rallye-dakar-po-7etape-big-shock-racing-martin-macik- (1)

Rallye Dakar 2020: Macíkovi v 7. etapě bouchla pneumatika, stále je 5. celkově. Brabec dojel bez kvaltu

Autor: Tisková zpráva - 12. 1. 2020


V neděli se po dni volna odpočatí závodníci Dakaru vrhli do 7. etapy. A síly nabrané během volné soboty se jim rozhodně hodily, protože museli projet nejdelší měřený úsek letošního závodu, čítající 546 km, tedy zhruba vzdálenost srovnatelnou s cestou z Prahy do Budapešti.

Bohužel, náročného terénu s technickými dunovými úseky a spletitou navigací se zatím posádka týmu Big Shock Racing nedočkala. Po jízdě v maximální rychlosti, proložené jednou výměnou pneumatiky, speciál Karel ovládaný posádkou Macík, Tomášek, Švanda, dojel do cíle na 12. místě a celkově stále drží 5. pozici.

Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec startoval do nedělní 7. etapy odpočatý, i když se zlomeným malíčkem. Svou jízdu dokončil na 49. etapové pozici, celkově je 38. Tentokrát Honza vtipem nesršel. Anežka, jeho motorka, mu nedovolila naplno využít řazení. A český závodník byl následně zaskočený také neštěstím, které se na trati odehrálo. Členové týmu Big Shock Racing soucítí s rodinou portugalského motocyklisty.

Macík touží po náročnější trati

Posádce Martina Macíka se vydařil úvod dnešní etapy. Dlouhé rychlé úseky absolvoval kamion týmu Big Shock Racing vyrovnanou honičkou v TOP 5. Stačilo ale, aby jedna z pneumatik vypověděla službu a během asi 15minutové zastávky na práci při výměně zadního kola český kamion přišel o několik etapových míst. Do cíle už pokračoval bez dalších zaváhání. A ani s navigací opět nebyl žádný problém. „Postrádám náročnost Dakaru. Dneska jsme letěli až na 450. kilometr, kde se nám na čisté rovině odseparoval vzorek z pneumatiky. Byla to rána jako z děla. Už jsme se lekli, že je to něco vážnějšího. Ale museli jsme jen vyměnit kolo, čímž jsme ztratili asi 15 minut. Pak už jsme v prachu dojeli bez zásadnějších komplikací. Celá etapa byla rovná, rychlá, pořád letíš 140 km/h, duny minimálně. Technicky nepříliš náročná,“ popisuje Martin Macík. „Máme jediný problém a to, že je letošní Dakar moc jednoduchý. Technicky i navigačně by to chtělo trochu zpestřit, aby to nebylo jen o rychlosti a o tom, jestli vám vydrží auto. Přáli bychom si nějaký pořádný taháček, v dalších etapách,“ doplňuje navigátor František Tomášek.          

rallye-dakar-po-7etape-big-shock-racing-martin-macik-2

Brabec dojel jen s 5 kvalty

Motocyklista týmu Jan Brabec sobotní volno využil na maximum a většinu dne prospal, aby tělu, oslabenému po nedávných úrazech, dopřál tolik potřebnou regeneraci. Ukázalo se také, že po pádu v 5. etapě má zlomený malíček, ale to je pro Jana Brabce nepodstatný detail. „Teď jsem dorazil do cíle. Jel jsem jenom na 5. kvalt, protože 6ka mi nefungovala. Dnešní etapa byla o ničem. Jedeš 30 km plný plyn, pak zahneš a zase plný plyn. A to bylo celé. První 4 etapy byly rozbíjecí a teď je to rovná vypalovačka. Nejsem ani unavený ani udýchaný, nic,“ hlásil bezprostředně po dojetí do cíle mírně rozladěný Jan Brabec.

Následně ho zasáhla ještě informace o neštěstí, které se dnes na trati odehrálo. „Je mi to strašně líto. Ta rizika si připouštíme všichni, ale současně nemůžete jet Dakar se strachem. Paulo Goncalves byl zkušený závodník. Přeju sílu všem jeho nejbližším. Je to rána, která vás dostane. Bohužel, i to je motorsport,“ řekl k dnešnímu neštěstí Jan Brabec.

rallye-dakar-po-7etape-big-shock-racing-martin-macik-3

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru