test-2021-bmw_x2-20i_xdrive-m_mesh_edition

Test BMW X2 20i xDrive M Mesh Edition (2021)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 29. 7. 2021


BMW si před nedávnem pro svůj crossover X2 připravilo speciální edici M Mesh Edition. Poznáte ji na první pohled podle designových doplňků karoserie. A my jsme X2 v této speciální edici vyzkoušeli.

BMW X2 M Mesh Edition

Speciální edice bavorského crossoveru se zaměřila na úpravu designu. Základem je verze M Sport X, kterou rozšiřuje. Verze M Mesh Edition dostala specifickou masku chladiče v lesklém černém provedení s trojrozměrným designem, ale také obložení nárazníků a prahů ve speciálním novém metalickém odstínu Frozen Black-Brown, jenž velmi dobře kontrastuje s šedým lakem karoserie Brooklyn Grey u testovaného vozu, určeným výhradně pro M Mesh Edition. Zákazníci ale mohou zvolit i černé lakování Sapphire Black. Pokud by se vám ani jedna z těchto barev nelíbila, vybrat si můžete ještě bílý Alpine White, modrý Phytonic Blue nebo oranžový lak Sunset Orange. V tom případě dostanete polepy černé.

Karoserii pokrývají polepy ve specifickém designu. U šedé a černé barvy jsou oranžové, u ostatních tří barevných verzí karoserie jsou v černé barvě. Pokud by se vám polepy nelíbily, na přání vám je výrobce na auto nedá. Oranžová a černá barva se dostala i na kola. Ta jsou v základu 19palcová, ale za příplatek je možné mít dvacítky (ty jsme měli u testovaného kusu). Zajímavé je, že nejde o kola z jednoho kusu, ale jsou na nich ještě ozdobné krytky, podobně jako to má například modernizovaný Kodiaq.

test-2021-bmw_x2-20i_xdrive-m_mesh_edition- (10)

Na přání k autu BMW nabízí takétakzvaný černý lesklý paket. Pokud jej v konfigurátoru zaškrtnete, dostanete černý lesklý rámeček kolem znaku BMW na dveřích zavazadelníku a koncovky výfuku v černém chromu.

BMW X2 M Mesh Edition pokračuje s vylepšením i v kabině. Tady jsou standardem sportovní sedadla čalouněná kombinací hnědé kůže Mocha a Alcantary v provedení Anthracite. Prošívání sedadel a koberečků je vyvedeno v kontrastní oranžové barvě. Obložení interiéru je z hliníku, stejně jako pedály a odkládací podložka pro levou nohu s logem BMW M. Nová je také černá stropnice, pocházející z programu BMW Individual.

Skoro ke všem motorizacím

Pokud vás edice M Mesh Edition zaujala, pak pro vás máme dobrou zprávu. Oproti výchozímu provedení M Sport X za ni připlatíte asi 40 tisíc korun a pořídit si ji můžete skoro ke všem motorizacím. Výjimku tvoří pouze základní sDrive16d a naopak nejvýkonnější X2 M35i xDrive.

test-2021-bmw_x2-20i_xdrive-m_mesh_edition- (14)

V případě testovaného vozu jsme pod kapotou měli dvoulitrový benzinový turbomotor. Označení 20i xDrive prozrazuje výkon 131 kW/178 koní a 280 Nm. Motor je spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a vybírat lze mezi pohonem předních nebo všech kol, což byl i náš případ. Technické údaje slibuje, že taková X2 zrychlí z místa na stovku za 7,3 sekundy a jede až 224 km/h.

Jde o jednotku, která vůbec nejezdí špatně. Pro normální, ale i svižnější ježdění má čtyřválec výkonu dostatek a je i pružný. Pomáhá tomu i převodovka, která má vcelku rychlé reakce a přeřadit umí během mrknutí oka. I tak se ovšem párkrát stalo, že byla chvíli váhavější a nevěděla, jestli má při výraznějším přidání plynu podřadit a zapojit do práce všech 178 koní anebo to nechat na 280 Nm točivého momentu.

V kabině je X2 od motoru docela tichá. Dvoulitrový čtyřválec je parádně odhlučněný a vyvážený. Z výfuku se ale malý crossover – BMW mu říká SAC (Sports Activity Coupé) – ozvat docela umí. Z dvojice koncovek výfuku umí vyprodukovat pěkný, přesto decentní zvuk, což si můžete poslechnout v tomto videu. Žádné střílení nebo prskání z výfuku už se ale nekoná. Na to už platí moc přísné emisní limity…

A spotřeba paliva? BMW udává v kombinovaném režimu přibližně mezi 7 a 8 l/100 km podle výbavy. Ze zkušeností v rámci testovacího týdne je třeba počítat spíše s hodnotami nad 8 l/100 km. Objem palivové nádrže je 61 litrů.

Kvalitní silnice potěší, nekvalitní už méně

BMW X2 má standardně klasický podvozek kombinující běžné tlumiče a pružiny, ale můžete si připlatit i za adaptivní podvozek, který bude rovnou snížený o 10 mm. U verze M Mesh Edition jsou to jen čtyři tisíce s daní.

Testované auto jej ale nemělo. Mělo podvozek klasický, navíc s 20″ koly s run-flat pneumatikami. Tak velká a těžká kola se ovšem podepisují na tom, že na opravdu velkých nerovnostech se od podvozku může ozvat i rána. Na nekvalitní silnici se také může stát, že tlumiče nedokáží odskakující velké a těžko kolo dostatečně zklidnit a auto si tak poskočí, ale…

test-2021-bmw_x2-20i_xdrive-m_mesh_edition- (8)

Jakmile se bude pohybovat po kvalitní silnici, jízdu si dokážete užít. Na rovné (rozuměj nerozbité), ale klikaté silnici je testované BMW X2 až překvapivě jisté. Do oblouků se vrhá radostně a vyjíždí z nich s velkou jistotou. Ačkoliv má pohon všech kol, přetáčivost u něj kvůli preferenci přední nápravy hledat nelze, nezáludnost a stabilitu naopak rozhodně ano. Navíc čím rychleji jedete, tím lépe auto funguje, podobně jako u BMW 128ti.

Závěr a cena

BMW X2 20i xDrive M Mesh Edition je autem, které (pokud si ho pořídíte i s polepy) na ulici rozhodně nepřehlédnete. A vy, jako řidič nebo i pouhý pasažér, se v něm rozhodně neztratíte. Je určeno pro extroverty, lidi, kteří mají rádi pozornost okolí. V testované verzi je to navíc vlastně asi ta nejvíc nápadná X2.

Ovšem BMW X2 i poměrně dobře jezdí, tím spíše na kvalitních silnicích. Na těch rozbitých mají sice tlumiče s 20″ koly s pneumatikami run-flat o poznání více práce, ale i tak je to o poznání lepší, než u dřívějších generací bavoráků. Dynamika je dostačující i pro svižnější přesuny a příznivá je i spotřeba paliva, pohybující se kolem 8 l/100 km.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,X2 20i xDrive M Mesh Edition
Motor:,zážehový čtyřválec
Objem válců:,1998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,všech čtyř kol (xDrive)
Výkon:,131 kW/178 koní při 5000 – 5500 ot./min
Točivý moment:, 280 Nm při 1350 – 4200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.3 s
Maximální rychlost:,224 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.7 – 6.9
Emise CO2:,175 – 156 g/km
Objem nádrže:,61 litrů
Délka:,4360 mm
Šířka:,1824 mm
Výška:,1526 mm
Rozvor:,2670 mm
Pohotovostní hmotnost:,1640 kg
Objem zavazadlového prostoru:, 470 / 1355 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru