test-2019-bmw-840d-xdrive-cabrio- (3)

Test BMW 840d xDrive Cabrio (2019)

Autor: Pavel Srp - 19. 9. 2019


BMW řady 8 nahradilo řadu 6. Opět. Přijede se stejnými třemi typy karoserií jako šestka. Nejdříve mnichovští představili coupé a cabrio, před několika týdny k tomu přibylo i Gran Coupé. Coupé jsme otestovali na jaře, tentokrát přišel na řadu kabriolet.

Dva motory

Pro BMW řady 8 jsou v nabídce zatím dva motory. Jde o benzinový osmiválec 50i a vznětový šestiválec 40d. V obou případech je možná kombinace výhradně s pohonem všech kol xDrive a s automatickou osmistupňovou převodovkou.

I když se benzinový osmiválec hodí pod kapotu velkého GT mnohem více, pro naftový šestiválec hovoří také několik faktů. Především má opravdu příjemný průběh točivého momentu, což podpoří jeho absolutní hodnota 700 Nm. A samozřejmě dokáže jezdit s příznivou spotřebou.

test-2019-bmw-840d-xdrive-cabrio- (13)

Kabriolet s naftou?

Není to rozhodně poprvé, kdy testujeme kabriolet s naftovým motorem – a je jedno, jestli s šestiválcem anebo jen čtyřválcem – ale podle statistik se taková auta neprodávají pouze výjimečně. A to ani v dobách, kdy se proti naftovým motorům obecně zbrojí. Naftové motory jsou navíc jedny z těch na jízdu příjemnějších. V tomto případě prozrazuje označení 40d řadový šestiválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly.

Už po nastartování má motor docela pěkný zvuk, který naftový motor prakticky nepřipomíná. Je zcela prostý vibrací, ale i jakkoliv klepavého zvuku. A to i se staženou střechou. Zvuk při jízdě podporuje laděné výfukové potrubí, které příjemně brumlá. A to i na komfortní jízdní režim.

Automat zaručuje ve spojení s vysokým točivým momentem příjemné reakce na sešlápnutí plynu. Převodovka se spoléhá právě na přísun točivého momentu a zbytečně nepodřazuje. Podřadí až ve chvíli, kdy na plynový pedál šlápnete opravdu výrazně. Tento naftový šestiválec se perfektně hodí pro klidnou jízdu, ale dokáže velký kabriolet i vcelku svižně rozjet. I když na žádné sportování to není.

test-2019-bmw-840d-xdrive-cabrio- (16)

Karoserie je ale překvapivě pevná. Může za to i použití techniky Carbon Core na základ auta, díky čemuž ani v rychleji projížděných zatáčkách nepoznáte prakticky žádné kroucení karoserie. A nic podobného se nedostaví ani na sérii nerovností na silnici, kde mohou mít s krutem jiné kabriolety problém.

Pohodlí především

Velké rozměry zvenku, ale uvnitř. To tohle auto charakterizuje. Tedy v případě, kdy pojedete ve dvou. Pokud chcete vzít ještě někoho, budete muset upravit posez na předních sedadlech, respektive je posunout o něco více vpřed, aby se na zadní sedadla vešli cestující vcelku, tedy i s nohama. Jde o kabriolet, takže jejich pohodlí se staženou střechou nebude nic moc, protože budou neustále ofukovaní větrem. V tomto případě se ale vítr dostane i k cestujícím vpředu.

Když ale pojedete jen ve dvou, můžete za přední sedadla nainstalovat velký deflektor, který usměrní vzduch tak, aby se do interiéru vracel co nejméně. Funguje to ve městě, ale i v rychlostech kolem 200 km/h. Pokud by vám byla při jízdě zima, lze samozřejmě zapnout topení, ale i aktivovat vyhřívané sedačky či ofuky v hlavových opěrkách, které budou hnát teplý vzduch na krk. A to je věc, kterou si zamilujete!

test-2019-bmw-840d-xdrive-cabrio- (26)

Testovaný kabriolet byl vybaven adaptivními tlumiči, které dokáží charakter auta (ve spojení s dalšími částmi auta) během sekundy změnit. Na komfortní režim je auto příjemně houpavé, nikoliv však nepříjemně, a přes nerovnosti se přenáší plavně. Stačí ho ale změnit do sportovního režimu a celé auto ztuhne.

Líbí se nám také adaptivní jízdní režim, který auto sám přizpůsobuje aktuálnímu jízdnímu stylu řidiče. Když tedy jedete s lehkou nohou, nechá ho i plachtit, ale když razantně šlápnete na plyn, bleskově ho změní do sportovního nastavení.

Začalo pršet? Není problém. Střecha je samozřejmě elektrická, dá se s ní manipulovat i při jízdě až do rychlosti 50 km/h. Výhodou je, že se neskládá do kufru, ale do samostatného prostoru za zadní sedadla. Objem kufru je 280 litrů, což na běžný výlet postačí. Na zbytek zařídí kreditní karta… Mimochodem zajímavé je, že se opěradla zadních sedadel dají sklopit.

test-2019-bmw-840d-xdrive-cabrio- (31)

Závěr a cena

Opět jsme se přesvědčili o tom, že naftový kabriolet nemusí být vůbec špatný – jakkoliv je benzinový osmiválec volbou z hlediska emocí mnohem lepší. U BMW 840d xDrive Cabrio ale dostáváte uživatelsky příjemný a přitom výkonný motor, který má navíc pěkný zvuk. K tomu přidejte spotřebu paliva, která může začínat šestkou, a máte tady docela povedený celek.

Díky svým rozměrům a naladění (hlavně adaptivních tlumičů) jde o auto, s nímž bez problémů vyrazíte na druhý konec kontinentu, kde pak vystoupíte s úsměvem na rtech a s neunaveným tělem.

Není to ale zadarmo. Základní cena BMW 840d xDrive Cabrio startuje na 2 915 900 Kč s daní. Pokud byste se přeci jen rozhodli pro verzi M850i xDrive Cabrio, pak budete muset připlatit více než 600 tisíc korun.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,840d xDrive Cabrio
Motor:,řadový šestiválec
Objem válců:,2993 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol (xDrive)
Výkon:,235 kW/320 koní při 4400 ot./min
Točivý moment:,700 Nm při 1750 – 2250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,5.2 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):, 7.4-7.3 / 5.6-5.1 / 6.3-5.9
Emise CO2:, 165-155 g/km
Objem nádrže:,66 litrů
Délka:,4851 mm
Šířka:,1902 mm
Výška:,1345 mm
Rozvor:,2822 mm
Pohotovostní hmotnost:,2030 kg
Objem zavazadlového prostoru:,280 – 350 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru