Test Citroën C-Elysée 1.6 VTi (AT)

Autor: Pavel Srp - 16. 7. 2017


Citroën C-Elysée prošel koncem minulého roku modernizací, která se podepsala na designu, ale vylepšila i několik dalších oblastí. My jsme se s ním vozili v rámci redakčního testu.

Co je nového?

Malý sedan dostal novou masku chladiče, která přechází až do světel a už na první pohled auto designově prozářila. Přední i zadní světla dostala také novou grafiku. Přední nárazník byl ve své spodní části přepracován a dostal také nová LED světla pro denní svícení. Novinkami jsou také 16″ disky (San Diego) či dva odstíny karoserie (Lazuli Blue a Gris Acier). To ale není případ bílého testovaného vozu.

Novinky se dostaly i do interiéru, omezily se ale prakticky pouze na nový systém multimédií Citroën Connect Radio a Citroën Connect Nav s dotykovým 7″ displejem. Výbava tak díky tomu může zahrnovat také couvací kameru s poměrně slušným rozlišením. Škoda, že modernizace nepřidala další odkládací přihrádky, protože jich je tu zoufale málo a nebylo kam odložit telefon.

Je levný a je to vidět

Výhodou je pro Citroën C-Elysée jeho cena, protože začíná na akční ceně 272 900 Kč (pro porovnání startovní cena modernizované Škody Rapid startuje na 314 900 Kč), ale ta cena je na autě občas vidět.

Tak například interiér. Ovládání oken je umístěno na středovém panelu před řadící pákou (zadní na středové loketní opěrce), volant nemá jediný ovladač a ovládání zrcátek je vespod palubní desky u řidičova levého kolene. Ovšem to, že volant nemá ovladače, neznamená, že by tu snad nebyly, ony jsou umístěné za volantem na sloupku řízení. Jenže těch všemožných páček a ovladačů je tady moc a občas překážejí, speciálně na pravé straně, kde se k tomu ještě přidává spínací skříňka, ze které čouhá klíč. Nepotěší ani polohování volantu, které je možné pouze výškově, podélně se volant nastavit nedá, a tak jsem si za celý týden nedokázal nastavit příjemnou polohu k řízení – buď jsem seděl blízko a měl volant pohodlně a nebo jsem seděl tak, abych měl nohy správně, ale pak jsem měl daleko volant.

Pokud otevřete motor, můžete si všimnout toho, že ze spodní strany úplně chybí čalounění. Totéž vás čeká na víku zavazadlového prostoru, ten se dá navíc odjistit pouze z interiéru a nebo na klíči. K vyklopení víka pak musíte použít ruce, pružiny tu nejsou.

Pohonné ústrojí a jízda

Pod kapotou modernizovaného Citroënu C-Elysée mohou být čtyři motorizace, které se pojí s dvěma převodovkami. Benzínové motorizace zastupují tříválec 1.2 PureTech 82 s manuální převodovkou, nebo 1.6 VTi 115 s manuální nebo automatickou převodovkou. Naftové motory zastupuje čtyřválcový motor s objemem 1.6 litru ve dvou verzích HDi 92 a BlueHDi 100.

Pod kapotou testovaného auta byla šestnáctistovka VTi s výkonem 85 kW/115 koní, točivým momentem 150 Nm a s automatickou šestistupňovou převodovkou. Je to jediný motor, který je s automatickou převodovkou (EAT6) možné spojit.

Jde o atmosféricky plněnou jednotku, a tak je její projev poněkud vlažnější a k jakékoliv lepší dynamice je potřeba jej točit. A převodovka to dělá často, takže při přidání plynu často podřazuje. Někdy je to nepříjemné. Nejen, že motor pošle do vysokých otáček, ale díky střídmému odhlučnění pohonné jednotky se navíc do interiéru poměrně znatelně přenáší její hluk. Zvuk ale naštěstí není nepříjemný. Převodovka jinak řadí hladce, rozvážně, ale k celkovému pojetí auta se hodí.

Atmosférické plnění motoru není dobré z hlediska normované spotřeby paliva, i proto automobilky do svých aut stále častěji dávají výhradně přeplňované motory. Spotřeba Citroënu C-Elysée se ale dala bez problémů držet mezi 6 a 8 l/100 km, nižší hranice se dalo dosáhnout mimo město, té vyšší naopak ve městě.

Sedačky jsou pohodlné, v interiéru je poměrně dost místa a výhled také není špatný. Překvapí pohodlný podvozek, který i na 16″ kolech šikovně filtruje nerovnosti. Nepotěší ale fakt, že řidiče vlastně odfiltrovává od toho, co se pod autem děje. Informace k němu neproudí ani přes sedačku, ale ani přes volant. Jakýkoliv náznak ostřejší jízdy vyvolá určitou nejistotu v chování, která dává jasně najevo, že pro žádné závodění tohle auto určeno není. Opět jsme ale u toho, že pro cílovou skupinu tohoto auta je vlastně takové naladění podvozku ideální. Zajímavé je také aktivování blinkrů, protože zvuk jejich blikání, který je slyšet v interiéru, připomíná staré digihry, navíc je vcelku hlasitý. Nemělo by se tak stát, že byste blinkr zapomněli aktivovaný.

Závěr

Citroën C-Elysée vypadá po modernizaci mnohem lépe a jeho největší výhodou je to, že je pohodlný. Největší nevýhodou je ale v České republice tvar jeho karoserie, protože malé tříprostorové sedany u nás nemají v prodejích na růžích ustláno. Ačkoliv má nějaké nedostatky, omlouvá je cena a výbava, protože za 272 900 Kč – respektive 262 900 Kč v případě využití financování CITROËN PRIVILEGE – dostanete už hezky vybavené auto. Základní výbava FEEL totiž obsahuje například tempomat, palubní počítač, klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna i zrcátka a další.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Prostorný interiér,Minimum odkládacích přihrádek v interiéru
Pohodlný podvozek,Karoserie typu sedan
Cena,Na některých částech auta je nižší cena znát
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Citroën
Typ:,C-Elysée 1.6 VTi 115
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 587 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,85 kW/115 koní při 6 050 ot./min
Točivý moment:,150 Nm při 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,11.1 s
Maximální rychlost:,180 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická (EAT6)
Spotřeba paliva (l/100 km):,9.0 / 5.2 / 6.6
Emise CO2:,154 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4 427 mm
Šířka:,1 748 mm
Výška:,1 466 mm
Rozvor:,2 652 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 185 kg
Objem zavazadlového prostoru:,506 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru