Test BMW 125i

Autor: Pavel Srp - 4. 8. 2015


Potkat dnes BMW se silným benzínovým motorem, pohonem zadních kol a manuální převodovkou je takřka úkol hoden detektiva. Většina aut se prodává s naftovými motory, automatickými převodovkami a pohonem všech kol. O to větší radost jsme měli, když do redakční garáže tohle oranžové BMW 125i dorazilo.

test-bmw-125i-m-performance-p1

Nejmenší z rodiny BMW nedávno prošlo modernizací, která se výrazně dotkla jeho vzhledu, ale i techniky. Pod přední kapotu se nově nastěhovaly přeplňované tříválce, ale naštěstí zůstaly i čtyřválce a vrcholné šestiválce. V základu je auto zatím stále zadokolka. Exteriér dostal v přední části vozu nové světlomety, které mají už v základní verzi LED denní svícení. Netvoří ho ale pro bavoráky typické „andělské oči“, ale pouze svítící diody v každé z parabol. Nově si lze také připlatit za přední fullLED světla. Nový je také přední nárazník, v případě testovaného vozu jde o eMkový paket. Změny ve stejném duchu se nesou také v zadní části vozu, která dostala nově tvarovaná světla, jejichž grafika se více přiblížila nejnovějším modelům značky.

Testované auto ale není úplně obyčejným BMW 125i, které je z výroby vybaveno dvoulitrovým turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcovým motorem o výkonu 160 kW/218 koní a točivým momentem 310 Nm. I to jsou skvělé hodnoty, které zaručují velmi svižné a zábavné svezení, jenže tohle auto dostalo M Performance Power Kit. A to znamená, že výkon poskočil na 175 kW/238 koní a točivý moment na 350 Nm. Není to ale jediná změna, kterou tohle skořicově oranžové BMW prošlo. Exteriér je vybaven prvky M Sport a jízdě dodává šťávu adaptivní M podvozek s elektronicky nastavitelnými tlumiči.

Díky silnějšímu motoru je auto rychlejší (nejen v přímce), ačkoliv po sešlápnutí plynu musí řidič chvíli počkat na „nafouknutí“ turba. Zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátilo o půl sekundy na 5,9 a maximální rychlost má hodnotu 250 km/h (původně 245 km/h). Zajímavější a jistě i při jízdě důležitější je zejména pružné zrychlení. To je z 80 km/h na 120 km/h rychlejší dokonce o celou jednu sekundu. Hodnoty spotřeby paliva prý zůstaly nezměněny. Jezdil jsem za 9,9 l/100 km, ale bylo to spíše svižnější jízdou.

test-bmw-125i-m-performance-p3

Motor reaguje na povely plynového pedálu s drobným zpožděním, ale jeho projev je příjemně výbušný. Mohutný zátah přichází už kolem 1 500 ot./min (vždyť maximum točivého momentu je k dispozici od 1 300 ot./min) a nepolevuje až k omezovači. Čtyřválec má navíc při zátahu jadrný zvuk, který je radost poslouchat.

To nejlepší na tomhle autě ale není jeho motor, i když je velmi dobrý, tím nejlepším je již zmíněná kombinace pohonu zadních kol a manuální převodovky. To je kombinace, která by se u nových BMW dala označit už skoro jako „ohrožený druh“. Zákazníci dnes (nejen) v České republice preferují spíše automobily s automatickými převodovkami a pohonem všech kol. I když i to může být velmi dobrá kombinace

Jenže ten pocit při jízdě, kdy si můžete s příjemně tvarovanou řadící pákou šestistupňové převodovky hrát v přesné kulise řazení, sázet tam jednu rychlost za druhou a balancovat při tom na hranici přilnavosti zadních pneumatik, je nenahraditelný. Spojení s autem je v takovém případě intenzivnější a ostřejší jízdu si jako řidič užijete lépe. Jasně, pětková naftová limuzína by s manuálem asi nedávala úplně smysl, ale sem to prostě sedne. K dokonalosti snad chybí už jen diferenciál s omezenou svorností…

test-bmw-125i-m-performance-p2

Sportovnost z auta čiší nejen při jízdě. Vždyť jen design třídveřové karoserie s bezrámovými okny je skvělý, ačkoliv praktičností nevyniká. Kdo si ale jde pro nejmenší BMW, musí počítat s tím, že to není na rodinné výlety k moři. Do interiéru si dva cestující sednou naprosto bez problému, i na delší cesty jednička odveze i čtveřici pasažérů, ale ačkoliv je auto pětimístné, prostřední zadní místo je spíše na ozdobu.

Posez na předních sportovních sedadlech je perfektní, sedí se skoro na zemi. Najít si ideální pozici k řízení je otázka chviličky, a od volantu k řadící páce a páce ruční brzdy je to jen kousek, i když ne takový jako u Toyobaru… Řízení s proměnlivým účinkem funguje skvěle, ačkoliv přílišným citem nehýří.

BMW 125i je řidičským autem. Bude vás bavit, teda pokud rádi řídíte. Pokud se potřebujete jen dostat z bodu A do bodu B, klidně si ale jedničku pořiďte s automatem, protože s tím u BMW neuděláte chybu nikdy. Přijdete ale o tu možnost těsnějšího spojení s autem a o tu možnost ovládat ho. A o zábavě za volantem přece BMW byla a jsou! Jen si třeba na tohle konkrétní auto připravte milion a 9 tisíc Kč…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,125i + M Performance Power Kit
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,zadních kol
Výkon:,175 kW/238 koní při 5 000 ot./min
Točivý moment:,350 Nm při 1 350 – 4 800 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,5.9 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba benzínu (l/100 km):,8.9 / 5.4 / 6.7
CO2:,157 g/km
Objem benzínové nádrže:,52 litrů
Délka:,4 329 mm
Šířka:,1 765 mm
Výška:,1 440 mm
Rozvor:,2 690 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 425 kg
Objem zavazadlového prostoru:,360 – 1 200 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru