Rychlotest Mitsubishi Outlander PHEV

Autor: Pavel Srp - 9. 4. 2015


Netradičně jen na pár dní se nám do redakce dostala plug-in hybridní verze nového Mitsubishi Outlander a bylo to opravdové překvapení. Tohle auto je na půli cesty mezi elektromobily a „obyčejnými“ hybridy, doplnilo tak nabídku naftové a benzínové verze.

test-mitsubishi-outlander-phev-p1

Jde o kombinaci benzínového motoru a dvojice elektromotorů s výkony 60 kW. Auto nabízí trojici „jízdních režimů“, při nichž buď jede čistě na elektřinu a nebo používá benzínový agregát (čtyřválec 2,0 MIVEC 89 kW/121 koní) jako generátor a samotná kola nepohání (podobně jako to má např. Opel Ampera), a třetí možností je ta, že v případě nutnosti kola (pouze ta přední) i pohání. Elektromory jsou dva z jednoduchého důvodu, jeden pohání přední kola a druhý ta zadní. Mitsubishi Outlander PHEV totiž může byt čistě elektrickou čtyřkolkou – to jsme ale neměli kde a jak vyzkoušet.

Designem se Outlander PHEV od běžných verzí prakticky neliší. Odlišují ho jen nápisy na blatnících a víku zavazadelníku, absence otáčkoměru v přístrojovém štítu či jiný volič převodovky a dvojice tlačítek CHARGE a SAVE umístěná za ním. Ta mají za úkol buď šetřit energii v bateriích a nebo ji naopak dobít, pokud je potřeba například ve městě jet výhradně na elektřinu. Obě tyto možnosti jsou však v „běžném světě“ neekonomické, neboť aktivují spalovací motor. Akumulátory o celkové kapacitě 12 kWh jsou uloženy pod podlahou, váží přibližně dva metráky, takže snižují těžiště přibližně o 30 mm.

Testovaný vůz je plug-in hybridní, to znamená, že baterie se nedobíjí pouze za jízdy (vlastně se za jízdy nedobíjí skoro vůbec), ale kabelem ze zásuvky. Dobití trvá přibližně pět hodin. Outlander PHEV dokáže na plné nabití ujet – při vaší velké snaze v režimu ECO a nejvyšší mírou rekuperace – i 50 km po městě. Benzínový motor se prakticky nespouští, spustí se v případech, kdy je potřeba výrazněji akcelerovat.

Líbí se mi, že si řidič může sám zvolit míru rekuperace. Na výběr je z pěti možností, které se ovládají, resp. mění po přepnutí do režimu rekuperace pádly pod volantem v rozmezí B0 až B5, přičemž B5 je nejvýraznější a do určité míry dokáže nahradit brzdy. Brzdění ale není až tak výrazné jako například v ryzím elektromobilu BMW i3.

test-mitsubishi-outlander-phev-p2

Když energie v bateriích dojde, stane se Outlanderu PHEV „běžný“ hybrid, který elektromotorům pomáhá benzínovým agregátem. I tak se dá, pokud používáte rekuperaci a jezdíte s citem, využívat přibližně 70 % jízdy na elektřinu a spotřeba benzínu se dá udržet lehce nad 7 l/100 km. Je to ale spíš taková nouzovka, pokud potřebujete jet někam dál. Rozhodně se vyplatí nabíjet auto ze zásuvky.

Pokud byste si mysleli, že instalací dvojice elektromotrů výrazněji utrpí praktičnost, jako je tomu často u jiných hybridů, pak máte pravdu. Ale jen z části! V interiéru rozdíl v prostornosti nepoznáte vůbec, promítne se do zavazadelníku, který je s objemem 463 litrů menší než v Outlanderu se spalovacím motorem. Rozdíl ale činí jen neznatelných 14 litrů.

Mitsubishi Outlander PHEV je auto, které dává smysl. Dokáže ujet čistě na elektřinu dostatek kilometrů tak, abyste se dostali do práce i z práce přes celé město, ale můžete s ním klidně vyrazit i na dovolenou do teplých krajin aniž byste museli prosit o půjčení auta tchána nebo strýčka…

Není ale z úplně levného kraje. Nabízí se v jedné bohaté výbavě a výhradně s pohonem všech kol, základní ceníková cena je však nezanedbatelných 1 252 850 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mitsubishi
Typ:,Outlander PHEV
Motor:,řadový čtyřválec + 2x elektromotor
Objem válců:,1 998 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4
Výkon spalovacího motoru:,89 kW/121 koní v 4 500 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru:,190 Nm v 4 500 ot./min
Výkon předního elektromotoru:,60 kW/82 koní
Točivý moment předního elektromotoru:,137 Nm
Výkon zadního elektromotoru:,60 kW/82 koní
Točivý moment zadního elektromotoru:,195 Nm
Zrychlení 0-100 km/h:,11.0 s
Maximální rychlost:,170 km/h
Převodovka:,převodovka s fixním převodem
Spotřeba paliva (l/100 km):,1.9
Emise CO2:,44 g/km
Délka:,4 655 mm
Šířka:,1 800 mm
Výška:,1 673 mm
Rozvor:,2 670 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 885 kg
Objem zavazadlového prostoru:,463 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru