honda zahrává o srovnání s Lexusem. V nedávném testu čtyřkolky CR-V s automatickou převodovkou jsme hanili hlavici voliče převodových stupňů, tady s hlavicí manuálu nemáme sebemenší problém.

test-2019-honda-cr-v-15-turbo-2wd-mt- (17)

Smysl dává i odkladiště na středovém sloupku. Je tu prostor pro lahve, klíče, mobil i větší předměty. Ergonomie je na perfektní úrovni. Ještě několikrát se odkážeme na nedávným test čtyřkolky – pochvalovali jsme si, že nové CR-v výrazně nabylo na objemu. Platí to vpředu i vzadu, přičemž dodáme, že auto umí převézt i sedm osob s tím, že třetí řada sedadel vás přijde na 45 tisíc a nejde zkombinovat s hybridní verzí.

Obří kliďas

Honda CR-V má typické kontury pro velká SUV, na délku měří 4600 milimetrů a světlá výška variuje podle výbav a motorizace kolem 200 milimetrů. Za volantem pocit mohutnosti designově pěkně vyvedeného giganta ztlumí dobrý výhled do všech směrů. Vnitřek auta má vytříbené odhlučnění, samotná benzinová patnáctistovka je ale velmi tichý a kultivovaný motor.

Je to vlastně největší a nejpříjemnější překvapení nové Hondy CR-V. Oturbená jednotka má přitom jen 127 kW/173 koní, hýří však neukojitelnou chutí jet a svižně akcelerovat. Její reakce jsou naprosto bezprostřední. Velký dík musíme připsat šestistupňové manuální převodovce s krátkými drahami a měkkými dorazy. Je přesná, bleskurychle se s ní dají měnit převody a řadit je i v tak velkém autě skutečně radost.

test-2019-honda-cr-v-15-turbo-2wd-mt- (9)

CR-V v tomto provedení jezdí průměrně za osm litrů, zatímco u čtyřkolky a automatické převodovky jsme se před časem dostali na hodnotu o litr vyšší. Skvělá je taky ovladatelnost auta a zadní víceprvková náprava dokáže dělat divy s pohodlností jízdy i při rychlejších přejezdech příčných nerovností. Vpředu je McPherson. 

Najdi chybku

Samozřejmě že auto není dokonalé. Ovládání elektronické parkovací brzdy je šílené (a nepochopitelné, neintuitivní), protože se neumí zapínat ani vypínat sama a jen těžko se s tím sžívá. Holt rozmazlili nás u konkurence… Stejně tak zdánlivou prémiovost sráží kvalita některých použitých materiálů v interiéru a „plechovost“ zavírání dveří.

Přesto – testovaná verze nové CR-V stojí 760 tisíc a je to skvělý parťák na cesty. Hondě se podařilo dostat do velkého auta smysluplně hospodárnou patnáctistovku s nebývale příznivým projevem. Auto je tiché, prostorné a dobře vypadá. A to už je hodně superlativ vybízejících ke koupi.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Báječný motor,Hledají se těžko…
Dobrá ovladatelnost,Ovládání parkovací brzdy
Po modernizaci vypadá lépe,Nedodělky
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Honda
Typ:,CR-V
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1498 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,127 kW/173 koní 5600 ot./min
Točivý moment:,220 Nm v 1900–5000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.8 s
Maximální rychlost:,208 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.6 / 6.0 / 6.6
Objem nádrže:,561/1694 litrů
Délka:,4600 mm
Šířka:,1855 mm
Výška:,1689 mm
Rozvor:,2662 mm
Objem zavazadlového prostoru:,570 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Matěj Skalický, autor je redaktorem Českého rozhlasu

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru