Německý okruh Nürburgring je spíše pro rychlá auta, pak vás ale překvapí, když na startu turistických jízd uvidíte postarší Peugeot 205. Staré, malé a nepříliš výkonné auto, možná si řeknete, ale počkejte, až se ten z přiloženého videa rozjede.
Na první pohled vypadá zvenku nenápadně. Při bližším pohledu si můžete všimnout červených doplňků a malých log GTi na C-sloupku. A pak se možná podíváte do interiéru. Tady totiž chybí všechny „zbytečnosti“ a naopak je tady bezpečnostní rám. To by jistý potenciál prozrazovat mohlo. Nízká hmotnost sériového auta je tu ještě nižší.
Pod kapotou Peugeotu 205 GTI se montovaly 1,6 litrové motory s výkony 76 nebo 85 kW a větší 1,9 litrové motory s výkony 75, 88, 94 anebo 96 kW. Tenhle kousek ale nemá ani jeden tento původní motor. Pod jeho přední kapotou je totiž upravený motor 2,0 16V z Peugeotu 306 S16. Podle komentářů pod videem dostal upravené vstřikování i zapalováním a dosahuje nyní asi 200koňového výkonu.
Když se na video díváte a uvidíte řidiče s brýlemi a holýma rukama bez rukavic, možná nebudete věřit tomu, že půjde o dobré video. Hned první stovky metrů vás ale přesdvědčí o opaku. Nejen, že dobře zná své auto, ale také dobře zná trať. A to i přesto, že je to Francouz.
Na trati se hned od začátku zavěsí za předchozí generaci Renaultu Mégane R.S., za jehož zadním nárazníkem objede téměř půlku okruhu, nakonec ho ale jeho řidič raději pustí. Stejně jako o chvíli později jiný řidič Porsche 911 GT3. Nakonec nepředjel jen motorkáře na supersportu Yamaha R1…
Štítky: 205, 205 GTi, 911, 911 GT3, gt3, gti, Mégane, Mégane R.S., motorka, nurburgring, okruh, peugeot, Peugeot 205, Peugeot 205 GTi, Porsche, porsche 911, Porsche 911 GT3, R.S., Renault, Renault Mégane, Renault Mégane R.S., tuning, Yamaha