Nový Opel Insignia je možné objednávat, cena začíná na 569 900 Kč

Autor: Tisková zpráva - 22. 3. 2017


Nový Opel Insignia má extrémně povedené tvary. Nelze mu upřít sportovní eleganci velkého kupé, díky kompletně nové architektuře je nekompromisně prostorný, poskytuje výjimečný požitek z jízdy a je vybavený příkladnými bezpečnostními a komfortními prvky, jak se na skutečnou vlajkovou loď značky patří. Insignia druhé generace fascinuje nejen designem karoserie a příjemnou atmosférou v kabině, ale také širokým portfoliem inteligentních technologií, sahajících od inovativních světlometů Opel IntelliLux LED a sofistikovaného systému pohonu všech kol s funkcí torque vectoring až po ultramoderní asistenční systémy a head up displej.

Vedle toho nová Insignia poskytuje prvotřídní konektivitu kompatibilní se smartphonem a novými funkcemi telematického systému Opel OnStar s osobním asistentem. Tato funkce umožňuje posádce modelu Insignia rezervovat si hotel1 a vyhledat volné parkovací místo prostřednictvím dispečinku OnStar. Insignia nové generace celkově imponuje ještě lepší agilitou a větším vnitřním prostorem spolu s vynikajícím poměrem ceny a užitkové hodnoty, čímž se stává vážným konkurentem také pro modely prémiových značek.

Vůbec poprvé u značky Opel je v modelové řade Insignia nové generace k dispozici inteligentní systém pohonu všech kol s funkcí vektorování točivého momentu (torque vectoring) – aktivním rozdělováním točivého momentu na jednotlivá kola a také osmistupňová automatická převodovka a kamerový systém se záběrem 360°. Spolu s novou generací turbodmychadlem přeplňovaných motorů, až o 200 kilogramů nižší hmotností (podle verze) nové modely Insignia Grand Sport a Sports Tourer poskytují řidiči bezprostřednější a agilnější zážitek z jízdy než kdykoli předtím. S mnoha asistenčními systémy nejnovější generace se nová Insignia stará nejen o bezpečnost posádky. Je také prvním modelem značky Opel vybaveným aktivní hliníkovou kapotou motoru, která se v případě kolize s chodcem zdvihne během několika milisekund, čímž se zvětší odstup od tvrdých částí motoru, což výrazně snižuje riziko zranění chodce.

„Opel se s novou generací modelu Insignia opět trefil do černého. Naše vlajková loď je nabitá high-tech prvky pro každého – dostupnými technologiemi, které dělají jízdu bezpečnější a pohodlnější. Žádný jiný automobil ve střední třídě nemá v nabídce tolik ultramoderních technologií. Stvořili jsme lehké agilní auto s fantastickými jízdními vlastnostmi. A naši designéři obdařili modely Grand Sport a Sports Tourer výjimečnou kombinací elegance a atletického vzhledu, kterou jí mohou závidět i automobily vyšších tříd a cenových kategorií,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva automobilky Opel.

Novinka má ideální výchozí pozici, ze které může překonat úspěch modelové řady Insignia první generace: Z tu dobu se “Automobilů roku 2009” vyrobilo více než 900 000. Nový Opel Insignia Grand Sport a Sports Tourer poprvé veřejně předvedl své kvality na výstavní premiéře na autosalonu v Ženevě.

Čisté emoce: Design inspirovaný studií Monza Concept

Inspirací designu karoserie a interiéru modelů Insignia Grand Sport a Sports Tourer byla vysoce oceňovaná studie Monza Concept, díky čemuž nová vlajková loď Opel vypadá stejně impozantně a dynamicky jako studie.

Výsledek je velmi přesvědčivý. Insignia Grand Sport působí lehce, což také ve skutečnosti je. Nová generace má až o 175 kilogramů nižší hmotnost než dosavadní model; nové kombi Sports Tourer je lehčí až o 200 kilogramů. Úplně nová architektura karoserie má o 92 milimetrů prodloužený rozvor na 2829 milimetrů, přiměřeně zkrácené převisy a o 11 milimetrů širší rozchod. O 29 milimetrů nižší splývající linie střechy limuzíny Grand Sport, prémiová maska chladiče s úzkými světlomety a vzhled zadní části vozu dodávají designu dramatičnost, elegantní silueta připomíná čtyřdveřové kupé. Nová Insignia Grand Sport je navíc ladná – má příkladný koeficient aerodynamického odporu 0,26, který ji řadí k nejaerodynamičtějším vozidlům ve třídě.

Už nová Insignia Grand Sport přebírá mnohé črty atletické studie Monza Concept a kombi Insignia Sports Tourer jde ještě dál. Novinka vypadá ještě atletičtěji a agilněji. Působivý vzhled podporuje oproti předchůdci delší rozvor, zkrácený přední převis a zvětšený rozchod vpředu i vzadu. Typická “čepeľ” automobilů Opel začíná na předních dveřích a zdvihá se směrem vzad, čímž vede pohled na zadní část karoserie. Chromovaná lišta bočních oken, bezprostředně inspirovaná jedním z nejikoničtějších designových prvků studie Monza Concept, přechází do zadních skupinových světel z LED a dodává nízké karoserii (jen 1500 milimetrů) kombi Insignia Sports Tourer ještě atletičtější vzhled. Stříbrné střešní ližiny (standard u všech výbavových verzí) automobil vizuálně prodlužují a zvýrazňují vysoce kvalitní design.

Příjemně praktický: Špičkový interiér

Pozornost věnovaná nejmenším detailům je dobře viditelná také v kabině. Stejně jako exteriér, také kokpit jasně reflektuje filozofii designu Opel „sochařské umění ve spojení s německou precizností“. Řidič sedí níž než dříve, a proto je v automobilu lépe usazený, díky čemuž má sportovnější a bezprostřednější zážitek z jízdy. Velká pozornost byla věnovaná také ovládacím prvkům a rozhraní systému infotainmentu. Nový head up displej posiluje digitální charakter přístrojů a dotykový monitor systému infotainmentu IntelliLink bez rámečků vyzařuje sofistikovanost a technický šarm. Mnohé funkce vozidla se pro zjednodušení uživatelského rozhraní ovládají prostřednictvím dotykového monitoru. Oblast středové konzole obsahuje tři funkční zóny jednotlivých prvků (shora dolů: Infotainment / klimatizace / asistenční systémy) umožňující rychlé a intuitivní ovládání hlavních funkcí.

Také cestující na zadních sedadlech profitují z přepracovaných proporcí, díky kterým mají více prostoru do všech stran. Už objem zavazadlového prostoru limuzíny Insignia Grand Sport od 490 do 1450 litrů je působivý, kombi Sports Tourer má maximální objem až 1665 litrů – o 130 litrů víc než předchozí generace. A vynikající výhled poskytuje příplatkové panoramatické střešní okno o velikosti 1400 x 860 milimetrů, které sahá dozadu až nad hlavy pasažérů sedících vzadu.

Sports Tourer má nové praktické detaily: Pro maximální ulehčení nakládání jsou elektrické dveře zavazadlového prostoru ovládané senzorem bez fyzického dotyku vozidla. V kombinaci se systémem odemykání a startování bez klíče “Keyless Open & Start” stačí malý pohyb nohou – naznačené kopnutí – pod zadním nárazníkem na otevření dveří zavazadlového prostoru (silueta vozidla promítnutá na zem ukazuje správnou oblast). Další kopnutí nohou pod nárazníkem zase aktivuje zavření víka. Inteligentní systém současně rozeznává překážky a v kritické situaci zastaví pohyb dveří. Druhým detailem je uzávěr palivové nádrže. Konstruktéři Opelu se rozhodli odstranit klasické šroubovací víko. Nyní jednoduše stačí zasunout pistoli do hrdla a automatická klapka otevře přívod do nádrže. Tankování je tak jednodušší, rychlejší a čistší.

Technologie pohonu zvyšující požitek z jízdy

Insignia Grand Sport jezdí stejně dynamicky, jak vypadá. Už při uvedení na trh je k dispozici s širokým portfoliem turbodmychadlem přeplňovaných zážehových a vznětových motorů s přímým vstřikováním paliva a s novými převodovkami. Tyto motory byly zkonstruované tak, aby dosahovaly vynikající spotřeby paliva v reálném provozu. Testy uskutečněné podle nové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), která je bližší podmínkám v reálném provozu než aktuální metodika NEDC, ukázaly, že spotřeba motorů, které budou podle odhadů nejprodávanější (zážehový 1.5 Turbo a vznětový 1.6 CDTI) je nižší o 3 až 10 % oproti ekvivalentním modelům předchozí generace.

Nabídku zážehových motorů otevírá nově zkonstruovaný čtyřválec 1.5 Turbo. Tento extrémně účinný motor je na výběr ve dvou modifikacích s výkonem 103 kW/140 koní a 121 kW/165 koní. Spotřeba paliva podle NEDC u verze Grand Sport: ve městě 7,3 l/100 km, mimo město 4,7-4,8 l/100 km, kombinovaná 5,7 l/100 km; 129-130 g/km CO2. Spotřeba paliva podle NEDC u varianty Sports Tourer: Ve městě 7,5-7,7 l/100 km, mimo město 4,8-5,3 l/100 km, kombinovaná 5,8-6,2 l/100 km; 132-141 g/km CO2.

Další významnou novinkou modelové řady Insignia nové generace je špičkový zážehový čtyřválec 2.0 Turbo, který dosahuje výkonu 191 kW/260 koní a maximální točivý moment 400 Nm. Spotřeba paliva podle NEDC u verze Grand Sport: Ve městě 11,2 l/100 km, mimo město 7,1 l/100 km, kombinovaná 8,6 l/100 km; 197 g/km CO2. Spotřeba paliva podle NEDC u varianty Sport Tourer: ve městě 11,5 l/100 km, mimo město 7,0 l/100 km, kombinovaná 8,7 l/100 km; 199 g/km CO2. Pro špičkový motor je vyhrazená úplně nová osmistupňová automatická převodovka, která řadí zvlášť měkce a inteligentní systém pohonu všech kol s funkcí torque vectoring – což je unikátní prvek v střední třídě. Tento high-tech systém pohonu všech kol využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky namísto klasického diferenciálu u zadní nápravy, díky čemuž aktivně přizpůsobuje rozdělení točivého momentu na kola ve zlomku sekundy podle aktuálních jízdních podmínek.

Nabídku pohonného ústrojí pro Grand Sport doplňuje zvlášť účinná nová šestistupňová manuální převodovka pro vylepšený čtyřválcový turbodiesel 1.6 CDTI s výkonem 81 kW/110 koní a 100 kW/136 koní. Spotřeba paliva podle NEDC u verze Grand Sport: ve městě 4,6-5,1 l/100 km, mimo město 3,6-3,9 l/100 km, kombinovaná 4,0-4,3 l/100 km; 105-114 g/km CO2.

Vedle toho Opel nabízí optimalizovaný turbodiesel 2.0 CDTI s výkonem 125 kW/170 koní (spotřeba paliva podle NEDC u verze Grand Sport: ve městě 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinovaná 5,2 l/100 km; 136 g/km CO2). Spotřeba paliva podle NEDC u varianty Grand Sport: v městě 6,9 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinovaná 5,3 l/100 km; 139 g/km CO2.

Bezpečnost na prvním místě: Nejmodernější asistenční systémy

Nová Insignia neimponuje pouze nejmodernější technologií pohonu, ale také ultramoderními asistenčními systémy a komfortními prvky. Žádný jiný model v segmentu neposkytuje tak širokou škálu asistenčních technologií jako nová generace vlajkové lodi Opel.

Světlým příkladem v pravém smyslu slova jsou inovativní a mnohokrát oceňované adaptivní reflektory Opel IntelliLux LED. Mají 32 segmentů z LED diod – dvakrát více než v modelové řadě Astra – které jsou všechny integrované v užších hlavních světlometech. Zvětšený počet prvků LED umožňuje ještě přesnější adaptaci rozložení světla podle aktuální situace na silnici a přepínání mezi jednotlivými režimy je mnohem plynulejší. Výsledkem je zlepšení jak kvality rozdělení světla, tak i jeho intenzita. Na zlepšení viditelnosti při jízdě v zatáčkách s dálkovými světly konstruktéři přidali do nových světlometů IntelliLux LED modelu Insignia novou funkci aktivního osvětlení zatáček. Vedle toho každý světlomet obsahuje také bodové dálkové světlo umístěné v modulu tlumených světel, které zvyšuje dosah dálkových světel až na 400 metrů.

K dalším významným asistenčním systémům patří:

  • Head up displej: Informace o rychlosti vozidla, rozpoznávání dopravních značek, nastavená rychlost tempomatu nebo omezovače rychlosti a směrové šipky navigace se promítají na přední okno v bezprostředním zorném poli řidiče, který nemusí odpoutat pohled od cesty před sebou.
  • Kamerový systém se záběrem 360° tvoří celkem čtyři kamery umístěné vpředu, vzadu a na každé straně vozidla. Zpracované obrazy soustavy kamer umožňují vytvořit pohled na vozidlo v okruhu 360 stupňů z ptačí perspektivy, který výrazně ulehčuje parkovací manévry.
  • Adaptive Cruise Control (ACC) pomocí radaru měří odstup od vozidla jedoucího vpředu a podle něj přizpůsobuje rychlost vozidla v rámci nastavené hodnoty. Adaptivní tempomat ACC iniciuje automatické nouzové brzdění ve chvíli, kdy se odstup náhle nebezpečně zmenší.
  • Lane Keep Assist s automatickou korekcí řízení. Asistenční systém pro udržování jízdního pruhu automaticky řízením koriguje směr jízdy, čímž předchází nehodám způsobeným neúmyslným vybočením z jízdního pruhu.
  • Rear Cross Traffic Alert je asistenční systém pro vyparkování využívájící radarové senzory v zadním nárazníku s dosahem 20 metrů na monitorování jiných vozidel a objektů přibližujících se v úhlu 90 stupňů, když vozidlo couvá z parkovacího místa na cestu.

První třída: Komfort a infotainment na špičkové úrovni

Insignia nové generace vytváří nové standardy také v oblasti komfortu. Nejlepším příkladem jsou ergonomická přední prémiová sedadla s certifikátem AGR (“Aktion Gesunder Rücken” – Kampaň za zdravá záda). Poskytují jedinečnou kombinaci všestranného elektrického nastavování polohy včetně bočních částí sedáku a opěradla, dále také masážní funkci, ventilaci a paměť nastavení. Také pasažéři vzadu se mohou těšit na větší pohodlí, protože dvě vnější místa mohou být vybavená funkcí vyhřívání. A vyhřívané přední okno po startu za chladných zimních dní rychle zabezpečí optimální řidičův výhled, zatímco vyhřívaný volant mu příjemně hřeje do rukou.

Zábavu a konektivitu na nejvyšší úrovni – což jsou typické atributy značky Opel – poskytují systémy infotainmentu IntelliLink, kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. Když je smartphone optimálně integrovaný do systému infotainmentu, může se navíc pohodlně bezdrátově nabíjet. Součástí sériové výbavy je také revoluční telematický systém Opel OnStar s mnoha bezpečnostními a asistenčními funkcemi sahajícími od automatického volání záchranného dispečinku při nehodě až po lokalizaci odcizeného vozidla. Spolu s novou modelovou řadou Insignia bude zavedená nová funkce osobního asistenta, která umožňuje posádce rezervovat si hotel nebo vyhledat volné parkovací místo prostřednictvím dispečinku OnStar. Součástí systému OnStar je také hotspot 4G LTE Wi-Fi umožňující současné připojení mobilních koncových zařízení všech členů posádky na internet.

Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru