Porsche_911_GT3_R- (1)

Porsche chce obhájit titul na Nürburgringu s vozem 911 GT3 R

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Porsche - 27. 5. 2022


Porsche a jeho zákaznické týmy se o nadcházejícím víkendu budou ucházet o celkové vítězství ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu. Představí se zde 8 vozů Porsche 911 GT3 R a tým Manthey zde bude obhajovat titul.

Legendární 24hodinovka v pohoří Eifel slaví 50. výročí a je považován za jednu z největších výzev motorsportu na světě. Jedno kolo dlouhé 25,378 km je kombinací Severní smyčky a okruhu Grand Prix. Závodní vozy Porsche opět mají lví podíl na startovním roštu: 46 vozů stuttgartského výrobce sportovních vozů se v sobotu od 16:00 utká v této vytrvalostní klasice. Žádný jiný producent není ve 138členném startovním poli zastoupen hojněji než Porsche.

V loňském roce si zákaznický tým Manthey připsal sedmé vítězství na eifelské klasice. O volant vozu 911 GT 3 „Grello“ se tehdy dělili tovární jezdci Kévin Estre (Francie), Michael Christensen (Dánsko) a Matteo Cairoli (Francie). Pro letošní jubilejní 24hodinový závod dali rekordní vítězové z Mauspathu opět dohromady impozantní posádku ve svém voze se startovním číslem 1: Estre a Christiansen budou sdílet zelenožlutý speciál se svými továrními kolegy Frédéricem Makowieckim (Francie) a Laurensem Vanthoornem (Belgie). Kromě Manthey mají klientské týmy Huber Motorsport, KCMG a Toksport WRT každý vůz GT3 z Weissachu. Dinamic Motorsport a Falken Motorsports mají zastoupení po dvou vozech z 500+PS Nine-Elevens.

„Zelené peklo nám letos opět ztížilo přípravu na 24hodinový závod: zrušení druhého podniku seriálu vytrvalostních závodů Nürburgring Endurance Series a jednoho z testovacích dnů kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám (mokro i led na závodní dráze) nás stálo důležitý čas na trati. V tuto chvíli je důležitější než kdy jindy úzce spolupracovat s dalšími týmy a sdílet informace,“ vysvětluje Sebastian Golz, projektový manažer Porsche 911 GT3 R. „Naší prioritou je, aby se do rozhodující top kvalifikace dostalo více vozů Porsche. Diváci se konečně mohou vrátit na trať, takže se všichni moc těšíme na první vrchol závodního víkendu – individuální časovku.

Porsche_911_GT3_R- (2)

V předchozích dvou kvalifikačních závodech na 24hodinovku na Nürburgringu, stejně jako v prvních dvou podnicích vytrvalostní série Nürburgring Endurance Series, dostali závodníci šanci skočit přímo do závěrečných individuálních časovek o prvních 19 pozic na startovním roštu: stejně jako vozy 911 GT3 R od Manthey a Huber Motorsport, které si již zajistily místo na provizorní startovní listině pro klíčovou druhou část Top kvalifikace. V Top-Qualification 1 mají obě Porsche týmů Dinamic Motorsport a Falken Motorsports, stejně jako zázaznické týmy KCMG a Toksport WRT, stále šanci získat místo v závěrečné „přestřelce“. Ve dvou segmentech Top kvalifikace v pátek večer pak můžou všichni závodníci vytěžit maximum z jízdy během dvou měřených kol na legendární Norschleife a zajet svůj nejlepší čas.

Téměř třetina startovního pole řídí Porsche

Čtyřiadvacetihodinová klasika na nejdelší a nejnáročnější trati světa je vrcholem motoristické závodní sezóny. Všech 138 vozů ve 22 třídách tvoří startovní listinu prestižní akce na Severní smyčce Nürburgringu. „V jubilejním roce 24hodinového závodu je Porsche zastoupeno více než 40 vozidly, což je z nás opět dělá největší kontingent,“ zdůrazňuje Michael Dresier, obchodní ředitel Porsche Motorsport. „Naši zákazníci používají různé typy a varianty v deseti různých třídách věří v potenciál a sílu našich produktů. Téměř každé třetí závodní auto má zde znak Porsche. Jsme z toho upřímně nadšení a rád bych všech poděkoval za důvěru v naši značku.“

Historie Porsche ve 24hodinovce

Úspěšný příběh Porsche na závodě Eifel classic, který se koná od roku 1970, čítá 13 vítězství. V roce 1976 dosáhli Fritz Müller, Herbert Hechler a Karl-Heinz Quirin prvního vítězství pro stuttgartskou značku za volantem Porsche 911 Carrera 3.0. V následujících dvou letech se 911 Carrera RS ukázala jako neporazitelná. V roce 1988 byl tým Dören Motorsport nejrychlejší s vozem 911 Carrera RSR, opět let později triumfoval tým Konrad Motorsport. V roce 2000 Phoenix Racing oslavil se speciálem 911 GT3 R vítězství. Krátce na to zahájil tým Manthey svou bezpříkladnou vítěznou šňůru: tým z Mauspathu dosáhl čtyř po sobě jdoucích celkových triumfů v letech 2006 až 2009, následovaných dalšími prvenstvími v letech 2011 a 2018. V roce 2021 Manthey navázal na svůj rekord nejúspěšnějšího týmu na Nürburgringu svým sedmým celkovým vítězstvím.

Přehled týmů a jezdců Porsche (třída SP9)

Porsche podporuje své zákaznické týmy Huber Motorsport, Dinamic Motorsport, Manthey a Toksport WRT v Eifelu mimo jiné s jezdci z vlastního týmu. Tovární piloti Estre, Christensen, Makowiecki a Vanthoor vytvoří silné kvarteto v Menthey 911ce GT3 R „Grello“. Matt Campbell z Austrálie a Francouz Mathieu Jaminet posilují pro začínající tým Nordschleife Toksport WRT. Rakušan Thomas Preining řídí vůz č. 28 týmu Dinamic Motorsport. Testovací a vývojový jezdec Porsche Lars Kern podporuje tým Huber Motorsport, který v letech 2020 a 2021 vyhrál samostatnou klasifikaci Pro-Am v nejvyšší kategorii SP9.

Porsche_911_GT3_R- (3)

 

Manthey (Porsche 911 GT3 R #1)

  • Michael Christensen (DK), Kévin Estre (F), Frédéric Makowiecki (F), Laurens Vanthoor (B)

KCMG (Porsche 911 GT3 R #18)

  • Dennis Olsen (N), Josh Burdon (AUS), Nick Tandy (GB), Earl Bamber (NZ)

Huber Motorsport (Porsche 911 GT3 R #25)

  • Nico Menzel (D), Joachim Thyssen (D), Klaus Rader (D), Lars Kern (D)

Toksport WRT (Porsche 911 GT3 R #27)

  • Julien Andlauer (F), Matt Campbell (AUS), Mathieu Jaminet (F)

Dinamic motorsport (Porsche 911 GT3 R #28)

  • Christian Engelhart (D), Matteo Cairoli (I), Côme Ledogar (F), Thomas Preining (A)

Dinamic motorsport (Porsche 911 GT3 R #29)

  • Matteo Cairoli (I), Adrien de Leener (B), Frederik Schandorff (DK), Christian Engelhart (D)

Falken Motorsports (Porsche 911 GT3 R #33)

  • Jaxon Evans (NZ), Sven Müller (D), Patrick Pilet (F), Marco Seefried (D)

Falken Motorsports (Porsche 911 GT3 R #44)

  • Klaus Bachler (A), Alessio Picariello (B), Patrick Pilet (F), Martin Ragginger (A)

24hodinový závod na Nürburgringu – všechna celková vítězství Porsche:

  • 1976 Müller / Hechler / Quirin (Porsche 911 Carrera)
  • 1977 Müller / Hechler (Porsche 911 Carrera)
  • 1978 Müller / Hechler / Gschwendtner (Porsche 911 Carrera)
  • 1988 Dören / Holup / Faubel (Porsche 911 Carrera RSR)
  • 1993 Azevedo / Konrad / Wirdheim / Katthöfer (Porsche 911 Carrera)
  • 2000 Mayländer / Bartels / Alzen / Heger (Porsche 911 GT3 R)
  • 2006 Luhr / Bernhard / Rockenfeller / Tiemann (Porsche 911 GT3 MR)
  • 2007 Lieb / Bernhard / Dumas / Tiemann (Porsche 911 GT3 RSR)
  • 2008 Lieb / Bernhard / Dumas / Tiemann (Porsche 911 GT3 RSR)
  • 2009 Lieb / Bernhard / Dumas / Tiemann (Porsche 911 GT3 RSR)
  • 2011 Lieb / Bernhard / Dumas / Luhr (Porsche 911 GT3 RSR)
  • 2018 Lietz / Pilet / Makowiecki / Tandy (Porsche 911 GT3 R)
  • 2022 Estre / Christensen / Cairoli (Porsche 911 GT3 R)

Timing (všechny časy SELČ)

  • Čtvrtek, 26 Květen
    • 12:30 – 14:00: Kvalifikace 1
    • 20:30 – 23:30: Kvalifikace 2
  • Pátek, 27 Květen
    • 14:10 – 15:10: Kvalifikace 3
    • 17:50 – 20:00: Top kvalifikace
  • 28. květen, sobota
    • 11:00 – 11:45: Warm-up
    • 16:00: Start 24hodinového závodu na Nürburgringu
  • Neděle, 29 Květen
    • 16:00: Cíl 24hodinového závodu na Nürburgringu
Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru