test-2018-bmw-x2-20d-xdrive

Test BMW X2 20d xDrive

Autor: Pavel Srp - 10. 12. 2018


Označování modelů BMW mívalo v dobách nedávných jasnou hierarchii. Čím menší číslo, tím menší model. Jenže nejen, že označení motorů už nedává smysl, nedává smysl ani označení modelů. Vždyť BMW X2 je menší než X1…

A právě BMW X2 jsme otestovali v rámci redakčního testu. Po prvních jízdách a srovnání benzinových a naftových motorů, tu máme test vznětové verze 20d s pohonem všech kol xDrive.

Design odkazuje na klasiky

BMW X2 stojí na stejném podvozku jako větší X1, ale i další modely. Díky základu v platformě UKL tak nabízí primárně pohon předních kol, alternativně za příplatek pohon všech kol xDrive. Zajímavější je ale design, který je mnohem zajímavější než u X1. Ačkoliv je v názvu označení „X“, vlastně tak úplně o SUV nejde. Jde spíše o nějakou kombinaci mezi hatchbackem řady 1 a X1.

test-2018-bmw-x2-20d-xdrive- (8)

Více odvazu si designéři dovolili i z čelního pohledu, kde si lze všimnout ostře řezaného nárazníku, zejména ve výbavách M Sport a M Sport X. Nejvíce vynikne práce designéru z bočního pohledu. Velmi zajímavé je umístění znaků automobilky na C-sloupky, což je odkaz na klasické modely BMW 2000 CS či 3,0 CSL. Zezadu pak zaujmou velké koncovky výfuku. Jejich průměr je 90 mm! U naftové verze trochu zbytečné, ale u X2 M35i, která se chystá na trh, by mohly velmi zajímavě znít…

To v interiéru se pak žádné překvapení nekoná. Známe ho dobře z ostatních modelů BMW stojících na stejné podvozkové platformě. Pokud byste se sem posadili třeba z BMW řady 2 Active Tourer, kromě jiného čalounění byste na jiné změny nenarazili. Novinkou je ale tvar řadící páky a její funkce, oproti klasickému mechanickému voliči je tu joystick, ačkoliv jinak tvarovaný než ve velkých modelech BMW.

Malý, ale prostorný

I když zvenku nejde o nijak velké auto, potěší prostorem uvnitř. Na předních sedadlech oceníte zejména spoustu místa v oblasti ramen, loktů, ale i hlavy. Špatné to ale není ani pro nohy, s X1 je to zcela srovnatelné. Výraznější postavy by však mohly mít možná problém se středovým tunelem. Na zadních sedadlech jsem se svými 180 cm neměl problém, pro hlavu i kolena je místa dost, přesto bych ale vzadu ve třech jezdit nechtěl.

test-2018-bmw-x2-20d-xdrive- (31)

Potěší i objem kufru, tedy minimálně ten udávaný v technických údajích. Tam se dočtete o 470 litrech, jenže po otevření zavazadlového prostoru to tak nevypadá. Aha, pod podlahou je ještě další prostor! Po sklopení opěradel zadních sedadel se dá do zavazadelníku naložit až 1355 litrů.

Svižný i úsporný

V nabídce BMW X2 jsou výhradně přeplňované motory. Pro základní motorizace jde o tříválce, všechny ostatní jsou čtyřválce. My jsme tentokrát měli pod kapotou nejvýkonnější z aktuálně nabízených vznětových verzí s označením 20d. Jde o dvoulitr se 140 kW/190 koňmi a točivým momentem 400 Nm. A to není pro běžné ježdění vůbec špatné, ba právě naopak.

Motor sice svůj vznětový původ nezapře, ale co do dynamiky si nevede vůbec špatně. I přesto, že toto auto váží 1675 kg, pružné zrychlení je slušné. Pomáhá tomu i osmistupňová převodovka, která řadí velmi rychle. Pokud bychom z pohledu dynamiky srovnali testovaný motor se stejně výkonným, který používá ve svých modelech koncern Volkswagen, pak ani jeden z nich není nijak oslnivý. Reakce na sešlápnutí plynu jsou vlažnější, ale v BMW se nám přeci jen jeho naladění líbí více.

test-2018-bmw-x2-20d-xdrive- (46)

Potěšila spotřeba paliva, která se pohybuje kolem 7litrové hranice. A to je na docela těžké auto s pohonem všech kol docela slušná hodnota. Pokud pojedete klidně mimo město, můžete se úplně v pohodě dostat i k 6 l/100 km.

Závěr a cena

Tou největší předností BMW X2 je jeho design, který je velmi nápaditý. Z předního, bočního, ale i zadního pohledu jde o jeden z těch zajímavějších modelů v nabídce značky. Potěší i jisté jízdní vlastnosti s poddajným podvozkem, ale i spotřeba paliva a slušná dynamika testovaného základního vznětového motoru.

Co ale možná nepotěší, to je cena, která startuje na 850 200 Kč za základní tříválcové X2 18i, nejlevnější vznětové provedení pořídíte od 865 800 Kč. Za testovanou verzi X2 20d xDrive byste ale zaplatili už minimálně 1 098 500 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Zajímavý design,Využitelnost udávaného objemu zavazadlového prostoru
Vnitřní prostor,Vyšší cena
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,X2 20d xDrive
Motor:,řadový čtyřválec (R4)
Objem válců:,1995 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol (xDrive)
Výkon:,140 kW/190 koní při 4000 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 1750 – 2500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.7 s
Maximální rychlost:,221 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.4 / 4.5 / 4.8
Emise CO2:,126 g/km
Objem nádrže:,51 litrů
Délka:,4360 mm
Šířka:,1824 mm
Výška:,1526 mm
Rozvor:,2670 mm
Pohotovostní hmotnost:,1675 kg
Objem zavazadlového prostoru:,470 / 1355 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru