test-2018-bmw-m760i-xdrive-v12-p1

Test BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence (2018)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 17. 10. 2018


BMW řady 7 platí za to nejlepší, co má mnichovská značka v nabídce. Pod kapotou nabízí rozličné motory, od čtyřválcových až po dvanáctiválec, který jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

Nejdostupnější dvanáctiválec

Když chcete opravdu luxusní limuzínu s dvanáctiválcovým motorem, který je tak hladký a jemný, že mu může konkurovat snad jen elektromotor, nabízí se stále ještě několik možností. Ty se ale výrazně liší cenou i svojí „nápadností“. V případě konkrétního testované BMW 760Li je ale potřeba dát toto slovo do uvozovek, protože díky příplatkovému laku z palety BMW Individual Purple Silk nenápadné rozhodně nebylo.

Skvělé ale je, že se ještě v dnešní emisemi svázané době na trhu dvanáctiválce objevují. Najdeme je samozřejmě pod kapotami těch nejaristokratičtějších značek Rolls-Royce a Bentley, ale také pod kapotami Mercedes-Benzu třídy S nebo právě BMW řady 7, jenže… BMW M760Li aktuálně v ceníku ani v konfigurátoru nenajdete a i Mercedes-Benz přestane tento motor dodávat.

test-2018-bmw-m760i-xdrive-v12-p1

V12 všude

Vraťme se ale zpět k testovanému BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence, jak zní jeho celý název. Oproti BMW M760Li, které jsme testovali před rokem, je ale jiné, což ostatně prozradí už první pohled – a nemluvíme o barvě. Fialové auto má zcela jiné nárazníky, postrádá znaky „M“ a i na zádi a v přístrojovém štítu má V12, namísto M760Li. A konečně i zvuk je úplně jiný, fialové auto je tiché. Decentní. Nenápadné. Stříbrné o sobě dávalo svým výfukem mnohem více vědět. Ostatně srovnání s výfukem M Performance u dalšího BMW M760Li si můžete poslechnout ve videu nahoře.

O informaci, že jde o něco speciálního, ale přesto kolemjdoucí ani kolemjedoucí nepřijdou. Plakety V12 lze totiž najít na víku kufru i na C sloupcích. Na fialovém laku karoserie znáčky navíc pěkně vyniknou. Další označení V12 lze najít na lištách na prazích po otevření dveří, středovém tunelu u řadící páky, ale i v kapličce přístrojů. Přehlédnout to rozhodně nemůžete.

V základu má skoro vše

Základní cena dvanáctiválcové sedmičky byla 4 791 800 Kč, testovaný kousek vyšel s příplatky celkem na 5 582 308 Kč. Příplatky jsou tu tak „jen“ za 800 tisíc korun. Ono totiž není moc za co připlácet…

test-2018-bmw-m760i-xdrive-v12-p2

V základu jsou totiž i takové věci jako například laserová světla, masážní funkce pro přední i zadní sedadla, která jsou tu v základu Executive Lounge. V základní výbavě jsou tu ale i takové věci jako jsou aktivní stabilizátory nebo zatáčení všech čtyř kol a podobně. A to jsou prvky výbavy, které mají „obyčejná“ BMW řady 7 za příplatek.

Už je nastartováno?

Dvanáctiválcové motory jsou speciální tím, že je jejich běh opravdu superhladký. Jsou tiché, neskutečně vyvážené a celkově sametové. Jejich startování provází typický zvuk dvanáctiválcového startéru. Po tom, co motor naskočí, se jen zvednou otáčky na displeji palubních přístrojů – kaplička přístrojů je samozřejmě digitální. V interiéru ale nic necítíte a už vůbec nic neslyšíte. A tak to má ve správné limuzíně být.

Motor ale nevyniká jen svou sametovostí, ale na druhé straně i svým zátahem, což mohou prozrazovat už i technické údaje. Vždyť 6,6litrový motor V12 má výkon 448 kW/610 koní a točivý moment vrcholí 800 Nm. Udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je 3.7 sekundy a maximální rychlost je standardně omezena 250 km/h. Existuje ale samozřejmě možnost jejího odblokování až ke třem stům (černé auto z fotek to tak má).

test-2018-bmw-m760i-xdrive-v12-p3

BMW M760Li absolutně není o rychlosti, je o té jemnosti, ale pocit, že když budete potřebovat zrychlit, tak zrychlíte, je příjemný. Pokud budete sedět za volantem, vlastně vás k žádné rychlé jízdě nebude nic svádět. Podvozek je v komfortním režimu příjemně měkký, trochu houpavý a posádku konejší. I tak se ale díky aktivnímu natáčení zadních kol i aktivním stabilizátorům dokáže zatáčkami proplétat s nečekanou lehkostí a působí jako mnohem menší auto.

A co se stane, když všech 610 koní a 800 Nm pobídneme k životu sešlápnutím plynového pedálu až na zem? Vlastně nic zásadního. Tedy pocitově. Autu se zvedne předek a začne zrychlovat – a je jedno, jestli to uděláte na místě, v 90 km/h anebo ve 200 km/h. Čistě pocitově prostě auto zrychluje, nijak drtivě, ale pak se podíváte na rychloměr a možná se vylekáte. To, s jakou razancí letí rychlost nahoru, je působivé. Pokud se zapomenete, je možné, že se při dosažení omezovače maximální rychlosti leknete. Zrychlování se totiž najednou zastaví, jako by vás někdo chytil za zadní kola.

To odhlučnění a sladění celku je parádní, ovšem nebezpečné pro řidičovy „papíry“. To, že jedete 200 km/h ani nepoznáte, pokud se nepodíváte na rychlost, budete žít v domnění, že dopravní předpisy na dálnici nepřekračujete. A ejhle. Naštěstí je tu samozřejmě head-up displej, který rychlost zobrazuje, ale i adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti.

test-2018-bmw-m760i-xdrive-v12-p4

Zajímá vás spotřeba paliva? Možná budete překvapení. I když jde o velký motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly, jeho apetit je poměrně střídmý. Při běžném cestování se dá jezdit kolem 14-15 l/100 kilometrů. Je ale škoda, že nádrž nemá ani 80 litrů, větší by se tady rozhodně neztratila. To při dlouhodobém používání potvrzuje i majitel černého auta z fotogalerie.

Vpravo vzadu

V tomto autě jsou dvě velmi důležitá místa. To první je vlevo vpředu za volantem, to druhé a možná ještě důležitější je vlevo vzadu. Vzhledem ke 150tisícovému příplatku za Paket Executive Lounge tu totiž můžete ovládat celé auto pomocí tabletu. Na tom lze nastavovat prakticky veškeré součásti auta – od všech sedadel (kromě řidičova), přes teplotní a světelný komfort, až po navigaci, ale můžete také klidně surfovat na internetu.

Tohle místo je ale speciální i díky již zmíněnému Executive Lounge zadnímu sedadlu, díky němuž si lze nastavit komfortní pozici. Stačí na tabletu dotekem tuto funkci aktivovat a motorky v sedadlech se o to postarají samy (opět k vidění v úvodním videu). Pravé přední sedadla se odsune úplně vpřed, opěradlo se sklopí vpřed a z jeho zadní části se vysune podnožka. Svoji polohu upraví i pravé zadní sedadlo, jehož sedák se posune vpřed a opěradlo se položí. Posez tu potom připomíná spíše pohodlné křeslo, které máte u televize v obýváku, a dovolí vám i natažené nohy (alespoň já jsem to tak se svými 180 cm mohl udělat).

test-2018-bmw-m760i-xdrive-v12-p5

Závěr a cena

Má tohle auto nějaké chyby? Velmi lehká otázka, ale je na ní velmi těžká odpověď. Zmínit by se dala relativně malá palivová nádrž, a naopak příliš velké rozměry v případě nutnosti parkování někde v centru města, ale i přílišné maskování rychlosti (jasně, poslední dvě věci vás, pokud budete mít vlastního řidiče, asi trápit nebudou).

Pozitiva se naopak hledají mnohem jednodušeji. Tím hlavním je motor. Kultivovaný, sametový, přesto s neustálým dostatkem výkonu a střídmým apetitem. Pozitivem je i samotná pohoda při jízdě, v kabině je ticho, sedadla jsou pohodlná, odvětrávaná, vyhřívaná i s masáží a podvozek je až neskutečně pohodlný.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Výkonný‚ přesto sametový motor,Až příliš maskuje rychlost
Pohodlný podvozek,Malá palivová nádrž
Rozumná spotřeba paliva,Při parkování v centru města neoceníte jeho rozměry
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,M760Li xDrive
Motor:,vidlicový dvanáctiválec (V12)
Objem válců:,6592 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,4×4 (xDrive)
Výkon:,448 kW/610 koní při 5250 – 6000 ot./min
Točivý moment:,800 Nm při 1500 – 5000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,3.7 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,12.6
Emise CO2:,299 g/km
Objem nádrže:,78 litrů
Délka:,5238 mm
Šířka:,1902 mm
Výška:,1485 mm
Rozvor:,3210 mm
Objem zavazadlového prostoru:,515 litrů
Pohotovostní hmotnost:,2180 kg
[/table]

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru