test-2021-citroen-c3-facelift- (2)

Test Citroën C3 Shine 1.2 PureTech 110 S&S MAN6 (2021)

Autor: Matěj Skalický - Foto: Matěj Skalický - 3. 1. 2021


Měkoučká křesla a přimhouřený výraz, ochrana před nákupními košíky a hned trojbarevné provedení zevnějšku, extra pohodlný podvozek a velmi slušně fungující dvanáctistovka s přesným řízením. Kdo nasedne do modernizovaného Citroënu C3, jako by vytáhl vyfešákovaný gauč na výlet. Pro někoho žádné pozdvižení, pro jiného znamenitá devíza. Však podívejte se, kolik jich jezdí!

Jako v galanterii

Kdo jiný než módou posedlí Francouzi by měli mít čuch na výstřední design. C3 není typem auta, které by zrovna udávalo trendy, ale o pozornost se umí hlasitě přihlásit. Na trhu je už čtyři roky, a od letoška vůz zakoupíte v omlazené variantě, u níž designéři ještě přiostřili už tak nekompromisní pohled malého hatchbacku.

Letmým okem prošly největší změnou nové ledkové světlomety (standardně!). Jinak si musíte vedle sebe postavit původní a novou C3, abyste všechny přeskládané linky na čelní masce odtajnili. Jiné jsou taky ochranné airbumpy na bocích a do nabídky přibyly nové barevné kombinace. Můžete si vyhrát se stylem ráfků kol, s polepy střechy nebo exteriérovými barvami. Dohromady to dává téměř stovku kombinací. Skoro jako v galanterii.

Odlišit se v rámci skupiny, která se už tak snaží v rámci klasických aut nějakým způsobem vymezovat, je výhrou pro každého exhibicionistu nebo designéra-hračičku. Barevná kouzla přitom umí Citroën i v interiéru. Ale ta nejzásadnější novinka, která s faceliftem obohatila nabídka C3, se skrývá jinde.

test-2021-citroen-c3-facelift- (29)

Ať si hýždě lebedí

No skrývá, denně ji budete používat. Jde o sedačky, nebo lépe řečeno křesla, kanape. Spíš gauč. Nebo moje oblíbené: ušáky. Tohle totiž nejsou žádné primitivní, tvrdé sedačky. Nic obyčejného. Citroën zainvestoval do 15milimetrové pěnové výplně, v níž si budou vaše hýždě přímo lebedit. U řidiče je k tomu nastavitelná bederní opěrka.

K tomu si můžete přiobjednat dva rozlišné styly vyhotovení palubky: Techwood a Émeraude, tedy smaragd. První jmenovaný vidíte na fotografiích a trochu mi připomíná hadí kůži. Druhý zase není zelený, ale spíš tyrkysový, takže jeho označení moc nerozumím. Ale na módu jsou tu Francouzi, to už tu padlo…

V interiéru jinak zůstalo vši při starém. Je tu pěkně zakomponovaný sedmipalcový centrální displej multimédií (byť není rozhodně z nejrychlejšíchú, který z palubky netrčí ani nevyčnívá, abyste na něj ale viděli, musíte výrazněji sklopit zrak. Nadále tu také chybí nějaké důmyslnější ovládání klimatizace, ne jen přes displej. Jinak si ale není na co stěžovat, naopak. Výborný je třeba odkládací prostor (6,25 litru) před spolujezdcem. Jo a už jste někdy viděli tak hluboký kufr jako v C3? Pojme 300 litrů.

test-2021-citroen-c3-facelift- (5)

Jak žehlit rigoly

Testovaná C3 disponuje přeplňovanou zážehovou jednotkou o výkonu 81 kW (110 koní), točivý moment činí 205 Nm. Tříválec je to pohotový, bez výrazné prodlevy. Není líný ani při běžném dálničním předjíždějí a šestistupňový manuál (s obří hlavicí řadicí páky!) s ním hladce operuje, leč vyžaduje trochu hrubší sílu, aby sázel kvalty přesně. Jezdit se s ním dá kombinovaně za šest, za šest a půl litru.

Auto nemá ani tunu a čtvrt a strašně jednoduše se s ním manipuluje. Dávkou samozřejmě proto, že v řízení skoro necítíte odpor, ale zdá se mi, že už to není tak protivně odtažitý prvek jako v minulosti. Podvozek je extrémně komfortní, jeho schopnost žehlit i sebevětší rigoly je neskutečná. Negativně C3 překvapila odhlučněním, nepřišlo mi řádné ani od kol, ani od vnějšího prostředí. Natož od motoru – ale na vinu to částečně dávám své zhýčkanosti z tichosti elektromobilů.

Novou C3 dostanete u Citroënu za minimálně 375 tisíc (v akci), slabší verze s 83 koňmi je dostupná od 340 tisíc. Za automatickou šestistupňovou převodovku připlácíte 40 tisíc. Pokud vás zaujala, tak pro ještě větší komfort doporučuju připlatit si ještě 20 tisíc za přední parkovací asistent, kameru a systém pro sledování mrtvého úhlu. Ani airbumpy vás před nenadálou srážkou totiž neochrání…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Citroën
Typ:,C3
Motor:, 1.2 PureTech
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,1199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,81 kW/110 koní při 5500 ot./min
Točivý moment:,205 Nm při 1750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,9.4 s
Maximální rychlost:,198 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.3 / 3.8 / 4.4
Emise CO2:,100 g/km
Objem nádrže:,45 litrů
Délka:,3996 mm
Šířka:,1749 mm
Výška:,1474 mm
Rozvor:,2539 mm
Provozní hmotnost:,1165 kg
Objem zavazadlového prostoru:,300 / 922
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru