SKODA-SCALA-G-TEC-CNG

Škoda představila Scalu G-TEC na CNG. Na plyn dojede až 410 kilometrů

Autor: Tisková zpráva - 26. 6. 2019


Škoda v rámci CNG Mobility Days v Berlíně, které se konaly 24.-25. června 2019, poprvé představila ekologickou variantu kompaktního modelu Škoda Scala G-TEC na CNG.

Scala s pohonem na zemní plyn doplňuje nabídku nového kompaktního vozu o variantu, která je efektivní a šetrná k životnímu prostředí. Model 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW/90 koní a jeho tři nádrže na CNG umožňují na základě předběžných měření při pohonu čistě na zemní plyn dojezd přibližně 410 kilometrů. V kombinaci s benzinovou nádrží na devět litrů dosahuje celkový dojezd přibližně 630 kilometrů. Zahájení prodeje modelu Škoda Scala G-TEC proběhne ve čtvrtém čtvrtletí 2019.

Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto za technický vývoj, říká: „Zemní plyn hraje důležitou roli v mixu motorů vozů Škoda, protože nám pomáhá snižovat emise CO2. Naše motory na zemní plyn jsou díky nízkým emisím stále oblíbenější u zákazníků. A kdo v budoucnu bude jezdit ve voze Škoda Scala G-TEC, bude navíc v mnoha zemích profitovat z nízkých nákladů na palivo.“

Škoda pokračuje v budování své palety ekologických vozidel na zemní plyn. Škoda Scala G-TEC je vedle modelu Octavia G-TEC druhým modelem s pohonem na zemní plyn v aktuální nabídce značky Škoda. Nový model Scala G-TEC pohání přeplňovaný tříválcový motor s objemem 1,0 litru a 66 kW/90 koní. Maximální točivý moment činí 160 Nm a na kola jej přenáší šestistupňová manuální převodovka.

Model Scala G-TEC je navržen na provoz s CNG a splňuje emisní normu EU6d-TEMP. V porovnání s benzinovým provozem klesají emise CO2 o přibližně 25 procent, výrazně méně vzniká i oxidů dusíku (NOx) a netvoří se žádné pevné částice.

Test Škoda Scala 1.6 TDI 85 kW (2019)

Dojezd 410 kilometrů díky třem nádržím na CNG s kapacitou 13,8 kilogramů

Scala G-TEC disponuje třemi spojenými ocelovými nádržemi na CNG, které mají kapacitu 13,8 kilogramů CNG. Díky tomu může tento kompaktní model urazit 410 kilometrů v ekologickém a efektivním režimu na zemní plyn. Pokud dojdou zásoby CNG, Scala automaticky přepne na benzinový režim. S palivem v dodatečné 9litrové nádrži může urazit ještě dalších 220 kilometrů. Scala G-TEC tak zůstává mobilní i v regionech bez čerpacích stanic na zemní plyn a celkový dojezd činí přibližně 630 kilometrů.

Asistent pro jízdu v jízdních pruzích, Front Assist a LED světla v sériové výbavě
Scala 1,0 G-TEC je k dispozici ve dvou úrovních výbavy Ambition a Style a je vybavena kotoučovými brzdami vpředu a vzadu. Stejně jako všechny modely Scala, tak i varianta G-TEC nabízí sériově Asistent udržování jízdního pruhu a Front Assist s funkcí nouzového brzdění, LED světlomety a zadní skupinové svítilny, pro stupeň Style v Bi-LED provedení. Díky chytrému uspořádání nádrží na CNG v podlaze disponuje Scala G-TEC objemem zavazadlového prostoru 339 l, což je nejlepší hodnota ve srovnání s vozidly na zemní plyn v tomto segmentu.

Zemní plyn – efektivní a ekologická technologie jako most do éry elektromobility

V porovnání s benzinem a naftou obsahuje stlačený zemní plyn (CNG) více energie. Je levnější, má čistší spalování a motory na zemní plyn jsou navíc i tišší. Pokud se místo CNG použije syntetický plyn či bioplyn z odpadních vod nebo zemědělské produkce, ekologická bilance se dále výrazně zlepšuje.

Zemní plyn tedy tvoří most mezi konvenčními fosilními palivy a elektromobilitou a je navíc okamžitě dostupný. Přitom se vozidlo na zemní plyn tankuje podobně jednoduše a pohodlně jako model s benzinovým nebo naftovým motorem.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru