2018 Range Rover facelift

Nový Range Rover se představuje, přidává hybrid, ale i 565koňový motor V8

Autor: Tisková zpráva - 11. 10. 2017


Značka Land Rover představuje vrchol luxusního cestování v podobě nového vozu Range Rover. Z každé jízdy dělá vzácný zážitek, ať už sedíte na sedadle řidiče nebo spolujezdce. Range Rover se zrodil téměř před 50 lety jako vozidlo určené pro práci na statku a následnou cestu zpátky do města a neustále se vyvíjí.
Nový Range Rover udělal další velký krok ve svém vývoji, kdy využívá dnešní moderní technologie. Plug-in hybridní elektrická pohonná jednotka poskytuje luxus v kombinaci s hospodárností a kultivovaností. Kabina získala větší komfort a nové technologie pro zákazníky.

Přední sedadla se mohou díky novým sedadlovým rámům pochlubit 24stupňovým polohováním, dále nabízí širší a hlubší pěnové polštáře a vyhřívané loketní opěrky. Zcela přepracovaná kabina a uspořádání sedadel vytváří vzadu klidné nerušené místo bez toho, aby narušovalo zadní část zavazadlového prostoru.

Pokud se necháváte vozit a během jízdy pracujete, můžete využít až 17 bodů pro připojení včetně domácích elektrických zásuvek, USB, HDMI a 12V portů. Podnikatelé na cestách ocení 4G Wi-Fi hotspoty až pro osm zařízení a praktické úložné prostory. Luxusní sedadla nabízí 25 masážních programů díky masážní technologii Hot Stone v opěradlech.

Širší, měkčí sedadla poskytují přepychový komfort. Lze je sklopit až o 40 stupňů. Je zde o 186 mm větší prostor pro nohy (nyní celkem 1206 mm) a lze je aktivovat stisknutím jediného tlačítka. Komfort je patrný také na vyhřívaných a ventilovaných sedadlech a na vyhřívaných opěrkách loktů, chodidel a lýtek. Ještě větší praktičnost a individualizaci zaručuje možnost ovládání všech funkcí sedadel pomocí aplikace v chytrém telefonu, ať už se nacházíte ve voze nebo venku.

„Naši zákazníci mají velmi jasno v tom, co od každého nového Range Roveru chtějí. Neměňte ho, jen ho vylepšete, říkají nám. Proto všechno, co jsme udělali, bylo o zlepšení našeho vlajkového SUV. Čtvrtá generace Range Roveru je po téměř 50 letech dosud tou nejlepší. Díky tomu je toto originální luxusní SUV stále jasnou volbou pro náročné zákazníky po celém světě,“ řekl Gerry McGovern, Chief Design Offices Land Rover.

Elegance interiéru byla pozvednuta na další úroveň integrací nejvyspělejšího zábavního systému, jaký společnost Jaguar Land Rover dosud vytvořila. Touch Pro Duo, krycí jméno „Blade“, kombinuje dvě 10palcové dotykové obrazovky s vysokým rozlišením na středovém panelu. Informace lze přetáhnout z jedné obrazovky na druhou, což umožňuje vytvořit vysoce intuitivní uspořádání s nejrůznějšími funkcemi.

Společnost Jaguar Land Rover uvedla minulý týden nové plug-in hybridní elektrické vozidlo (PHEV) Range Rover Sport, ale tím její cesta nekončí. Od tradičních spalovacích motorů přechází k autonomním, připojeným a elektrifikovaným vozidlům.

Nový úsporný Range Rover P400e nabízí výkon, který kombinuje dvoulitrový čtyřválcový zážehový motor Ingenium s výkonem 221 kW/300 koní a elektromotor s výkonem 85 kW/116 koní. Celkový dostupný výkon 297 kW/404 koní je přenášený stálým systémem pohonu všech kol. Model zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximální rychlost dosahuje 220 km/h. Nová pohonná jednotka s točivým momentem 640 Nm přináší dynamický výkon, který je propojený se schopnostmi, komfortem a kultivovaností značky Range Rover.

Range Rover P400e produkuje díky elektrifikované pohonné jednotce emise pouhých 64 g/km při kombinovaném cyklu NEDC a nabízí dojezd na elektrický pohon až 51 km bez použití zážehového motoru Ingenium. Verze P400e nabízí kultivovanost s vynikajícími terénními schopnostmi a poskytuje také přístup do oblastí s omezeními pro kvalitu vzduchu, včetně většiny zpoplatněných zón v centrech velkoměst.

Řidiči nového PHEV modelu si mohou vybrat ze dvou jízdních režimů:

  1. Režim paralelní hybrid (výchozí jízdní režim) – kombinuje pohon zážehového motoru a elektromotoru. Řidič může optimalizovat nabití baterie nebo spotřebu paliva využitím jedné ze dvou funkcí řízení nabíjení:
    • – Funkce SAVE – zabraňuje poklesu nabití baterie pod přednastavenou úroveň.
    • – Funkce Prediktivní optimalizace energie (PEO) – tato funkce se aktivuje zadáním cíle do navigačního systému. Pro danou trasu použije údaje GPS o nadmořské výšce a zkombinuje elektromotor a zážehový motor pro dosažení nejnižší možné spotřeby paliva.
  2. Režim EV (elektromobil) – umožňuje vozidlu jet výhradně na elektromotor s využitím energie uložené v baterii, ideální řešení pro tiché cesty s nulovými emisemi.

Preciznost a kontrola pohonné jednotky zaručuje poklidnou jízdu v jakýchkoli podmínkách a v jakémkoli terénu. Technologie Terrain Response 2 má speciální kalibraci, která inteligentně a přesně rozděluje točivý moment elektromotoru. Ten nemá plazivou rychlost a dokáže nabídnout maximální točivý moment od nulových otáček, na všechna čtyři kola. To zaručuje větší kontrolu při manévrech v terénu při nízkých rychlostech.

„Tento Range Rover pozvedá naše luxusní SUV do nových úrovní, nabízí vylepšenou kultivovanost, luxus a terénní schopnosti. Nová PHEV pohonná jednotka není jen nekompromisním řešením. Navazuje na tradice našeho vlajkového SUV a nabízí větší kultivovanost a komfort s působivým výkonem a hospodárností,“ dodal Nick Collins, Vehicle Line Director, Jaguar Land Rover.

Při rychlém dobíjení 13,1kW vysokonapěťové lithium-iontové baterie lze doma pomocí speciální 32A nástěnné skříně dosáhnout plného nabití za pouhé dvě hodiny 45 minut.

Pomocí standardně dodávaného 10A kabelu pro domácí dobíjení lze baterii plně nabít za 7 hodin 30 minut. Na baterii ve voze Range Rover se vztahuje záruka na osm let, 160 000 km a 70% kvalitu stavu.

Dvoulitrový zážehový motor Ingenium je ve voze Range Rover namontován podélně a elektromotor s výkonem 85 kW je umístěn v osmistupňové automatické převodovce ZF uprostřed vozu, společně se 7kW palubní nabíječkou. Přístupový bod pro kabel je v přední části vozu, zatímco prizmatická lithium-iontová baterie je umístěná vzadu pod dnem zavazadlového prostoru. Verze P400e je k dostání s karoserií se standardním nebo dlouhým rozvorem.

Nový Range Rover se může pochlubit dalšími technologiemi, které nabízí větší komfort a praktičnost:

  • Sluneční clona ovládaná gesty – otevírá a zavírá se prostřednictvím vyspělého systému ovládání gesty, který snímá pohyby ruky cestujícího. K otevření sluneční clony stačí jediný pohyb směrem dozadu před zpětným zrcátkem, pohybem dopředu ji pak jednoduše zavřete.
  • Ionizace vzduchu v kabině – využívá nabité nanočástice vody k vyčištění vzduchu pro dokonalejší pohodlí cestujících.
  • Pixelové laserové LED světlomety – tato vyspělá technologie je jasnější a přesto zaslepuje oblasti LED diod, aby nedocházelo k oslnění protijedoucích řidičů.
  • Náramek Activity Key – zákazníci mohou bezpečně zamknout a odemknout své vozidlo, aniž by s sebou museli nosit hlavní klíč.

Pokud zákazníci chtějí zažít na míru ušitý luxus a výkon Range Roveru v jeho nejdynamičtější podobě, mohou si objednat vylepšenou verzi SVAutobiography Dynamic. Jde o nejvýkonnější sériově vyráběný Range Rover všech dob. Výkon jeho přeplňovaného zážehového osmiválcového motoru vzrostl na 565 koní (zvýšení o 15 koní). To zaručuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,4 s.

Range Rover TDV6 HSE pro modelový rok 2018 můžete objednat u prodejců již nyní, cena začíná na 2 745 006 Kč. Cena plug-in hybridní verze Range Rover P400e Vogue začíná na 3 329 557 Kč.

Časová osa Range Roveru

  • 1970: Zahájen prodej původního dvoudveřového modelu Range Rover (Classic).
  • 1972: Range Rover překonává na 29 000 km dlouhé expedici britské armády napříč Amerikou propast Darién. 400 km husté džungle překonal za 99 dní.
  • 1977: Range Rover vyhrává třídu 4×4 na maratónu Londýn-Sydney, nejdelší rychlostní automobilové rallye v historii.
  • 1979: Range Rover vyhrává první ročník rallye Paříž-Dakar (v roce 1981 vítězství zopakoval).
  • 1981: Přichází první sériově vyráběný čtyřdveřový Range Rover a první tovární limitovaná edice Range Roveru – model „In Vogue“.
  • 1982: Automatická převodovka zavedena ve vozech Range Rover.
  • 1985: Range Rover „Bullet“ se vznětovým motorem překonává 27 rychlostních rekordů.
  • 1987: Range Rover uveden v Severní Americe.
  • 1989: Range Rover je prvním vozem s pohonem 4×4 vybaveným protiblokovacím brzdovým systémem.
  • 1992: Range Rover je prvním vozem 4×4 na světě využívajícím elektronickou kontrolu trakce a elektronické pneumatické odpružení.
  • 1994: Uveden Range Rover druhé generace.
  • 2001: Uveden Range Rover třetí generace.
  • 2002: Půlmiliontý Range Rover vyroben v závodě v Solihullu.
  • 2012: Uveden Range Rover čtvrté generace – první plně hliníkové SUV.
  • 2015: Exkluzivní Range Rover SVAutobiography představen v New Yorku.
  • 2016: Land Rover ohlašuje svůj nejvýkonnější Range Rover, model SVAutobiography Dynamic s výkonem 550 k.
  • 2017: Premiéra PHEV modelu Range Rover P400e.  
Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru