test-2022-skoda_kodiaq-20_tdi-dsg- (12)

Škoda má problém s jedním ze svých systémů. Dotýká se všech modelů

Autor: Anina Russová - Zdroj: Škoda Auto, ČT24 - Foto: Pavel Srp - 16. 2. 2023


Současným vozidlům se často přezdívá pojízdné počítače. A není to daleko od pravdy. Často pak stačí jedna závada a problém je na světě. Jeden takový teď řeší Škoda Auto. U všech modelů mladoboleslavské značky jsou evidovány výpadku systému Travel Assist.

Sama automobilka přiznala, že problém se týká tisíce vozů, které mohou hlásit chybu na hlídání jízdního pruhu, sledování dopravního značení nebo třeba na adaptivním tempomatu. Podle automobilky by se měl každý, kdo tento problém zaregistruje, obrátit na svůj servis. Je ale také dobré zkontrolovat přední radar, zda není špinavý. I to může systém zmást a ten pak hlásí chybu.

Webu ČT24, který o problému informoval jako první, tiskový mluvčí Škody Auto Pavel Jína řekl, že problém bude vyřešen aktualizací softwaru. V některých případech také výměnou volantu. Jde o záruční řešení, zákazníci se tedy nemusí obávat nečekaných výdajů.

Štítky: , , , , , , , , ,

23 názorů na “Škoda má problém s jedním ze svých systémů. Dotýká se všech modelů”

  1. Je to zajímavé počtení, mám 7 Octavii a to nepočítám Octavii z r.1961. 1.oct z nové generace 1,8 benzin jsem po roce prodal pro velkou spotrebu. Na 1.oct.1,9 TDi 81kW nedám dopustit, ve 130 tis.km bez závad ji syn přerazil o strom.oct.I FL 1,6 ben. bez závad jsem při 130 tis.km prodal.Oct.II.1.9 TDI opět bez závad 130 tis. FL oct.II v automatu má najeto přes 360 tis. Závada na chladiči klimatizace a kompresorů , turbo začalo pískat po načipování ve 120 tis. druhé slouží dodnes. Octavii.III 2,0 4×4 160 kW zatím závada lamda sondy v zaruce.
    Při 170 tis. zadřena Hardy spojka kardanu. Na všech autech byl řádně dělaný servis a po 100 tis. měněné tlumiče pérování. Octavie 4 je samé překvapení a to má teprve 20 tis.km
    Jaký je závěr? Mohu na Škodovky nadavat?

  2. U Superbu řešeno za poslední půlrok už potřetí
    1 – vyměněn volant
    2- SW uprava
    3- opět výměna volantu za verzi 023 – bohužel je už týden objednaný, ale stále ho servis nemá

  3. Dostal jsem ve firmě novou škodu Superb…díky ní,mám nyní napříč republikou spoustu nových přátel a kamarádů z řady servisů..děkuji škodě,změnila mi celý život.

    1. Jako uživatele O3 jste mě pobavil. Ono není všechno zlato co se třpytí. I O4 umí hezky potrápit.

  4. Mám Octavii 1.9TDI 81 kw z roku 2001, najeto 379 tisíc km. Nejsou s ní žádné vážnější potíže, ale vzhledem k jejímu stáří jsme si přes Škoda plus pořídili Octavii 3 2.0TDI 4×4 (chata na samotě v lese) byla 2 roky stará,najeto 36 tisíc. Opravy: nefunkční rolovací kolečka na volantu, prasklá hlavice řadící páky, klepání od zadních tlumičů, vyplavení interiéru přes střešní okno-ucpané hadičky odtoku. V rámci prodloužené záruky servis vše vyřešil rychle a bez vytáček. Vyměnil všechny koberce v autě, jednotku klimatizace, zadní tlumiče, řadící páku atd. Dva týdny po záruce a stavu tachometru 61 tisíc se při pokusu nastartovat propadl pedál spojky. Odtažení do servisu, závada byla prasklé vypínací ložisko spojky. Oprava za 18 tisic. Po několika dohadech se Škodou auto nakonec uznali „kulanci“ a zaplatili materiál v ceně cca 12 tisíc. Po dalším roce závada na řemenici klimakompresoru. Vyřešil jsem opravou za pár korun, servis chtěl 29 tisíc bez DPH za výměnu celého kompresoru. Auto jako nové stálo 988 tisíc….. doufám, že už si vybralo vše a nepřekvapí nás další jobovkou…

    1. Hlavně zkrátit intervaly výměny olejů a nešetřit na filtrech. Ještě bych doporučil preventivní antikorozní ochranu a zaslepit EGR. Přeji hodně šťastných kilometrů.

  5. Ludvík Filipczyk

    Mán pouze Škodovky a to od Š1000Mb . Š105.110, Favorita,Felicii 2x, Febii 1,2,3 a nyní máme s manželkou Yeti 81kw a jsme spokojeni. Dosud jsem žádné vážné poruchy neměl. Nikdy bych neměnil Škodovku za jinou značku. Podotýkám že naše děti mají také Škodovky – Rapida, Karoqa, Octavii,Fabii 3, Kamiq. A jsou spokojeni !!!

      1. OK,zvyk je železná košíle, buďte rád,že jste si nepořídil něco současnýho.
        Na nudnej provoz mám dvojkovýho superba,ale radost mi dělaj italská a americká auta.Prostě po týdnu koncernový nudy se rád svezu v něčem,co mi dělá radost a chová se jako kamarád.

  6. Já jsem vlastnil Škodu Kodiaq 4 roky a jsem rád, že jsem se jí zbavil.
    Neustále jsem byl v servisu, začalo to :
    – výměnou chromových lišt kolem všech oken, prý to byli lišty na východ
    – výměna potahů sedaček 2 x (špatně vyseklé otvory u tyčí hlavové opěrky)
    – vypadaval infotaiment ( řešili 3 měsíce až přijeli programátoři ze škodovy k nám domů na vyřešení a tento stav přetrvával velmi dlouho)
    – auto padalo do nouzového stavu z důvodu chyby tlaku v palivové soustavě, taky jsem byl s timto problémem v servisu min.4 x a to mi měnili turbo, potom nějaký čidla a ještě nějaký věci
    – poslední závada byle opět nouzový stav, jelikož systém crash vypovídal službu, tak jsme také řešili cca 4 x a to byla poslední kapka nejlepšího vozu Škoda Kodiag 2.0 TDI 110 kw, manuál.
    Po škodovce jsem si pořídil Mazdu CX5 a jsem spokojený.

  7. Já jsem se s tím taky setkal po necelém roce na Š Kodiag FL, jel jsem do servisu a dali mi nový volat ,- vyřešeno na za dva dny, tak je to elekronika, oni za to nemůžou. Škodovku mám od Felicie, každý čtyři roky jsem si koupil nové ( Felicie, Š octavia I, Š octavia II, YETI , Kodiag , a Kodiag FL, ) a nemůžu nic špatného na ŠKODU říct, jsem nadmíru spokojen .

  8. Jojo, a nebo auto samo zastavuje, vyjadreni skodovky = nepouzivejte adaptativni tempomat, jojo perfektni reseni problemu…..

  9. Škoda vám nic nedá , bude čekat kdo se přihlásí a pak s ním bude licitovat. Viz vynikajíci škodovácké turbomotory.

  10. Není prakticky den kdy by Octavia 4 nehlásila nějaký problém, takže běžný uživatel už dobře ví, že ani nemá smysl auto do servisu vozit. Často se totiž opravením jedné chyby dočká několika nových a hoších. Jezdil jsem i s těmi nejkritizovanějšími auty na trhu, ale To co předvedla Škoda v případě O4 je opravdu to nejhorší. Více na mém kanále: https://youtu.be/dLG80n8nhCY

  11. Dnes je taková doba.Auto dělá všechno za tebe a když se malá věcička rozbije tak je velký problém.Dřivějši auta to neměla a byl svatý pokoj,jezdilo to taky,řidič musel taky něco umět.

    1. Tak tak, mám Rapida, v březnu mu bude 6 let a nikdy žádný problém. Nemá nic z moderních vymožeností i baterie je původní a to všude čtu jak ji ničí start stop a inteligentní dobíjení.

    2. Mám škodu Rapid r.2013 po osmi letech jsem nechal udělat brzdy 10000kč a dvakrát zapalovací svíčky najeto 194000km.Jinak bez problému.Baterie zatím původní.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru