mama-deti-auto

Průzkum ukázal, že české matky znervózňují při jízdě zlobivé děti

Autor: Tisková zpráva - 9. 8. 2019


Otázka: „Kdy už tam budeme?“ platí za noční můru všech rodičů, kteří cestují autem na delší vzdálenosti s malými i odrostlejšími dětmi. Pro maminky za volantem však cestování s dětmi přináší ještě více stresujících situací. Jasně to ukazují výsledky ankety, kterou společně zorganizovaly český Ford a internetový portál žena-in a v níž odpovídalo více než tisíc řidiček.

A čím tedy ratolesti na zadním sedadle způsobují ženám za volantem největší stres? Otázka „kdy už tam budeme“ překvapivě obsadila až čtvrté místo, zatímco ještě o něco více ničí nervy prázdninových řidiček kopání do sedadla, hádky se sourozenci nebo neutuchající pláč či křik. Předprázdninový průzkum však přinesl i mnoho dalších pozoruhodných zjištění.

Věděli jste například, že se dvě třetiny maminek spoléhají na představu, že se děti během cesty vždy (nebo téměř vždy) zabaví samy – a jen třetina předem ví, že se o cestovní zábavu svých potomků budou muset postarat ony? U dětí, které si nějakou náplň obstarají samy, vede s velkým náskokem využití tabletu, mobilního telefonu nebo jiného elektronického zařízení. Tam, kde starost o zábavu převezmou rodiče (tedy častěji maminky), „jedou“ hry spojené s pozorováním okolí; nejčastěji jde o určování značek a barev kolemjedoucích aut nebo slovní fotbal. Ještě účinnější – pokud jde o pohodu při řízení – variantu našlo asi 14 procent maminek. Ty totiž během cesty volí nejtěžší kalibr: hru na bobříka mlčení.

Průzkum oslovil řidičky rovnoměrně z mnoha aglomerací v České republice. Pro více než polovinu maminek trvá cesta dlouho tehdy, když jedou s dětmi ve voze dvě až pět hodin. Také se na ni většinou speciálně připravují. Sedmdesát procent z nich balí více jídla, hraček, převlečení atd.

Tohle je stylový kočárek, který oceníte i vy! Je od Mercedesu

Nervozita a stres, které vám při cestě přivodí zlobící děti, může mít i velmi nepříjemné následky. Sedm z dotazovaných řidiček už kvůli dítěti někdy způsobilo dopravní nehodu, dalších dvacet šest k ní mělo velmi blízko a šest bylo zase účastníkem nehody, kterou kvůli dítěti způsobil někdo jiný.

Aby k nehodám nedocházelo, je potřeba pro dlouhé cesty s dětmi v autě vytvořit ideální podmínky, počínaje už velikostí vozu. Šedesát tři procent řidiček za dostatečně velké považuje pětimístné auto, 23 procent sedmimístné a cca 5 procent by rádo mělo vůz ještě větší.

Prioritou českých maminek přitom zůstává bezpečnost a dostatečně prostorný interiér. Bonusem jsou funkce, jež jim cesty s dětmi zpříjemní. Matky – řidičky by si přitom nejvíce přály mít v autě hlídání mrtvých úhlů, sluneční clony ve druhé řadě a bezdotykové otevírání vozu. Vysoko v pořadí jejich preferencí se umístily i USB konektor pro nabíjení na zadních sedadlech, obrazovky zabudované v sedadlech nebo držáky pro uchycení tabletu – a také snadno dostupné a výklopné držáky na nápoje ve druhé či třetí řadě sedadel.

Ideálním vozem zejména pro větší rodiny se v kontextu těchto požadavků jeví být velkoprostorový Ford Galaxy (event. Ford S-MAX), nabízející většinu zmíněných prvků – a navíc do něho na druhou řadu sedadel bez problémů upevníte tři dětské sedačky vedle sebe. Maminky s o něco menšími nároky na vnitřní prostor často volí elegantní SUV Ford Kuga, jenž je právě teď k dispozici za výrazně snížené akční ceny.

Současné vozy Ford přitom nabízejí i další progresivní systémy, které milují nejen maminky, třeba adaptivní tempomat, který, například v koloně či na semaforech dokáže auto sám zastavit a poté zase bez zásahu řidiče rozjet, systém aktivního nouzového brzdění, který „vidí“ vozy, ale i chodce a cyklisty, nebo i systém udržování vozu v jízdním pruhu, který vás – pokud jste z pruhu omylem vyjeli – zase samočinně vrátí zpět.

„Ženy a zejména maminky vozící v autě děti jsou velmi náročnou klientelou, která preferuje bezpečí, prostor i moderní technologie. Z nich dále velmi oceňují třeba i hlasové ovládání navigace a dalších funkcí v českém jazyce. Avšak pouze v případě, že ji děti nepřekřičí,“ řekl k tomu Martin Linhart, ředitel vnější komunikace českého zastoupení značky Ford.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru