Škoda Fabia prošla losím testem. A dopadla na výbornou!

Autor: Anina Russová - 22. 5. 2019


S autem je potřeba občas udělat složitý a náročný vyhýbací manévr. Na takové testy se mimo jiné specializují španělští km77. Ti s auty provádějí tzv. losí testy. V tom nejnovějším se podívali na novou generaci Škody Fabia

Vyhýbací manévry provádějí na drtivé většině nových modelů a rozhodně novinky nešetří. Ostatně, jak jejich název napovídá, testy začínají provádět v rychlosti 77 km/h. Jak takové testování probíhá, jsme vám ukazovali třeba na SEATu Tarraco nebo Škodě Kodiaq.

Tentokrát ale necháme velká SUV spát a podíváme se na to, jak se v takovém náročném testu, který má simulovat vyhýbací manévr před nenadálou překážkou na silnici povedl jiné škodovce, konkrétně aktuální generaci modelu Fabia. A nebudeme vás nikterak napínat, Fabii se v testu opravdu dařilo. Překvapivě dobře na to, že jde o vůz z levnější kategorie.

Pro test posloužila Fabia s litrovým benzinovým TSI o výkonu 95 koní pod kapotou. Auto obouvalo pneumatiky 215/45 R17. První test proběhl v rychlosti 77 km/h. A výsledek? Fabia prakticky neměla problém. I přesto ale novináři, kteří test prováděli, museli přiznat, že jisté problémy přeci jen zaznamenali. Auto je hodně měkce naladěno, takže jakmile prudce otočili volantem, zakleklo na vnější kolo a odlehčilo záď. Tím přišlo o stabilitu.

Pořád to ale nebylo nic hrozného, protože pak přišla na řadu rychlost 80 km/h. I tu Fabia zvládla, ale výše popsané nastavení podvozku se projevilo už o něco víc.

Třetí pokus byl prováděn v rychlosti 85 km/h, kdy už řidič autem nějaké ty kužely ztratil. Nestabilita se projevila ještě víc, ale například díky správně naladěnému ESC bylo stále možné jej udržet na silnici.

Španělé pak vyzkoušeli ještě slalom, se kterým už Fabia neměla vůbec žádné problémy. Pokud tedy nad touto druhou nejmenší škodovkou na trhu přemýšlíte, video, umístěné výše, vám možná pomůže se rozhodnout.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru