DS9

Nový luxusní sedan DS 9 startuje na českém trhu. Nabídne benzinové a plug-in hybridní motorizace

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: DS Automobiles - Foto: Pavel Srp, DS Automobiles - 22. 7. 2021


DS 9, který představuje vrchol nabídky značky DS Automobiles, je velký reprezentativní sedan. Vůz dlouhý 493 cm, široký 193 cm a vysoký 146 cm s velkými koly o průměru 690 milimetrů je dynamický a elegantní. Je postaven na nové verzi platformy EMP2 (EMP2 V2.3) s nebývalým rozvorem (290 cm), což výrazně zlepšuje prostor na zadních sedadlech. Je pro něj charakteristická prudce klesající střecha ve stylu fastbacku , která zjemňuje celkovou siluetu.

DS 9 je tříprostorový sedan, který přebírá klasické principy značky DS Automobiles, má expresivní přední část s maskou DS Wings, což je typický znak vozů značky, a mřížkou chladiče s trojrozměrným výbrusem. Pro světelný podpis vozu je charakteristická technologie DS Active LED Vision, s moduly, které se otáčejí o 180° a podtrhují je denní světla pojatá jako perlový náhrdelník. Na kapotě se poprvé objevuje i gilošovaný dekor „Clous de Paris“ ve tvaru šavle, který byl dosud používán jen v interiéru vozů DS.

Model DS z roku 1955 připomínají lišty ve tvaru kornoutků na okrajích střechy, které byly typickým znakem legendárního sedanu. Nyní byly upraveny a byla do nich zasazena nová boční obrysová světla, společně vytvářejí typický znak DS 9. Plynulou elegantní siluetu podtrhuje linie vedoucí bez jakéhokoliv přerušení od masky chladiče přes kapotu, čelní sklo a střechu po zavazadlový prostor. Boky jsou hladké, táhnou se ladně od předních světlometů k zadním světlům. Vše podtrhují zapuštěné kliky dveří v barvě karoserie.

I zezadu je patrná touha integrovat každý prvek do jednoho celku. Zadní blatníky, nárazník a zavazadlový prostor na sebe plynule navazují. Do vytvořené plochy jsou zasazena propracovaná zadní světla vytvářející díky kontrastu působivý trojrozměrný motiv šupin typický pro vozy DS. Podtrhují je lišty ve tvaru šavlí vzdávající hold designovým prvkům velkých francouzských karosářů 30. let. Celkový vzhled zadní části umocňuje třetí mimořádně tenké brzdové světlo, které posiluje vizuální efekt zadního okna.

Umění cestovat

Co kdyby byl komfort na zadních sedadlech konečně stejný jako vepředu? Značka DS Automobiles nabízí své prvotřídní know-how celé posádce DS 9.

Elegance ušlechtilých materiálů použitých na velkých plochách, palubní deska celá čalouněná kůží Nappa a zpracování sedadel s motivem hodinkového pásku Bracelet jen podtrhuje péči, která byla věnovaná každému detailu, což je charakteristický rys francouzského know-how. Tlačítka ve formě krystalů, čalounění Alcantara na celém stropě a na slunečních clonách, stropní madla a airbag ve středu volantu ručně potažené kůží lákají k doteku a vyvolávají příjemné pocity.

DS 9 poskytuje díky širokému rozvoru 290 cm spoustu prostoru na zadních sedadlech. Sedadla jsou vyhřívaná, odvětrávaná a jsou vybavena masážní funkcí. Doplňují je nastavitelné opěrky hlavy Lounge, což je v této kategorii naprostá novinka. K celkovému pohodlí přispívá středová loketní opěrka, a i ona nabízí možnosti převzaté z vyšších segmentů: zpracování v kůži, úložné prostory vybavené zásuvkami USB, ovládání masážních sedadel a barevné vnitřní osvětlení.

DS 9 nabízí novou definici individualizovaného komfortu, kde lze všechny parametry upravit pro optimální pohodlí. Díky tomuto detailu si každý cestující řídí vlastní pohodlné prostředí sám.

V nabídce jsou dvě úrovně úrovní výbavy: na jedné straně Performance Line a na druhé Rivoli.

Interiér verze DS 9 Performance Line je vyveden v černé Alcantaře jako symbolu jasně deklarované dynamiky a elegance. Na karoserii se objevuje chromovaný znak DS Performance Line na předních dveřích, DS Wings a chromovaná lišta zavazadlového prostoru. Na černě lesklé mřížce masky chladiče je umístěno logo DS Performance Line. Střed litých 19″ černých kol Monaco je v karmínovém odstínu.

Potahy sedadel kombinují Alcantaru a černou imitaci kůže, zdobí je karmínové a zlaté prošívání. Ladí se středovou konzolou a palubní deskou, které jsou rovněž potaženy Alcantarou, výsledkem je velmi útulné prostředí. Na palubní desce je umístěn znak DS Performance Line v gilošovaném hliníku jako ilustrace jedinečného know-how DS Automobiles. Ovladač pod středovým displejem posetý krystaly podtrhuje eleganci provedení dovedenou do každičkého detailu. Multifunkční volant je potažený perforovanou plnohodnotnou neštípanou kůží, airbag je potažený kůží a prošívání je provedeno v karmínových a zlatých odstínech.

Verze DS 9 Rivoli, která je inspirovaná pařížskou čtvrtí Tuileries, kombinuje honosné materiály a nádherné ozdobné prvky ve tvaru diamantu. V nabídce jsou tři různé styly interiéru: černá tlačená kůže Basalte nebo verze Opera s možností výběru ze dvou odstínů kůže Nappa se sedadly s motivem hodinkového pásku Bracelet v červeném provedení Rubis nebo černém Noir.

Na eleganci verze Opera se podílí použití kůže Nappa na předních i zadních sedadlech, středové konzole, panelech dveří a palubní desce, která je kůží kompletně potažená. Komfort na zadních sedadlech dotváří luxusní středová loketní opěrka Lounge a nastavitelné opěrky hlavy.

Kvalita materiálů stimuluje smysly prostřednictvím volantu potaženého plnohodnotnou kůží, hlavice řadicí páky z hladké kůže, madel dveří potažených kůží či hliníkových prvků na pedálech a středové konzole. Čalounění stropu, protislunečních clon a krytu zavazadlového prostoru je v provedení Alcantara s perlovým prošitím inspirovaným luxusní módou.

DS 4 se představuje. I tentokrát značka zaujme designem

Značka již od svého vzniku věnuje velkou pozornost vylepšování akustického komfortu, který se ve voze DS 9 posunul na novou úroveň díky speciální úpravě zacílené na potlačení vnějšího hluku. Vrstvené akustické sklo je doplněno svařovanou a lepenou karoserií, která potlačuje vibrace. Potěšení umocňuje hi-fi zařízení Focal Electra o výkonu 515 W, které bylo speciálně vyvinuto pro DS 9. Mezi čtrnáct reproduktorů rozmístěných v kabině pro zvukový zážitek na úrovni koncertního sálu byly přidány nové mřížky výškových reproduktorů z nerezové oceli.

Technologická odbornost

DS 9 je nejprve nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tense s celkovým výkonem 225 k, tvořeným benzínovým turbo motorem PureTech (180 koní) a elektromotorem (110 koní), který dokáže díky baterii 11,9 kWh ujet 46–50 km (dle protokolu WLTP) v režimu s nulovými emisemi. Emise CO2 se v závislosti na výbavě pohybují od 35 do 37 g/km, homologovaná spotřeba ve smíšeném cyklu WLTP je 1,5 l/100 km.

Elektromotor s osmistupňovou automatickou převodovkou může dosáhnout maximálního výkonu 110 k. Používá se při rozjíždění, ke zvýšení akcelerace při jakékoli rychlosti a pro jízdu v režimu s nulovými emisemi až do 135 km/hod. Při nastartování se vždy automaticky spustí elektrický režim, doplněný hybridním režimem, který automaticky řídí jednotlivé druhy energie. Vůz jede ve 100% elektrickém režimu, ve 100% benzínovém režimu, nebo v režimu, který oba módy kombinuje, pokud to situace vyžaduje nebo si to řidič zvolí. Posádka si tohoto přechodu ani nepovšimne. Režim E-Tense Sport nabízí maximální kumulaci obou dostupných energií, s upraveným nastavením akceleračního pedálu, převodovky, řízení a řízeného odpružení. Zvyšuje potěšení z jízdy a dynamiku, to vše v naprostém klidu.

DS 9 používá systém rekuperace energie, který dobíjí baterii při zpomalení nebo ve fázi brzdění. Funkce E-Save navíc umožňuje zajistit rezervu energie v baterii, která umožňuje absolvovat část cesty v režimu nulových emisí (výběr z několika úrovní), například když řidič ví, že ho čeká vjezd do centra města. Baterii lze nabít za 1 hod 45 min pomocí palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW zapojené přes kabel dodaný na přání do domácí nebo veřejné dobíjecí stanice.

Nabídku brzy doplní dva další plug-in hybridní motory E-Tense, jeden o výkonu 360 k pro inteligentní pohon všech 4 kol, který byl vyvinut společně s divizí DS Performance, a druhý o výkonu 250 k pro pohon 2 kol s rozšířeným dojezdem. V nabídce je rovněž benzínový motor PureTech o výkonu 225 k. Všechny modely jsou dodávány s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Stále více technologií

DS 9 nabízí nejen DS Lounge, jenž je ve své kategorii již referencí, ale i špičkové technologie, které se proslavily u ostatních modelů řady DS.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION

Systém DS Active Scan Suspension zahrnuje kameru snímající silnici, čidla světlé výšky, akcelerometry a detektory náprav, které zaznamenávají všechny pohyby a přenášejí je do systému, jenž mění tlumení a odpružení každého kola, aby se zvýšila bezpečnost, pohoda za volantem a výsledkem byl bezkonkurenční komfort. Odpružení DS 21. století v sobě spojuje útulný komfort velkého prestižního sedanu s dynamikou kupé kategorie GT.

DS DRIVE ASSIST

DS 9 umožňuje díky systému DS Drive Assist řidiči využívat poloautonomní řízení úrovně 2, umožňující překonat velké vzdálenosti v největším pohodlí a optimální bezpečnosti. Rychlost je regulována podle okolí. Systém používá několik čidel a působí na řízení, aby vedl DS 9 v jízdním pruhu, který si řidič zvolí. Systém je použitelný do rychlosti 180 km/hod. a řídí rychlost a dráhu jízdy pod dohledem řidiče, kterému přináší bezpečí a klid.

Řízení rychlosti se provádí pomocí adaptivního tempomatu, který umožňuje zejména řídit jízdu v dopravních zácpách: auto se automaticky znovu nastartuje, pokud se zastaví na méně než tři sekundy. V případě delšího zastavení se DS 9 restartuje stisknutím tlačítka nebo sešlápnutím pedálu akcelerátoru.

Palubní kamera systému DS Drive Assist rozpoznává přerušované a souvislé čáry. Za jízdy neustále analyzuje okolí a dešifruje situaci. Umožňuje udržet vůz v jízdním pruhu, dokonce i v části jízdního pruhu, kterou si řidič zvolí. Pokud si řidič přeje převzít kontrolu nad řízením, stačí mu pevně uchopit volant. Úprava směru se přeruší také zapnutím směrovky. Systém lze aktivovat při rychlosti 30 km/hod.

DS PARK PILOT

Funkce DS Park Pilot slouží k nalezení místa k zaparkování, stačí jen toto místo přejet rychlostí do 30 km/h. Řidič poté na dotykovém displeji označí, že chce zaparkovat a vybere, zda podélně, nebo svisle. Pak mu stačí stisknout tlačítko Park a nechat vše na systému. Zrychlení, brzdění a směr jízdy se řídí automaticky, a to jak při parkování, tak při výjezdu z parkovacího místa.

DS SAFETY

Během dlouhých cest představuje špatná viditelnost nebo nepozornost často zvýšené riziko nebezpečí. Systém DS Safety zahrnuje 7 hlavních funkcí, díky nimž je jízda výrazně bezpečnější: DS Night Vision, DS Driver Attention Monitoring, DS Active LED Vision, sledování mrtvých úhlů, automatické nouzové brzdění, systém čtení dopravních značek s uvedením povolené rychlosti a systém aktivního varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

DS NIGHT VISION

Systém DS Night Vision zaručuje řidiči lepší vidění ve tmě. Infračervená kamera umístěná vpředu v masce chladiče zaregistruje chodce, cyklisty či zvířata na silnici až do vzdálenosti 150 metrů. Řidič vidí scénu v infračerveném zobrazení na digitálním displeji ve voze, kde se zjištěná nebezpečí objeví nejprve žlutě a pak červeně orámovaná. Řidič může díky tomu lépe zareagovat.

DS DRIVER ATTENTION MONITORING

Systém DS Driver Attention Monitoring, který používá infračervenou kameru umístěnou na sloupku řízení a kameru v horní části čelního skla, neustále hlídá oči řidiče a jejich únavu (mrkání), obličej (směr pohledu) a pohyby hlavy a tím hrozící roztržitost, dále dráhu automobilu podle čar na silnici a zejména vychýlení ze směru nebo trhavé pohyby volantem. Jakmile systém vyhodnotí u některého z těchto faktorů nelineární nebo zmatečné pohyby, nestandardní mrkání očí či jiné známky únavy řidiče, automaticky aktivuje zvukový signál a na centrálním displeji se objeví výstražná zpráva. Tato funkce funguje ve dne i v noci.

DS ACTIVE LED VISION

Světla DS Active LED Vision nepřinášejí jen opravdu velmi příjemný výhled díky modulům otáčivým v úhlu 180°, ale dokáží přizpůsobit paprsek světla z hlediska šířky i dosahu podmínkám na silnici a rychlosti vozu. K dispozici je několik režimů, které se spouští automaticky: Parking, Town Beam (šířka světelného toku se zvětší po 3 vteřinách jízdy), Country Beam (zaměření dopředu při rychlosti nad 50 km/hod.), Motorway Beam (dosah se prodlouží při rychlosti nad 110 km/hod.), Adverse Weather (při spuštění stěračů se výkon modulů zvýší a intenzita hlavních světlometů se sníží) a High Beam (maximální osvětlení spojené s automatickým přepínáním dálkových a potkávacích světel). Nabídku doplňuje funkce „natáčení světlometů“. Tím, že světla silnici osvětlují lépe a do větší vzdálenosti nebo více do stran, zvyšuje se bezpečnost řidiče i posádky.

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru