test-bmw-440i-coupe-m-performance

Test BMW 440i Coupé M Performance

Autor: Pavel Srp - 7. 8. 2018


Benzinové BMW s pořádným motorem a pohonem zadních kol? To už je vlastně dnes v záplavě všech těch naftových SUV s pohonem xDrive ohrožený druh. A přitom je to tak „řidičské“ auto. Vyzkoušeli jsme si to na vlastní kůži při nedávném testu BMW 440i Coupé s doplňky M Performance.

Skoro jako emko

Když se na testované auto podíváte, mohli byste – byť třeba jen na moment –  zaváhat, jestli náhodou nejde o vrcholné BMW M4 Coupé. V přímém srovnání si ale obě auta rozhodně nespletete. Testované auto dostalo příplatky z programu BMW M Performance za více než 360 tisíc korun (kompletní výčet najdete pod článkem), a ty pozměnily nejen jeho vzhled, ale i to, jak jezdí.

Vnější vzhled vylepšují karbonové díly i černé doplňky karoserie a techniku zase Power and Sound kit, který zvyšuje výkon motoru a přidává nové výfukové potrubí či M brzdový systém s většími brzdami vykukujícími pod novými koly (taktéž z příslušenství M Performance).

https://www.instagram.com/p/BldCCZDB1eM/?taken-by=pavel_automaniacz

Na pohled je tohle auto vážně parádní, čemuž pomáhá i výrazný modrý lak Santorini Blue z nabídky BMW Individual, za nějž zaplatíte 129 tisíc korun. Interiér dostal také individuální čalounění, je tu kvalitní hnědá kůže, kterou lze najít nejen na sedadlech, ale i na dveřích anebo na palubní desce.

Motor má parádní zvuk a zátah

Motor má s instalací Power and Sound kitu (který se provádí u certifikovaného autorizovaného dealera až po tom, co přijde vyrobené auto) vyšší výkon, lepší zvuk a hlučnější projev výfuku. Výkon se zvýší z původních 240 kW/326 koní na 265 kW/360 koní a točivý moment poskočí z 450 na 500 Nm. Díky tomu se zkrátilo zrychlení z 0 na 100 km/h z původních pěti sekund na 4,4 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h zůstává beze změny.

Mimochodem právě zvuk výfuku si můžete poslechnout v přiloženém videu nahoře. Natáčeno je v nejsportovnějším režimu Sport+, ve kterém se otevřou zvukové klapky a výfuky začne střílet, prskat a vydávat hutný, ale uchu velmi lahodící zvuk. Naopak v komfortním a eco jízdním režimu je výfuk tišší, bez jakéhokoliv prskání. A s tím souvisí i fakt, že jakmile zvolíte režim zcela deaktivované stabilizace (DSC Off), klapky se zavřou a výfuk se ztiší. A to je škoda!

Kromě toho, že má motor pěkný zvuk, tak dokáže udělit autu velmi slušnou dynamiku. Navzdory označení 340i jde o třílitrový šestiválec. Ten je navíc přeplňovaný jedním dvoukomorovým turbodmychadlem. Motor není nijak výbušný, přichází jemně. To ale neznamená, že by zátah nebyl hutný, spíše není nijak záludný. Jeho zátah je gradující, trochu připomíná klasické atmosférické šestiválce, protože ze sebe dokáže ještě před červeným polem vymáčknout to nejlepší. Je to přesný opak většiny výkonných přeplňovaných čtyřválců, které táhnou v celém spektru otáčkoměru lineárně a tak nějak bez vzrušení.

Reakce na sešlápnutí plynu jsou rychlé, speciálně v obou sportovních režimech, sport+ k tomu navíc omezuje stabilizaci, takže nechá lehce proklouznout zadní kola. Při rychlém průjezdu vaší oblíbené okresky je to to ideální nastavení.

Za volantem

Testované auto nebylo vybaveno samosvorným diferenciálem, ačkoliv ten je v nabídce M Performance také. I když jde o věc, která jízdním vlastnostem prakticky vždy pomáhá, nijak výrazně tu nechybí. Při běžném ježdění lze výkon na silnici skrze zadní kola bez problémů přenést a když chcete, užijete si i zábavy – ostatně to je vidět na náhledu k videu. Za volantem lze parádně pracovat i s hmotností.

https://www.instagram.com/p/Bliq5eEHsJI/?taken-by=pavel_automaniacz

Tradičně senzační je osmistupňový automat ZF s hydrodynamickým měničem. V komfortním jízdním režimu řadí naprosto hladce, neznatelně a tak, jak byste řadili i vy sami. Ve sportovním režimu přidá uměly „kopanec“, ale jeho reakce jsou bleskové. Můžete nechat řazení na něm samotném anebo mu páčkami pod volantem radit (lze to samozřejmě v jakémkoliv jízdním režimu). Motor lze navíc točit klidně až k omezovači.

Největším problémem je tak řízení, které není příliš citlivé a to, co dělají přední kola, musíte spíše odhadovat. Mimochodem je to variabilní sportovní řízení, jenž je v rámci výbavy M Sport v ceně. Je ale přesné a má rychlý převod. Stále je to nicméně obrovský rozdíl oproti verzi xDrive, jejíž řízení je navíc poměrně gumové a úplně „němé“.

Spousta lidí se takových motorů bojí kvůli spotřebě paliva a je pravda, že bude hodně záležet na tom, jaký máte jízdní styl a jak moc budete šlapat na plyn. I když BMW slibuje v technických údajích hodnoty do 7 litrů na 100 kilometrů, je to nereálné. Při klidné jízdě mimo město ale může spotřeba začínat osmičkou, při běžném ježdění se ale budete pohybovat mezi 9 a 10. No, a pokud budete na plyn šlapat hodně, pak se připravte i na více než 15litrovou spotřebu. Odměnou vám ale bude parádní dynamika i skvělý zvuk.

Závěr a cena

I když je aktuální BMW řady 4 (ale i řady 3) na konci svého životního cyklu, dokáží zaujmout – hlavně tím, jak jezdí. A platí to pro některé benzinové, ale i naftové verze. Ve verzi 40i dostanete pod kapotou parádní šestiválec, který svým charakterem a chováním připomíná legendární atmosférické motory, které mnichovská značka používala ještě před pár lety. Na druhé straně ale nepotěší řízením, které pozbývá potřebný cit na hraně, či moderními všudypřítomnými digitálními displeji a podobně, což je dnes pro spoustu zákazníků důležitější než to, jak vlastně samotné auto jezdí. A to je škoda. Nicméně nejdůležitější moderní jízdní asistenti tu samozřejmě nechybí, jakož i poměrně velké možnosti konektivity.

Do trojky ani do čtyřky se zatím nedávají tříválce, které jsou v menších modelech, a tak motorová paleta zahrnuje čtyřválce a šestiválce. Nejlevnější BMW 420i se 135 kW startuje na částce 1 051 700 Kč, testované 440i je o poznání dražší, nejnižší cena je 1 444 300. A pokud by vás zajímala cena přímo testovaného auta, pak vězte, že překonává i základní cenu BMW M4, která je 2 173 600 Kč… Samotné auto totiž s příplatkovou výbavou stojí 2 070 187 Kč a k tomu je potřeba připočítat ještě díly z nabídky M Performance za 367 489 Kč, jejichž kompletní výpis je zde:

[table caption=“Díly BMW M Performance na BMW 440i Coupé:“ width=“98%“ colwidth=“30|70″ colalign=“left|center“]
položka,cena
Power and Sound kit,65 297 Kč
Tlumič výfuku,28 693 Kč
Koncovky výfuku v karbonovém provedení,13 066 Kč
M Performance fólie na boční prahy,3140 Kč
Boční akcentní pruhy,2561 Kč
Černé mřížky chladiče,2899 Kč
Kryty vnějších zpětných zrcátek z karbonu,14 569 Kč
Kompletní sada letních kol 405,64 015 Kč
M brzdový systém,120 421 Kč
M Perfomance odtrhová hrana,13 082 Kč
Přední spoiler z karbonu,28 968 Kč
Zadní difuzoru,10 773 Kč
Celková cena příslušenství,367 489 Kč
[/table]

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Výkonný motor se skvělým zvukem,S vypnutou stabilizací výhradně režim Comfort
Zábava za volantem,Nekomunikativní řízení
Design s prvky M Performance,Vyšší cena testované konfigurace
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,440i M Performance
Motor:,řadový šestiválec
Objem válců:,2998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,zadních kol
Výkon:,265 kW/360 koní při 5500 – 6500 ot./min
Točivý moment:,500 Nm při 1380 – 5000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,4.4 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.8
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4638 mm
Šířka:,1825 mm
Výška:,1377 mm
Rozvor:,2810 mm
Pohotovostní hmotnost:,1630 kg
Objem zavazadlového prostoru:,480 litrů
Ceník:,ke stažení ZDE
[/table]

Štítky: , , , , , , ,

2 názory na “Test BMW 440i Coupé M Performance”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru