test-2019-dacia-sandero-stepway-techroad-09-tce- (17)

Test Dacia Sandero Stepway Techroad TCe 66 kW/90 k S&S (2019)

Autor: Pavel Srp - 14. 5. 2019


Dacia je na českém trhu úspěšnou značkou a vlastně se není čemu divit. Tahle auta totiž nabízejí hlavně praktičnost, ale nechybí jim ani nic z toho, co bude řidič při jízdě potřebovat. Tentokrát jsme se podívali na zoubek modelu Sandero s benzinovým přeplňovaným tříválcovým motorem v nejvyšší, akční výbavě Stepway Techroad.

Speciální edice Techroad

Koncem roku 2016 dostalo Sandero poměrně velký facelift, který z něj udělal o poznání moderněji vypadající auto. Nová jsou přední světla s LED denním svícením, ale také zadní světla, která pro potkávací a brzdová světla také dostala techniku LED. Dacia je ale budgetovou značkou. U jejích modelů se hledí na cenu, ale přesto si automobilka neodpustí speciální edice jako například testované Techroad. Do těch pak ráda výbavu přidá. S tím ale přidává i něco stylových doplňků vzhledu.

Modely z této výbavy dostaly červené prvky na karoserii, na krytech vnějších zpětných zrcátek či na prazích. Specifická jsou také nová kola. Změn si lze všimnout i uvnitř vozidla. Tady jsou ale o poznání decentnější a červený nádech mají vnitřní panely dveří, okraje výdechů ventilace, čalounění, ale i podlahové koberce.

Souvisí s tím také rozšířená výbava, v níž lze nalézt zadní parkovací kameru s parkovacími senzory, automatickou jednozónovou klimatizaci, multimediální systém s navigací a možnou kompatibilitou s Apple CarPlay a Android Auto.

test-2019-dacia-sandero-stepway-techroad-09-tce- (36)

Jen nejvýkonnější motory

Pro nejvyšší výbavu Techroad jsou k dispozici pouze dva nejvýkonnější motory – jeden naftový Blue dCi s výkonem 70 kW/95 koní a jeden benzinový TCe s 66 kW/90 koňmi, který byl také pod kapotou testovaného auta. Jde o turbodmychadlem přeplňovaný tříválec s objemem 0,9 litru.

Příjemně potěšil jeho projev už od volnoběhu. I když jde o nejlevnější hatchback na trhu, jeho tříválec tak nepůsobí. Na volnoběh vibracemi obtěžovat nebude a nebude tomu tak ani při jízdě, a to i přes fakt, že motor nedostal vyvažovací hřídel. Podle zvuku ale původ motoru poznáte s naprostou jistotou, přesto by se dal označit za kultivovaný.

Maximum točivého momentu 140 Nm je k dispozici od 2250 ot./min a právě kolem těchto otáček má motor nejvíce síly. Pokud po něm budete chtít dynamiku, neměly by vám otáčky spadnout níže. Ve vysokých otáčkách je však bez jakékoliv gradace výkonu a lepší dynamice to výrazněji nepomůže. Díky 1,1tunové hmotnosti je nicméně auto dostatečně svižné a předjíždění na okresních silnicích není nemožné.

I díky dlouhým rychlostem – hlavně pětky, která točí při 130km/h rychlosti na dálnici něco přes 3000 ot./min – je docela příznivá spotřeba paliva. Ta se po týdenním ježdění pohybovala mezi 6 a 7 l/100 kilometrů, spíše však u nižší hranice.

test-2019-dacia-sandero-stepway-techroad-09-tce- (5)

Pohodlný podvozek

Na celém autě je znát důraz na co nejnižší cenu. Zámky na dveřích, vystouplé kliky, prutová anténa na střeše, ale i mechanické otevírání kufru stiskem zámku. Nejinak je tomu i v interiéru, kde jsou jen tvrdé plasty a ovladače s drobnou vůlí. Design tu ustoupil funkčnosti, ale s cenou kolem 300 tisíc v prakticky plné výbavě to není výtka, protože vše fungovalo bezchybně.

Podvozek je naladěn spíše komfortněji, ale i díky tomu působí v některých situacích nejistě. Ovšem i tak šlo o mnohem stabilnější a jistější auto, než tomu bylo u nedávno testovaného Dokkeru. Podvozek se nechal rozhodit prakticky pouze v situacích, kdy se mu pod koly znenadání objevila výraznější nerovnost. V takovém případě nedokázaly tlumiče karoserii dostatečně rychle zkrotit a ta pak poskočila.

Ani řízení tomu nepomůže, protože kolem středové polohy není zcela přesné a je prosté jakékoliv zpětné vazby. Přesto je vlastně tohle auto při běžné jízdě třeba pochválit, protože se od podvozku neozve žádná rána a na palubě není velký hluk. S přihlédnutím k ceně jde o povedené auto. 

Cena

A co to znamená konkrétně? Jak již bylo řečeno, pro testovanou nejvyšší výbavu Techroad lze pořídit dvojici motorů, které se liší cenou poměrně zásadně. Zatímco ten testovaný stojí 293 900 Kč, za ten druhý, vznětový byste museli zaplatit 346 900. Nejnižší cena v ceníku je přitom 174 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Dacia
Typ:,Sandero Stepway Techroad TCe 66 kW/90 k S&S
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,898 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,66 kW/90 koní v 5000 ot./min
Točivý moment:,140 Nm v 2250 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,11.1 s
Maximální rychlost:,168 km/h
Převodovka:,pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.3 – 6.6
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4081 mm
Šířka:,1733 mm
Výška:,1618 mm
Rozvor:,2590 mm
Provozní hmotnost:,1115 kg
Objem zavazadlového prostoru:,320 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru