Mazda RX-7 nebyla úplně obyčejným autem. Místo obvyklého motoru s písty, ojnicemi, vačkami a dalšími podobnými věcmi používala Wankelův motor s rotačním pístem. Tahle RX-7 nemá ale ani jedno ze zmiňovaných řešení, je to hybrid kombinující elektromotor s tím spalovacím, ovšem zcela netradičním.
Když se na tuhle Mazdu RX-7 podíváte zvenku, vlastně vám na ní nepřijde nic vyloženě zvláštního. Zaujme vás asi jen výdech v přední kapotě a „měňavkový“ lak. To je ale prostě zásah nějakého tunera, možná si nakonec povíte pro sebe. To, že jde o obyčejnou upravenou mazdu, vám ale vydrží jen do doby, než nastartuje.
Tohle auto je sice hybrid, který je vybaven bateriemi s elektromotorem pocházejícími z elektromobilu Nissan Leaf, k tomu je tady ale ještě motor s vnitřním spalováním, ovšem nikoliv takovým, který byste normálně v autě čekali. Tady je pod přední kapotou proudový motor! Nejde sice o žádný velký proudový motor, který by sloužil k pohonu stíhačky, má jen 60 koní, ale ten typický zvuk a obrovský hluk umí udělat také. Výfuk je vyveden právě v oné kapličce v kapotě.
Jak tohle auto zní? Když se turbína nahodí, ozve se ohlušující rámus, který připomíná stíhačku zcela jasně na první poslech.
Štítky: hybrid, leaf, mazda, Mazda RX-7, nissan, nissan leaf, nový motor, proudový motor, rx-7