Od ledna do konce září prodaly nejvíce aut značky Škoda, Hyundai a Volkswagen

Autor: Tisková zpráva - 10. 10. 2016


V dosavadním průběhu roku 2016 bylo prodáno 160 897 osobních a 13 033 užitkových vozů. Nejprodávanějšími značkami osobních aut jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen. Mezi osobními vozy byl stále největší zájem o modely Škoda Octavia, Fabia, Rapid, Superb a Hyundai i30. Domácnosti projevují největší zájem o vozy Škoda a Hyundai.

Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, protože v nich nejsou započítány zmanipulované prodeje. Statistiky reálných prodejů jsou totiž očištěny o zmanipulované účelové registrace, tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. Ve zveřejňovaných reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie, a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Skoda-Octavia-Combi-RS

Statistiky popisující reálnou situaci na trhu

Podle reálných čísel prodala v období leden-září 2016 v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (58 085), následována značkou Hyundai (15 000) a Volkswagen (12 343). Za nimi následují Dacia (8 434), Renault (6 504), KIA (6 448), Opel (6 170), Peugeot (5 664), Mercedes-Benz (5 207) a BMW (4 674). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stále Škoda Octavia s 20 500 prodanými vozy, modely značky Škoda obsadily i další příčky – Fabia (14 837), Rapid (8 426) a Superb (8 264), pátá je Hyundai i30 (s 5 645 prodanými automobily).

Za prvních devět měsíců meziročně výrazně posílily segmenty střední třídy (MPV-D o 72 %, segment D střední třídy pak o 54 %), daří se i luxusním vozům (+59 %). Nejprodávanějším segmentem je stále nižší střední třída C (aktuálně 27 % všech prodejů), ve kterém se nejvíce prodávají Škoda Octavia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf.

Mezi užitkovými vozy je letos nejúspěšnější značka Fiat s 2 025 prodanými vozy, následuje Peugeot (1 748), Ford (1 702), Renault (1 553), Citröen (1 314) a Volkswagen (1 295).

SKODA-FABIA-Kofola-01

Domácnosti nejčastěji kupují vozy Škoda a Hyundai

Celkem bylo během letošního roku 2016 registrováno 49 835 automobilů fyzickými osobami, z toho 99 % registrací (49 517 vozů) tvoří osobní auta. Domácnosti si nejvíce kupují osobní vozy Škoda  (10  770 registrovaných vozů) a Hyundai (7 449 vozů). S odstupem následuje Dacia (4 453 vozů), KIA  (2 865 vozů), Opel (2568 vozů), Volkswagen (2 538 vozů) a Peugeot (2 528 vozů). Mezi deseti nejsilnějšími značkami má nejvyšší podíl registrací v domácnostech z celkových registrací Hyundai  (47 %), nejmenší podíl prodejů do domácností mají Ford, SEAT a Volkswagen (všichni 12 %).

New-i30-Turbo-9

Ford, Volkswagen, SEAT a Škoda nejvíce využívají zmanipulovaných prodejů formou účelových registrací

Médea Research vedle statistik reálných prodejů uvádí i statistiku účelových registrací a registrace v neprůhledné kategorii, což jsou oblasti, v kterých automobilky manipulují s registracemi.

V dosavadním období roku 2016 bylo účelově zaregistrováno 18 241 vozů (9 % z celkových registrací), jedná se ve valné většině o osobní vozy (17 666). Nejčastěji byly účelově registrovány osobní modely automobilky Ford (4 253), následuje Volkswagen (3 756), SEAT (2 517 vozů), Škoda (1 560), Fiat (1 199) a Audi (776). Nejvyšší podíl účelových registrací na celkových registracích (a tedy nejvíce zkreslené registrace tímto způsobem) mají Lancia (91 %), Lada (49 %), Fiat (48 %) a SEAT (43 %).

Ford-Mustang-Transfagarasan-Highway

Zmanipulované prodeje formou registrací na neidentifikovatelné zákazníky nejvíce vykazují Volkswagen, SEAT, Ford a Škoda

Dalším způsobem zkreslování prodejů je využívání registrací v tzv. neprůhledné kategorii, kde značky sice auta registrují, ta si však nekupují koncoví zákazníci. Právě v této kategorii bylo během tohoto roku prozatím registrováno již 14 187 osobních automobilů.

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka Volkswagen s celkovým počtem 3 411 vozů, následuje Ford (2 507 vozů) a SEAT s 2 379 vozy (neidentifikovatelné registrace SEATu tvoří v roce 2016 41 % všech registrací této značky). Mezi další značky, které neprůhlednou kategorií využívají, patří s 1 432 vozy Škoda, Fiat s 1 030 vozy a Audi s 558 vozy.

volkswagen-beetle-facelift-2017

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru