Polák kvůli hloupé chybě zůstal zaklíněn mezi závorami a vlakem

Autor: Anina Russová - 25. 7. 2019


Kolik nehod se ještě musí stát, aby lidé začali respektovat signalizaci na železničních přejezdech? V posledních týdnech jsou vážné nehodě na železničních přejezdech téměř každý den. Faktem sice je, že ne všechny přejezdy jsou v Česku osazeny zvukovou a světelnou signalizací se závorami, ale ani tyto prvky některé řidiče nezastaví. Fascinuje nás, kolik lidí je schopno jakékoliv značení ignorovat a riskovat tak život nejen svůj, ale i všech cestujících ve vlaku.

Vlastně se možná není co divit. Vždyť je to jen pár dnů, kdy závory i světelnou a zvukovou signalizaci zcela ignoroval také policista na motorce. Doslova se prosmýkl pod padajícími závorami. A když tohle udělá policista, tedy osoba, která má jít příkladem, je to už opravdu hodně na pováženou.

Jen krůček k pořádnému maléru byl v úterý další řidič. Tentokrát šlo o Poláka, který dle všeho také ignoroval padající závory a myslel si, že ještě stihne projet. Nestihl!

Závory asi padaly hodně rychle a on zůstal uvězněný na přejezdu. Alespoň, že své auto zaparkoval tak, že ho vlak nesrazil. Úřady také upozorňují, že pokud už byste se do podobné situace dostali, tak závoru lze jednoduše zvednout. V případě nouze třeba i prostě projet, protože je konstruovaná tak, aby se zlomila.

Dopadlo to sice dobře, ale je to jen další zbytečné riskování, které mohlo mít vážný dopad. Smutné je, že tento řidič rozhodně není poslední.

Pokud by se vám tedy podobná situace stala, pak se podívejte na toto video Centra dopravního výzkumu, které vám poradí, jak se na přejezdu chovat správně, a co dělat, když se dostanete do podobných problémů.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru