První jízda: Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 (AT)

Autor: Anina Russová - 22. 6. 2016


Model 2008 francouzské značky Peugeot je na trhu od roku 2008 a tak si již o facelift říkal. Ten přišel před pár dny a kromě omlazeného vzhledu přinesl zbrusu novou funkci Grip Control, která slibuje dokonalou kontrolu nad vozem na jakémkoliv povrchu.

S modelem 2008 slaví Peugeot velké úspěchy prakticky od jeho prvního představení. Objem prodejů tohoto vozu neustále roste a dokonce se dostal už na 585 000 kusů. V Evropě se 2008 dostala mezi tři nejúspěšnější vozy svého segmentu. I když víme, že na design si každý udělá svůj názor, musíme přiznat, že nám se facelift 2008 líbí. Širší blatníky, vertikální přední maska nebo ochranné prvky karoserie dodávají autu na robustnosti.

Peugeot 2008 je tradičně nabízen ve třech dobře známých výbavách Access, Active a Allure, ale nově přibyla ještě jedna varianta. Ta dostala název GT Line, vychází z nejvyšší výbavy Allure a vyznačuje se především červeno černým lakováním karoserie a červeno černými prvky v interiéru.

Asi největší novinkou je pro model 2008 funkce Grip Control. Ta je k dispozici u benzínového i dieselového motoru, s manuální i automatickou převodovkou. Je ale spojena se speciálními celoročními pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow. Jeho ovladač je na středové konzole a podporuje možnost zajet s vozem i mimo hladký povrch silnice. Peugeot 2008 má pohon pouze předních kol, takže tento systém optimalizuje přední kola a pohyblivost vozu v závislosti na daném terénu. Nabízí pětici jízdních režimů. Režim Standard je určen pro běžnou jízdu s nízkou mírou prokluzu. Režim Sníh reaguje na prokluz každého předního kola, a jakmile se auto dostane nad 50 km/h, automaticky zase přepne do režimu Standard. Režim Terén umožňuje plynulé rozjíždění a jízdu samotnou na kluzkém povrchu jako je třeba bláto nebo mokrá tráva. Přenese totiž maximum točivého momentu na kolo s větší přilnavostí. Režim Písek zamezí prokluzování obou kol současně a snaží se tak zabránit případnému zapadnutí. Poslední je režim ESP OFF, který tento bezpečnostní prvek zcela vypne a nechá volnou ruku řidiči auta. To vše ale jen do rychlosti 50 km/h.

prvni-jizda-peugeot-2008-gt-line-p2p

Krátce jsme se svezli s nejvyšší možnou verzí modelu 2008 s označením GT Line. Ono zmíněné dvoubarevné lakování autu opravdu hodně sluší. Pod kapotou jsme měli zážehový agregát o objemu 1,2 litru s označením Puretech s výkonem 110 koní. Na rozbitých středočeských okreskách jsme ujeli opravdu jen pár kilometrů, ale ty nám stačily k tomu, abychom poznali, že si u Peugeotu dali opravdu záležet na podvozku. V běžných rychlostech skvěle filtruje nerovnosti a díry a přitom není nijak extrémně rozhoupaný. Ve vyšších rychlostech bychom sice uvítali adaptivní tlumiče, které by podvozek přitvrdily, ale kdo by s malým SUV trhal asfalt

Navíc 110 koní není kdo ví jaký výkon, a do trhače asfaltu má auto opravdu daleko. Řízení je hodně přeposilované a auto je celkově nedotáčivé. Chválíme ale šestistupňový automat, který řadí plynule a bez zbytečných prodlev.

Bylo to jen krátké svezení, ale i to stačilo k tomu, abychom si byli jisti, že malé městské SUV od Peugeotu budeme v ulicích potkávat hodně často. Pomůže tomu povedený design slušná nabídka motorizací i výbav a nakonec i zajímavě nastavená cenová politika.

Základní model ve výbavě Acces s motorem 1.2 PureTech o výkonu 82 koní a s pětistupňovým manuálem vyjde na 315 tisíc korun. Opačný konec ceníku zastupuje nejvyšší a nová výbava GT Line s naftovým agregátem 1.6 Blue HDi o výkonu 120 koní, který stojí 505 tisíc korun.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru