Test-2019-Ford-Fiesta-ST-Line-Red-Edition-10-EcoBoost-103-kW- (24)

Test Ford Fiesta ST-Line Red Edition 1.0 EcoBoost 103 kW (2019)

Autor: Pavel Srp - 11. 6. 2019


Ford Fiesta vždy patřil mezi velmi dobře jezdícími auty a nová generace na tom nic nezměnila. V rámci redakčního testu jsme vyzkoušeli verzi ST-line s litrovým přeplňovaným tříválcem se 140 koňmi.

Tři, tři, tři, … a turbo!

Pohled do ceníku prozradí, že aktuálně je Ford Fiesta v nabídce výhradně s benzinovými motory a kromě základního 1,1litrového motoru, kterým je atmosférický čtyřválec, jde o přeplňované tříválce EcoBoost. Jejich výkony jsou 74 kW/100 koní nebo 92 kW/125 koní. Mimochodem i vrcholné provedení Fiesta ST má pod kapotou tříválec, který je naladěný dokonce na 147 kW/200 koní.

My jsme měli v testu motor se 103 kW/140 koňmi, který byl určen pro speciální výbavu Ford Fiesta ST-Line Red Edition a Black Edition a aktuálně už v nabídce není. Testované auto je právě verze Red Edition, kterou lze na první pohled poznat podle červeného laku karoserie a černých doplňků (například vnější kryty zpětných zrcátek), včetně černých pruhů táhnoucích se přes karoserii. K tomu je na 5. dveřích výrazný střešní spojler a auto jezdí na černých 17″ kolech.

Test-2019-Ford-Fiesta-ST-Line-Red-Edition-10-EcoBoost-103-kW- (33)

Edice nabídne specifické doplňky i v interiéru. Tady si lze všimnout sportovních sedadel s částečně koženým čalouněním, ale i červených detailů objevujících se na dveřních madlech i na palubní desce. Volant s poměrně tlustým věncem a měkkou kůží dostal červené prošívání, stejně jako řadící páka i páka ruční brzdy.

Motor se povedl

Ford tříválce umí, potvrzuje to každoroční ocenění Motor roku, které dostaly jeho jednotky i letos. Fordův tříválec jsme chválili začátkem roku pod kapotou Focusu ST-Line 1.5 EcoBoost a bude to tak i tentokrát.

Testovanou červenou Fiestu pohání litrový EcoBoost s výkonem 103 kW/140 koní a s točivým momentem 180 Nm. Vzhledem k tomu, že auto váží jen lehce přes jednu tunu, nejsou to hodnoty vůbec špatné a pocitově auto jede lépe, než jaké hodnoty udává v technických údajích sama automobilka. Ta tvrdí, že zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou rovných 9 sekund a maximální rychlost činí 202 km/h.

Test-2019-Ford-Fiesta-ST-Line-Red-Edition-10-EcoBoost-103-kW- (23)

Motor je po startu překvapivě tichý i klidný a prostý vibrací. V přímém srovnání s Kií Stonic, kterou jsme testovali v tomtéž týdnu také s litrovým přeplňovaným tříválcem, byl rozdíl opravdu obrovský. Zvuk se do kabiny příliš nedostává ani při jízdě, slyšet je hlavně při výraznějším záběru.

Dynamika 140koňového motoru v malé Fiestě je překvapivá. Na reakci po sešlápnutí plynového pedálu si sice moment počkáte, ale pak přijde a malý červený Ford se rozjede docela razantně. Pomáhá tomu i šestistupňová manuální převodovka s povedeným řazením. Testovaná Fiesta by se neztratila ani na německé dálnici, protože rychlosti nad 200 km/h ji nedělají problém nejen dosáhnout, ale ani udržet.

Snížený podvozek

Výbava ST-line se od běžné Fiesty liší. Výrazná je třeba jiná maska chladiče s černými detaily i výplní, jiné jsou nárazníky, ten zadní navíc s difuzorem, ale i již zmíněný střešní spojler. nárazníky, zadní je vybaven výrazným difuzorem. Nechybí ani na přání dodávaný velký střešní spojler. A také je tu o jeden centimetr snížený podvozek.

Test-2019-Ford-Fiesta-ST-Line-Red-Edition-10-EcoBoost-103-kW- (16)

A právě podvozek je skvělým kompromisem mezi sportovním a tím, s nímž se dá jezdit i každý den. Testovaná Fiesta potěší také lehkostí, s jakou dokáže měnit směr. Po otočení volantem se předek ihned stočí, a to i díky lehkému předku. Po celý týden se mi i při svižnějším ježdění (ovšem nikoliv nijak výrazně ostrém) nepovedlo ani jednou dostat podvozek do úzkých a i když jsem si před zatáčkou říkal, že nájezdová rychlost už by mohla nějaké problémy pro podvozek znamenat, nebylo tomu tak. Auto jako by se mi vysmívalo, že to je pro něj pořád legrace, ať to zkusím ještě ostřeji.

I když několik drobností, které kazí jeho dokonalé hodnocení, jsem našel. Tou první bylo, že se na nerovnostech od kol ozývalo drobné a minimálně slyšitelné „poťukávání“. A tou druhou to, že se při opravdu velmi ostrém brzdění odlehčí záď a občas se zavlní. Na druhé straně toho dokáže zkušený řidič využít k tomu, aby si auto do zatáčky „nastavil“.

Cena

Testované auto bylo z akční edice Ford Fiesta ST-Line Red Edition, za kterou jste mohli v České republice zaplatit od 454 990 Kč. K tomu jste dostali nejen tento poměrně dost výkonný tříválec, ale i 5letou záruku. Aktuálně v ceníku najdete jen výchozí ST-line (a samozřejmě všechny další výbavy), ale pouze se slabšími motory. Ceník Fiesty začíná na akčních 299 tisících korunách, ST-line začíná na 410 tisících.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Ford
Typ:,Fiesta ST-Line Red Edition 1.0 EcoBoost 103 kW
Uspořádání:,řadový tříválec
Objem válců:,998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,103 kW/140 koní
Točivý moment:,180 Nm
Zrychlení 0–100 km/h:,9.0 s
Maximální rychlost:,202 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.5 (kombinovaná)
Objem nádrže:,42 litrů
Délka:,4065 mm
Šířka:,1735 mm
Výška:,1466 mm
Rozvor:,2493 mm
Objem zavazadlového prostoru:,311 / 1093 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru