První jízda: Range Rover Evoque Cabriolet

Autor: Pavel Srp - 16. 6. 2016


Chcete stylové SUV? Nabízí se například Range Rover Evoque. Je to pro vás málo? Co třeba Range Rover Evoque Cabriolet? To už by mohlo být stylové dostatečně, že? S tímto autem jsme se včera poprvé seznámili konečně jinak než na výstavní ploše světového autosalonu. Vzali jsme ho nejen na dálnice a okresní silnice, ale i do terénu. Jak na nás zapůsobil? To se dozvíte v následujících několika odstavcích.

SUV bez střechy není úplně typické auto, přesto není Range Rover Evoque Cabriolet prvním. Prvním byl už v roce 2011 Nissan Murano CrossCabriolet, ten se však prodával pouze v Americe a příliš úspěšný nebyl. Mohla za to nepříliš úspěšná propagace a asi i vysoká cenovka. Z trhu zmizel o tři roky později. Jenže už v té době existoval koncept obnaženého Range Roveru Evoque. Ten se totiž světu poprvé představil v roce 2012 na ženevském autosalonu. Sklidil tehdy velmi pozitivní reakce, a tak se nakonec dočkal sériové výroby. Do prodeje v České republice se dostane již v příštím týdnu. Uvidíme, jak si povede, ale po prvním seznámení si dovolíme tvrdit, že našlápnuto má dobře.

prvni-jizda-range-rover-evoque-convertible-p1

Range Rover Evoque je v portfoliu automobilky velmi úspěšným modelem, vždyť od roku 2011, kdy byl uveden na trh, se ho celosvětově prodalo více než půl milionu kusů, v České republice to je více než 1 200 aut. Kromě modernizace, která proběhla již před několika měsíci, má k lepším prodejům pomoci také nová karosářská verze. A jde na to od lesa, kromě výměny plechové střechy za plátěnou přidává také nový, moderní infotainment i některé jízdní pomocníky, které oceníte zejména při jízdě mimo zpevněné komunikace.

Ačkoliv Evoque přišel o střechu, o své terénní schopnosti nikoliv, což jsme si důkladně vyzkoušeli na vlastní kůži. Prezentace se odehrávala v den, kdy od rána až do odpoledne s drobnými přestávkami neustále pršelo. Cesty byly mokré, bahno kluzké a Evoque Cabriolet tak čekala důkladná zkouška. Fakt, že jsme nemohli stáhnout střechu, protože bychom zmokli, brzy vystřídal radostný pocit, že tohle netradiční kabrio vyzkoušíme mimo silnice důkladně. První těžká zkouška začala záhy po sjezdu z dálnice. Po několika kilometrech nás cesta zavedla k řece, kde nás čekal brod. Už první slova instruktora nás vyděsila: „Kluci, dlouho prší, vody je hodně, v řece je hloubka kolem půl metru,“ to bylo ještě v pohodě, ale když jsme se dozvěděli, že maximální brodivost, kterou výrobce pro Evoque doporučuje, je stejných půl metru, polilo nás horko. „Jeďte opatrně, je to fakt na hraně,“ dodal instruktor. Na druhé straně řeky sice stál další instruktor, který nám ukazoval směr, ale když se voda po vjetí do řeky přelila přes kapotu, do zpěvu nám nebylo. Jenže pro Evoque to nic nebylo. Vodou projel jako by nic a pokračoval po mokré trávě do kopce k cestě.

prvni-jizda-range-rover-evoque-convertible-p2

Nejen v takovém terénu pak oceníte vylepšený asistent All-Terrain Progress Control (ATPC), který umí udržovat rychlost jízdy. Dokáže to nejen při jízdě vpřed, ale i při jízdě vzad či při jízdě z příkrého kopce. Stačí si asistent zapnout, navolit pomocí tempomatu rychlost od 1 do 30 km/h a auto ji za každých okolností bude dodržovat. Na řidiče zbyde jen točit volantem.

Stejně jako „běžný“ Evoque, má i kabriolet funkci Terrain Response, která ho nastaví pro různé povrchy (bláto, písek, kamení, …), takže se i mimo silnici pohybuje jistě. Nejvíce nás zajímalo, jak se projeví absence střechy v náročnějším terénu. A nečekali jsme dlouho, protože nás tam cesta zavedla záhy. Tam jsme vyzkoušeli nejen šikmý přejezd velkých nerovností, ale také boční náklony nebo prudké sjezdy. Evoque Cabriolet se s tím však popasoval jako by nic. I se zvednutým kolem do vzduchu šly v pohodě otevírat a zavírat dveře, stahovat střecha a auto celkově působilo až nečekaně bytelným a fortelným dojmem.

V terénu potěší také nájezdové úhly, které činí 19° vpředu a 31° vzadu, přechodový úhel je 18,9°. Ani světlá výška vám nepřivodí vrásky na čele, ačkoliv není z nejvyšších, její hodnota je 208 mm. Celý spodek vozu je také ochráněn plasty i plechy.

Range Rover Evoque Cabriolet je designově povedeným autem, vypadá dobře se střechou dole i nahoře. Její stažení je navíc otázkou chvíle (dolů jde za 18 sekund, nahoru za 21 sekund). Čtyři elektromotory ji schovají za zadní sedadla, nezabírá tak místo v kufru, který si za každých okolností ponechá objem vcelku skromných 251 litrů. V Land Roveru ale mysleli i na to, že tenhle kabriolet se dá používat nejen v létě na cesty k moři, ale také v zimě na hory, takže z kufru do interiéru je průvlak například na lyže.

prvni-jizda-range-rover-evoque-convertible-p3

Manipulace se střechou je jednoduchá, přesto trochu nešikovná. K jejímu stažení i natažení slouží jediné tlačítko na středovém tunelu. To se však musí po celou dobu pohybu střechy držet. Dobré ale je, že se se střechou dá manipulovat do 30 mph, tedy do 48 km/h.

Interiér převzal kabriolet z běžného modelu Evoque včetně nového infotainmentu, který přinesla nedávná modernizace. Nový 10,2″ displej nabízí vysoké rozlišení a kvalitní obraz, ale je také příjemně rychlý. Zobrazení se dá podobně jako na tabletu nebo chytrém telefonu téměř libovolně měnit – upravovat si jednotlivé plochy, přesouvat ikony a podobně.

Range Rover Evoque Cabriolet nabídne trojici motorizací, jde o dvojici naftových přeplňovaných čtyřválců 2.0 Ingenium s výkony 110 kW/150 koní nebo 132 kW/180 koní (v obou případech 430 Nm) a jeden benzinový agregát Si4 s výkonem 183 kW/249 koní (340 Nm). Ve všech případech jsou motory spojeny s automatickými převodovkami ZF a pohonem všech kol.

Range Rover Evoque Cabriolet se na českém trhu začne prodávat ve čtvrtek 23. června a základní cena je stanovena na 1 461 184 Kč.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru