První jízda: Peugeot 308

Autor: Anina Russová - 30. 10. 2013


Je to jen pár dní, co automobilka Peugeot vypustila na český trh nový hatchback v podobě modelu 308. Ten má proti sobě velké konkurenty například v podobě Volkswagenu Golf, SEATu Leon, Hyundai i30 nebo třeba Kia Cee’d. Proti ostatním hatchbackům ale bojuje zajímavými výbavami a největším objemem zavazadlového prostoru. Má šanci v malém českém rybníčku uspět?

prvni-jizda-peugeot-308-p1

Peugeot 308 se nabízí ve třech výbavách. Jsou to Access, Active a Allure. Oproti všem předpokladům je i základní výbava Access poměrně našlápnutá. Najdeme v ní LED zadní světla, LED denní svícení, palubní počítač, rádio, elektricky stahovaná přední okna, klimatizaci, šest airbagů a ESP. Bohužel se tahle výbava dá pořídit pouze s dvojicí motorizací, a to s benzinovou 1.2 VTi a naftovou 1.6 HDI.

Oproti tomu už prostřední výbavu Active si můžete vybrat se všemi motorizacemi. Navíc v ní najdeme například elektrické stahování všech oken, hliníková 16″ kola, loketní opěrku, multifunkční volant, dvouzónovou klimatizaci či senzory světel a deště.

Nejvyšší výbava Allure pak zaujme všechny ty, kteří v autě chtějí mít přední a zadní parkovací senzory, FullLED diodová světla, LED v osvětlení interiéru, sportovně laděné sedačky a třeba také elektricky sklopná zrcátka.

prvni-jizda-peugeot-308-p2

Zkoušeli jsme dvě verze nového Peugeotu 308, a to naftovou 1.6 HDI o výkonu 84 kW /116 koní ve výbavě Allure. Uvnitř se o dostatek přirozeného světla starala panoramatická střecha a o příjemné posezení se zasloužily sportovně tvarované sedačky. I za těch pár prvních kilometrů jsem si všimla jednoho nešvaru, kterým byl vcelku hlučný naftový agregát, a to jak na volnoběh, tak při zátahu. Pokud máte doma nějakou naftu, jste asi zvyklí, že si pobere i vyšší převodové stupně při nižší rychlosti. V 308 s tím ale nepočítejte, řadit je potřeba, jinak se vám motor začne dusit. Automobilka udává u této motorizace kombinovanou spotřebu jen 3.7 litru.

Vyzkoušeli jsme také přeplňovaný motor 1,6 THP o výkonu 92 kW/25 koní, jenž byl spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. To, že sedím v nižší výbavě, bylo poznat hned na první pohled. Možná to dělal i světlý interiér, který vozu prostě neslušel. Obě verze však měly nový dotykový displej, na který je automobilka opravdu hrdá. I když tvrdí, že je přehledný a vše na něm rychle najdete, mně to tak občas nepřišlo. Určitě bude řidiči chvíli trvat než si na jeho ovládání zvykne, a řekla bych, že za jízdy na něm naťukat třeba jen změnu stanice, bude malinko složité.

prvni-jizda-peugeot-308-p3

308 s benzínovým Té-Há-Péčkem je velice příjemně ovladatelná a podrží vás i při vyšší rychlosti v té stopě, kterou chcete. Sice se se 125 koňmi nedá trhat asfalt, ale svezení je to i tak velice příjemné. Na pokyny pedálu plynu auto reaguje velice plynule. Automobilka u téhle motorizace udává spotřebu 7,9 l/100 km ve městě, 4,6 l/100 km mimo město a 5,8 l/100 km v kombinovaném režimu.

Celkově si myslím, že Peugeot za svou novinku, model 308, zaslouží velkou pochvalu. Vůz má zajímavé tvary, které v záplavě ostatních hatchbacků nezaniknou. I když má velice zajímavé výbavy, tu nejnižší nevyjímaje, řekla bych, že se automobilce nepodařilo zvolit tu nejlepší cenovou politiku a začala hodně sebevědomě. Peuugeot 308 lze pořídit v nejnižší výbavě a se skromnou základní motorizací 1,2 Vti sice už za 340 tisíc korun (tedy podobně jako Golfa), ale jakákoliv lepší motorizace nebo výbava vás rychle přehoupne přes 400 tisíc korun. Vrcholnou verzí je naftová 1,6 HDI ve výbavě Allure za 520 tisíc korun. To už je podle mého poměrně dost. Nicméně nic necharakterizuje každý vůz tak, jako prodejní čísla. A na ty si musíme ještě počkat. Peugeot 308 má ale velice dobře našlápnuto.

Ceník je k nahlédnutí tady.

-AR-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru