Nový Volkswagen Golf GTI: Kompletní informace

Autor: Pavel Srp - 28. 2. 2013


U značky Volkswagen jsou písmena GTI již po více než tři desetiletí symbolem suverénní jízdní dynamiky. O tom, že na nadcházejícím Ženevském autosalonu představí Volkswagen nejnovější verzi modelu Golf GTI, která navazuje na tradici stejnojmenných předchůdců, jsme si v rychlosti říkali včera. Legendární kompaktní sportovní vůz bude poprvé k dispozici ve dvou výkonových stupních: standardně s výkonem 162 kW/220 k a v provedení GTI Performance se 169 kW/230 k a uzávěrkou předního diferenciálu.

Pohon nového modelu Golf GTI obstarává dvoulitrový přeplňovaný zážehový motor TSI s přímým vstřikováním benzinu, který je vyladěn na nejvyšší výkon 162 kW/220 koní. Poprvé v historii této sportovní ikony bude Golf GTI nabízen přímo z výroby i ve verzi se zvýšeným výkonem, která nese označení GTI Performance. V této verzi je maximální výkon zvýšen na 169 kW/230 koní. Obě verze GTI se mohou pochlubit pozoruhodným točivým momentem 350 Nm. GTI zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 246 km/h (GTI Performance zvládne sprint na sto za 6,4 sekundy a může jet rychlostí až 250 km/h).

Obě varianty GTI jsou vybaveny systémem Start-Stop, splňují limity emisní normy EU6, která vstoupí v platnost od roku 2014, a s šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebují v normovaném cyklu pouhých 6,0 litru benzinu na 100 km (emise CO2: 139 g/km). Spotřeba Golfu GTI tak klesla v porovnání s předchůdcem o 18 procent. Modely GTI vybavené šestistupňovou převodovkou DSG mají průměrnou spotřebu 6,4 l/100 km, resp. 6,5 l/100 km (tomu odpovídají emise CO2 148 g/km, resp. 150 g/km).

Sportovní charakter Golfu GTI se odráží v originálním designu předního a zadního nárazníku, který je doplněn tradičními červeně lakovanými brzdovými třmeny, dvěma chromovanými koncovkami výfuku a sportovním podvozkem. Exteriér kompaktního sportovního vozu boduje navíc 17″ koly GTI v designu „Brooklyn“ s pneumatikami rozměru 225/45, bočními prahy, střešním spojlerem, difuzorem a ztmavenými zadními LED lampami (včetně LED osvětlení registrační značky).

Vizuální dojem z interiéru umocňují špičková sportovní sedadla čalouněná tkaninou s károvaným vzorkem „Clark“, černé čalounění stropu a červené osvětlení interiéru včetně osvětlených prahových lišt. K tomu se připojují sportovní prvky výbavy GTI, jako je sportovní volant, řadicí páka, sdružené přístroje, speciální ozdobné lišty a pedály včetně opěrky pro levou nohu z ušlechtilé oceli.

Volkswagen zaručuje posádce modelu Golf GTI dokonalou kombinaci komfortu a bezpečnosti také dalšími prvky výbavy, mezi něž patří kromě, progresivního řízení, a sledování únavy řidiče také audiosystém „Composition Media“, automatická klimatizace „Climatronic“, multifunkční volant a dešťový senzor. Sériově jsou k dispozici laky karoserie v odstínech „červená Tornado“, „černá“ nebo „bílá Pure“. Nový Golf GTI přijde na český trh na přelomu jara a léta tohoto roku, a to za cenu od 613 900 Kč.

Stručný přehled:

Zavedení na evropský trh: první trhy od května 2013.
Debut první generace modelu Golf GTI: 1976.
Motor: čtyřválec TSI s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu; uložený vpředu napříč; zdvihový objem 1984 cm3; vrtání/zdvih 82,5/92,8 mm; kompresní poměr 9,8:1.
Výkon: 162 kW/220 koní při 4500 až 6200 min-1.
Točivý moment: 350 N.m při 1500 až 4400 min-1.
Převodovka/přenos hnací síly: šestistupňová mechanická převodovka; šestistupňová automatizovaná dvouspojková převodovka DSG; pohon předních kol.
Kotoučové brzdy: vpředu s vnitřním chlazením 312 x 25 mm, vzadu 300 x 12 mm.
Spotřeba paliva/emise CO2 (mechanická převodovka): 6,0 l/100 km; 139 g CO2/km.
Jízdní výkony (mechanická převodovka): 0-100 km/h za 6,5 s; nejvyšší rychlost 246 km/h.
Provozní hmotnost: 1351 kg (základní verze včetně řidiče (68 kg), zavazadel (7 kg) a nádrže naplněné z 90 % palivem; podle směrnice 92/21/EHS).

GTI Performance:

Výkon: 169 kW/230 k při 4700 až 6200 min-1.
Točivý moment: 350 N.m při 1500 až 4600 min-1.
Uzávěrka předního diferenciálu.
Kotoučové brzdy: vpředu s vnitřním chlazením 340 x 30 mm, vzadu s vnitřním chlazením 310 x 22 mm.
Jízdní výkony (mechanická převodovka): 0-100 km/h za 6,4 s; nejvyšší rychlost 250 km/h.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru