prvni-jizda-2019-audi-q7- (2)

První seznámení s Audi SQ7 TDI. Přes Evropu rychle a obratně

Autor: Anina Russová - 20. 9. 2019


Audi před několika týdny představilo modernizované SUV Q7 a my jsme se s ním včera poprvé seznámili. A to jak staticky, tak i na malou chvilku jízdně.

Audi Q7

Facelift druhé generace oblíbeného SUV Audi Q7 přichází s řadou novinek. Dominantou exteriéru je velká maska chladiče s upravenými světlomety. Ačkoliv se to na první pohled nezdá, nové jsou i všechny panely karoserie s výjimkou střechy. Nejvýraznější změna proběhla v zadní části, která je zcela nově navržená. Nově je tu lišta mezi světly a ubyly výfuky, které jsou jen designovou iluzí.

Interiér je oproti verzi před modernizací zcela přepracován a odpovídá posledním modelům značky. Použity jsou tu tak dva velké dotekové displeje jako u Audi Q8. Ovládání chce trochu cviku, zejména pokud ho vidíte poprvé, ale je přehledné a funguje podobně jako na vašem chytrém telefonu. Možné je zapnout také haptickou odezvu, abyste věděli, že jste ikonku na displeji aktivovali.

Komfort a prostornost především

Na přání si mohou zákazníci objednat komfortní prvky výbavy, mezi něž patří čtyřzónová automatická klimatizace, elektrické, nehlučné dovírání dveří, vyspělý audiosystém Bang & Olufsen se zvukem 3D nebo paket Air Quality s parfémováním a ionizátorem vzduchu. Vrcholem pohodlí jsou všestranně nastavitelná sedadla Individual s nastavitelnými bočními polštáři anebo naopak sportovní sedadla S plus, v obou případech (na přání) včetně klimatizace a masážní funkce.

Audi nabízí na přání zadní sedadla plus. V tomto případě jsou všechna tři sedadla samostatně nastavitelná v podélném směru a disponují také možností měnit sklon opěradla. Zákazníci si mohou navíc objednat třetí řadu se dvěma elektricky sklopnými sedadly.

V závislosti na poloze opěradel sedadel vzadu nabízí pětimístná verze zavazadlový prostor o objemu 865 až 2050 litrů, a to rovnou ložnou plochou. Sériově dodávané zadní výklopné víko se otvírá a zavírá elektricky, na přání i na povel daný specifickým pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

prvni-jizda-2019-audi-q7- (3)

Jistota za volantem na silnici i mimo ni

Všechny sedmimístné verze modelu Q7 mají vzduchové odpružení v sériové výbavě. Součástí paketu Exteriér S line je sportovní adaptivní vzduchové odpružení. V porovnání s normálním vzduchovým odpružením má o trochu tužší charakteristiku a o 15 milimetrů nižší světlou výšku.  

Audi Q7 možná nevypadá, ale je prý připravena i na jízdu v lehkém terénu. Prostřednictvím systému pro řízení jízdní dynamiky Audi drive select se sedmi jízdními režimy lze za tím účelem nastavit příslušný terénní režim.

V příplatkové výbavě je možné také zaškrtnout elektromechanický systém aktivní stabilizace bočního náklonu, který. Při jízdě přímým směrem minimalizují nastavitelné příčné zkrutné stabilizátory pohyby karoserie na nerovném povrchu vozovky. Naproti tomu při sportovnější jízdě je pozornost zaměřena na optimální potlačování nežádoucích pohybů karoserie – boční náklon při průjezdu zatáčkou se tím výrazně sníží. Rovněž na přání se dodává řízení všech kol. Zadní kola jsou v nízkých rychlostech natáčena v opačném směru až o 5 stupňů a na dálnici pak zvyšuje stabilitu mírné natáčení zadních kol ve stejném směru.

Jenom mild-hybridní motory

Modernizované Audi Q7 přichází na trh s dvěma naftovými šestiválci 45 TDI a 50 TDI a s jedním benzinovým šestiválcem 55 TFSI. Nechybí ale rovnou ani vrcholné provedení SQ7 TDI s vidlicovým osmiválcem.

Všechny motory v nabídce jsou mild-hybridy, kde spalovací motor a 12V palubní elektrickou síť doplní 48voltová sít. Stejně jako u dalších mild-hybridních modelů Audi vůz deaktivuje motor už při 22 km/h a auto tak například do křižovatky dojíždí s vypnutým motorem. Motor se může ale deaktivovat i v rychlostech mezi 55 až 160 km/h, kdy umí Audi až 40 sekund plachtit.

Všechny motory jsou kombinované s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a stálým pohonem všech kol quattro. Rozdělení hnacích sil je v poměru 40:60 pro zadní nápravu.

Test Audi Q8 50 TDI quattro

První jízda: Audi SQ7 TDI

Pro první vyzkoušení faceliftu Q7 jsme si vybrali to nejvýkonnější a nejlepší: Audi SQ7 TDI. Vůz pohání motor V8 4.0 TDI s trojitým přeplňováním (dvěma turbodmychadly a elektrickým kompresorem) a dosahuje nejvyššího výkonu 320 kW/435 koní a v rozsahu od 1250 do 3250 otáček za minutu. Ještě zajíavější je hodnota maximálního točivého momentu 900 Nm. Velké SUV dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy a v akceleraci může pokračovat až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Elektrický kompresor (EAV) pohání právě vedlejší elektrická síť s napětím 48 V. Tento kompresor doplňuje výfuková turbodmychadla v situacích, kdy sešlápnete plyn až na podlahu. Zatímco výfukové plyny mají ještě málo energie k pohonu turbínových kol, elektrický kompresor díky pohonu elektrickou sítí tyto chvíle vykrývá.

Nastartování osmiválce, který byl toho rána opravdu úplně studený, doprovodí jen lehce citelné pootočení startéru a pak už příjemné pravidelně vrnění. Motor je klidný, tichý a zcela prostý vibrací.

Když jsme klidnou jízdou auto prohřáli, vydali jsme se na klikaté silnice v okolí Příbrami. Silnice před námi byla příjemně klikatá, a tak jsme vyzkoušeli nejen pohodovou jízdu, ale hlavně i podvozek.

Ačkoliv byla silnice celkem hezká, čas od času se na ní objevila nevelká nerovnost. Na nich, stejně jako třeba na kočičích hlavách ve městě, vám může podvozek auta připadat zbytečně tvrdý. Ovšem větší, dá se říct táhlejší nerovnosti, umí odfiltrovat moc dobře. Na autě jsme měli 21“ disky obuté na velmi nízkých pneumatikách, které k pocitově tužšímu podvozku na malých nerovnostech přispěly. Ovšem Audi pro tento model nabízí dokonce 22“ kola. Ta vyjdou na 84 000 Kč a jakkoliv budou vypadat dobře, na pohodlí hodně uberou.

A co když šlápnete výrazně na plynový pedál? Když chcete přidat, je tu prodleva. Jako kdyby auto přemýšlelo, jestli opravdu chcete tak moc zrychlit. Stejnou prodlevu na plynu měly ale také všechny naftové šestiválce Audi, které jsme testovali. Když ale toto zpoždění překonáte, rozjede se SQ7 kupředu opravdu výrazně. Přední část auta se zvedne k nebi, jako kdyby se nadechovala ke sprintu, ke kterému ji nutíte. A že ji to jde parádně.

Auto má natáčecí zadní nápravu, díky čemuž zatáčí opravdu ochotně, ale i přesto se hodí spíše na velmi rychlé a pohodlné přesuny po dálnici. Pochválit musíme sedadla, která v zatáčkách a ve vyšších rychlostech parádně podrží tělo díky výraznějšímu bočnímu vedení. Zároveň ale umí být pohodlná, což oceníte při dlouhých cestách.

Na detailnější popis této rychlé Audi si budeme muset počkat do redakčního testu, ale na prvním rande rozhodně zapůsobila.

Ceny

Q7 jde do nabídky v několika verzích. Všechny mají pohon všech kol. Začátek ceníku je ve znamení Q7 45 TDI quattro za 1 771 900 Kč. Hned za ní je 50 TDI quattro za 1 831 900 Kč a také 55 TFSI quattro, tedy jediný benzin v nabídce za 1 865 900 Kč.

Toto SUV můžete mít ve výbavové linii Sline, kdy se nemění motory, jen obsah výbavy a samozřejmě ceny. Ty začínají na 1 902 900 Kč, pokračují na 1 962 900 Kč a končí na 1 996 900 Kč. V každém případě dostanete Q7 výhradně s osmistupňovou převodovkou Tiptronic. Ceník Audi Q7 najdete zde.

prvni-jizda-2019-audi-q7- (1)

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru