Citroën ë-C4

Podle šéfa koncernu Stellantis musí elektromobily globálně zlevnit. Jinak se automobilový trh zhroutí

Autor: Anina Russová - Zdroj: Bloomberg, Stellantis - Foto: Citroën - 4. 7. 2022


Jakkoliv bude blížící se zákaz spalovacích aut možná dobrý pro planetu, mohl by zároveň znamenat konec automobilového průmyslu. To hlavně v případě, že se elektromobily nestanou dostupnějšími. Myslí si to výrobní ředitel koncernu Stellantis Arnaud Deboeuf, který se tak vyjádřil pro agenturu Bloomberg.

Jakkoliv snad všichni výrobci hledají způsob, jak cenu elektromobilů snížit, jejich výroba je oproti vozidlům se spalovacím motorem stále dražší. A právě proto jsou dražší i sama auta. Největší problém jsou drahé baterie, respektive jejich komponenty a jejich těžba. Kromě toho řada států postupně ruší dotace na elektromobily, jiné je ani nevypsaly.

Arnaud Deboeuf agentuře Bloomberg řekl: „Pokud se výrobcům automobilů nepodaří ceny elektromobilů dostat na nižší úroveň, trh se může zhroutit. A je to velká výzva. Stellantis má plán na snížení nákladů na výrobu elektromobilů o 40 % a to do roku 2030.“ Částečně toho chce dosáhnout tím, že si některé komponenty bude Stellantis vyrábět sám. Jinak chce ale více tlačit na dodavatele ostatních komponentů, aby své ceny snížili.

Německo odmítá zákaz spalovacích motorů, Česko chce jeho zmírnění

Generální ředitel koncernu Carlos Tavares pak agentuře řekl, že Stellantis se má v plánu řídit nařízeními EU o tom, že od roku 2035 nebude povoleno prodávat auta se spalovacím motorem. Jedním dechem ale dodal, že mu přijde, jako kdyby si ti, co o tom rozhodují vůbec neuvědomovali, že automobilky možná nemají dostatek surovin a prostředků pro přechod na elektromobilitu.

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru