SKODA-110-R- (14)

Škoda bude koncem týdne závodit na veteránské setinové rallye Sachsen Classic 2022 se 7 veterány

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Škoda - 17. 8. 2022


Tým Škoda Classic patří k tradičním účastníkům veteránské rallye Sachsen Classic. V letošním 19. ročníku hájí čest značky Škoda sedm vozů, z toho pět exponátů mladoboleslavského Škoda Muzea. Setinová rallye startuje ve čtvrtek 18. srpna ve Cvikově, na dvě stovky historických vozů v pátek zavítají i na české území. Stroje prověřené 582 km tratí projedou v sobotu 20. srpna cílem v Saské Kamenici.

„Sachsen Classic patří tradičně k nejpopulárnějším veteránským rallye v celé Evropě. Velmi se těšíme na letošní soutěž, protože pro Škoda Auto je účast na Mille Miglia východu vždy hlavním bodem sezóny. Letos startujeme s pěti vozy ze Škoda Muzea – vybrané vozy patří k ikonám značky a reprezentují jednotlivé fáze naší bohaté historie,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea v Mladé Boleslavi.

Tým Škoda Classic tentokrát tvoří celkem sedm posádek, mezi nimi jsou také dva vozy vyslané importérem vozů Škoda v Německu. Konkrétně jde o model Škoda 110 R z roku 1978 a legendární vůz Škoda 130 RS (1976). Škoda 130 RS patřila koncem 70. a začátkem 80. let k nejúspěšnějším soutěžním a okruhovým vozům své třídy. V roce 1977 získala titul ve své třídě v Rallye Monte Carlo a v roce 1981 pak i titul v Mistrovství Evropy cestovních vozů v hodnocení značek.

Dalších pět vozů patří do sbírek Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. Nejstarším z exponátů bude Škoda RAPID OHV „Dálnicový“ (1940), v aerodynamickém tunelu optimalizovaný speciál z jen asi stokusové série (1939-1941). Šestnáctistovka o výkonu 31 kW/42 koní stačí k dosažení rychlosti až 120 km/h.

Ve startovním poli se jistě neztratí ani elegantní Škoda 1101 „Tudor“ Roadster (1948) s karoserií ze závodu ve Vrchlabí, kde byl vůz zkompletován 2. října 1948 na objednávku Úřadu předsednictva vlády.

Následující éru vozů Škoda s motorem vzadu samonosné karoserie připomene nadčasově elegantní provedení Škoda 1100 MBX DeLuxe (1969), které po stažení bočního prosklení bez obvyklého sloupku nabízí posádce nerušený výhled do krajiny. Jedenáctistovka o 38,2 kW/51 koních spolu s hmotností kolem 800 kg stačí na tempo až 127 km/h.

Kupé Škoda 110 R (1971) ze sbírky Škoda Muzea je jedním z posledních vyrobených kusů prvního modelového roku. Sportovně laděný dvoudveřový automobil patří k perlám historie automobilky z Mladé Boleslavi. I díky dvojitému karburátoru dokáže jet lehké a snadno ovladatelné kupé nejvyšší rychlostí 145 km/h.

Svižný je i sedan Škoda 120 GLS (1978) s vrcholnou výbavou Grand de Luxe Super a výkonem 43 kW/58 koní, nabízející komfortní cestování rychlostí až 150 km/h. Exemplář z dubna 1978 pochází od prvního majitele a od loňska úspěšně reprezentuje Škoda Muzeum na veteránských podnicích doma i v cizině.

Populární soutěž Sachsen Classic patří k tzv. setinovým rallye: o úspěchu nerozhoduje rychlost, ale přesnost a pravidelnost jízdy. Ve čtvrtek 18. srpna minutu po poledni vyrazí první z nich na trať z centra saského Cvikova, kde zároveň bude cíl úvodní 95kilometrové etapy. V pátek účastníci soutěže zavítají i na území České republiky. Nemohou přece vynechat malebné okolí zámku Kynžvart, kde budou k vidění po 11. hodině, oběd v pivovaru Chodovar, hrad Loket či stoupání na hřeben pohraničních hor, který překročí na Božím Daru – a po 254 kilometrech projedou cílem druhé etapy v německém Oberwiesenthalu. Na třetí den „naordinovali“ organizátoři dědečkům automobilům další vydatnou porci, a to 233 km Krušnými horami. K polednímu se vozy budou pohybovat kolem saského zámku Augustusburg s přední evropskou sbírkou historických motocyklů. V odpoledních hodinách, po absolvování celkem 582 kilometrů projedou klasické vozy rallye Sachsen Classic za opětování nesčetných pozdravů z řad nadšených diváků lemujících trať, cílem před radnicí v dalším tradičním městě automobilů – Saské Kamenici.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru