Test BMW 218d Active Tourer (2022)

Test BMW 218d Active Tourer (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 10. 8. 2022


Druhá generace BMW řady 2 Active Tourer nás při prvním krátkém seznámení na jaře mile překvapila, to jsme se ale posadili do nejvýkonnější benzinové verze. Jak to bude v případě naftového kusu v rámci klasického týdenního testu?

Když nová, tak nová…

První generace BMW řady 2 Active Tourer rozpoutala poměrně vášnivé debaty, ale šlo o úspěšné auto. BMW jej nabízelo jako „krátký“ Active Tourer, ale i jako prodloužený a až sedmimístný Gran Tourer. S prodlouženou verzí se však pro druhou generaci nepočítá.

Designově na to v BMW šli docela podobně jako v první generaci, dvojka Active Tourer ale samozřejmě převzala prvky současného designového jazyka a je na ní hodně vidět (zejména zepředu) podobnost s řadou 1. Že jde o BMW, to na první pohled přehlédnout nelze.

Test BMW 218d Active Tourer (2022)

Uvnitř je to ovšem revoluční změna, protože nová dvojka Active Tourer dostala nejnovější palubní desku s na pohled jedním dlouhým displejem. Ten je ovšem složen ze dvou a kombinuje kapličku přístrojů i displej infotainmentu a multimediálního systému. S tou poprvé přišlo BMW iX a dostávají ho i všechny další nové modely BMW.

Je to nové nejen na pohled, ale i co do funkčnosti a grafiky, protože multimediální systém využívá nejnovější generaci iDrive. Už není rozdělen do jednotlivých skupin, ale ikonky jsou v Menu všechny a na první pohled je tak o něco složitější se v něm zorientovat. Nabízí však o poznání více možností nastavení. A navíc ta jeho grafika… Displej je velmi jemný a zobrazení prvotřídní.

Zajímavě řešený je i středový tunel, který se vlastně vznáší v prostoru. BMW před časem vysvětlilo, že pro své modely chystá změny v ovládání a řada 2 Active Tourer je jedním z prvních aut, které s tím přichází. Na středovém tunelu už totiž nenajdete otočný ovladač systému iDrive, displej se ovládá výhradně dotekem. Otočný ovladač totiž budou mít pouze velké modely, kde se očekává, že by řidič nemusel na displej dosáhnout. Pokud byste nechtěli displej ovládat dotekem, nabízí se ještě hlasové ovládání, problémem ovšem je, že BMW stále neumí češtinu.

Test BMW 218d Active Tourer (2022)

Za volantem

BMW nabízí pro řadu 2 Active Tourer poměrně velkou nabídku motorizací, která zahrnuje benzinové a naftové motory, ale i dva plug-in hybridy. Všechny motory jsou spojeny s automatickou převodovkou a standardně jsou poháněna přední kola. U vrcholných motorizací je k dispozici čtyřkolka, u 223i volitelně, u 223d standardně.

My jsme si do testu vybrali slabší z nabízených naftových motorů, přičemž oba dva jsou to dvoulitrové čtyřválce. Označení 218d prozrazuje výkon 110 kW/150 koní a točivý moment 360 Nm. Technické údaje dále prozrazují, že z 0 na stovku zrychlí za 8,8 sekundy a jede maximálně dvě stě dvacítkou.

BMW 218d Active Tourer rozhodně nemá výkonový deficit. Dynamika mu nechybí mimo město, ale ani na dálnici. S motorem velmi dobře spolupracuje i převodovka, která běžně řadí hladce a rychle (pokud by se vám její řazení nelíbilo, můžete pro manuální řazení využít páčky na volantu), ale při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu se nebojí rychle podřadit i o víc rychlostních stupňů. Spolupráce motoru a převodovky je povedená.

Test BMW 218d Active Tourer (2022)

Dynamika – jakkoliv není vůbec špatná – ovšem není to hlavní, tím hlavním je spotřeba paliva. S tímhle autem se totiž dá jezdit opravdu úsporně. Žádných 7 litrů na 100 kilometrů, dokonce ani 6, ale docela bez problémů se dá v klidném tempu dostat i k pěti. Hodnoty spotřeby paliva tak mohou odpovídat horní hranici, kterou BMW pro testovanou motorizaci udává (4,8 – 5,3 l/100 km). Pokud vyrazíte na dálnici, počítejte s necelými šesti i v případě pokud pojedete podle rychloměru lehce nad povoleným českým maximem. V autě je přitom příjemný klid, odhlučnění se povedlo. Testovaný kus navíc jezdil na kolech s vcelku vysokými pneumatikami 225/50 R18, takže potěšil i komfortním a tichým podvozkem.

Závěr a cena

Celkově jde o povedené auto na dlouhé cestování, se kterým si ale naopak neužijete zábavnou jízdu. Je to rodinné auto, ačkoliv na sobě vozí znaky BMW… I když už v nové generaci nemůže být sedmimístné, pět pasažérů odveze docela v pohodě, k tomu uveze i docela dost jejich zavazadel (kufr má objem 470, respektive 1455 litrů). V kabině panuje klid a pohoda a testovaný motor 18d potěší hlavně nízkou spotřebou paliva, když s plnou nádrží (testované auto mělo za příplatek 1352 Kč zvětšenou nádrž na 54 litrů) ujedete i přes tisíc kilometrů.

Pohled do ceníku prozradí, že testované BMW 218d Active Tourer začíná na částce 886 600 Kč s DPH, přičemž to konkrétní testované vyšlo ve výbavě Luxury Line s mnoha dalšími příplatkovými prvky na 1 285 314 Kč.

Technické údaje:

Auto:

BMW 218d Active Tourer

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1995 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

předních kol

Výkon:

110 kW/150 koní při 3750 – 4000 ot/min

Točivý moment:

360 Nm při 1600 až 1500 – 2500 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

8.8 s

Maximální rychlost:

220 km/h

Převodovka:

sedmistupňová automatická

Spotřeba paliva:

4.8 – 5.3 l/100 km

Emise CO2:

125 – 138 g/km

Objem nádrže:

45 litrů v základu, 54 litrů za příplatek

Délka:

4386 mm

Šířka:

1824 mm

Výška:

1576 mm

Rozvor:

2670 mm

Pohotovostní hmotnost:

1620 kg

Objem zavazadlového prostoru:

470 / 1455 litrů

Ceník:

ke stažení zde

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru