Toyota Highlander (2023)

Studie ukazuje, jaké automobilové značky mají nejvěrnější zákazníky

Autor: Radim Plachý - Zdroj: J. D. Power - Foto: Toyota - 9. 10. 2022


Spousta lidí má svoji oblíbenou značku a auto jiné značky by si nikdy nekoupila. Pak jsou tu ale tací, kteří tuto tradici nedodržují a značky aut mění. Nejnovější studie ukazuje, které značky mají nejvěrnější zákazníky.

V nejnovější studii, kterou vytvořila společnost J.D. Power, se zaměřovala na fluktuaci zákazníků při koupi nového automobilu od začátku září 2021 do konce srpna 2022. Zkoumala prodeje v showroomech prodejců nových vozů, přičemž do statistiky zahrnovala i výkup původních aut zákazníků. Výsledky pak zpracovala a rozdělila do pěti kategorií: prémiová auta, prémiová SUV, mainstreamová auta, mainstreamová SUV a pick-upy. A jak to dopadlo?

Prémiová auta

V prémiovém segmentu vyhrálo Porsche, když si ho znovu koupí 57,4 % zákazníků, druhé místo obsadila prémiová značka koncernu Hyundai Motor Group. Genesis si znovu koupí 54,6 % zákazníků.

Prémiová SUV

Tady dopadlo nejlépe BMW, jeho zákazníci jsou věrní v 58,6 % případů a jejich dalším autem bylo opět BMW. Druhé místo obsadil Lexus s 56,4 % věrnosti zákazníků.

Mainstreamová auta

Nejvěrnější zákazníky mezi běžnými modely má Toyota, její auto si znovu pořídí 62,2 % kupujících. Hned za ní je Kia s 54,1 %.

Mainstreamová SUV

I v tomto segmentu vyhrává Toyota, i když s nijak velkým náskokem. Věrnost zákazníků má 63,6 %. Druhé Subaru má 62,6 %.

Pick-upy

Studie pochází z Ameriky, kde jsou pick-upy jednou z nejoblíbenějších automobilových kategorií. Jednoznačně se v ní ukázalo, že majitelé pick-upů Ford jsou zdaleka nejvěrnějšími zákazníky. Celkově Ford dosáhl na věrnost 63,8 % svých zákazníků a je vůbec nejúspěšnější ze všech automobilek z celé studie.Druhé místo mezi pick-upy si odváží Toyota, když si 58,7 % zákazníků její vůz pořídí znovu.

JD_Power-vernost_zakazniku-2022
Zdroj: J. D. Power
Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru