Hyundai-Tucson-mild-hybrid- 48V

Nový Hyundai Tucson je prvním modelem se systémem částečně hybridního pohonu

Autor: Tisková zpráva - 6. 6. 2018


Nový Hyundai Tucson, jehož výroba byla již zahájena, bude vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s napětím 48 V.

Jedná se o první model v produktové řadě značky Hyundai nabízející novou techniku, s níž Hyundai směřuje k čistější budoucnosti.

Nový Tucson, navržený a vyráběný v Evropě, splňuje nejvyšší standardy kvality. Celé portfolio vylepšených motorů pro model Tucson splňuje novou emisní normu Euro 6d Temp. Nový Tucson nabízí také významně vylepšený design a širší výběr vyspělých komfortních a bezpečnostních systémů, aby navázal na úspěchy předchůdce, který byl nejprodávanějším modelem značky Hyundai v Evropě v letech 2016 a 2017.

„Díky novému systému částečně hybridního pohonu pro náš nejprodávanější model rozšiřujeme strategii elektrifikace, abychom zpřístupnili techniku čistého pohonu ještě většímu okruhu zákazníků,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing a produkt. „Na této cestě činíme další důsledné kroky, a proto byl velmi hospodárný systém pohonu vyvinut inženýry v našem evropském technickém středisku. V budoucnosti jej budeme dodávat v kombinaci s dalšími motory v rámci velmi rozmanitého sortimentu elektrifikovaných řešení.“

Úspora paliva s maximálním potěšením z jízdy

Nový Tucson je prvním vozem značky Hyundai, který je vybaven systémem částečně hybridního pohonu s napětím 48 V, a to v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 litru. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Při akceleraci podporuje MHSG spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva. Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. MHSG dokáže zajišťovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během zpomalování prostřednictvím brzdění motorem či brzdovou soustavou jsou rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory. Systém tímto způsobem významně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 bez kompromisů z hlediska maximálního potěšení z jízdy.

Nový systém elektrifikace nabídne zákazníkům výhodný poměr mezi pořizovací cenou a úsporou nákladů, která vyplývá ze snížení spotřeby paliva a emisí CO2.

Cílem značky Hyundai je snížit pomocí této techniky spotřebu paliva a emisí CO2 až o 7 procent v kombinaci s mechanickou převodovkou po přepočtu dle metodiky EU.

Vznětový motor 2,0 litru je se 137 kW/186 koní nejvýkonnější jednotkou, nabízenou pro nový Tucson. Dodává se s pohonem všech kol a může být kombinován s novou 6stupňovou mechanickou převodovkou, nebo na přání s nově vyvinutou 8stupňovou samočinnou převodovkou.

Od jara 2019 bude technika částečně hybridního pohonu s napětím 48 V pro nový model Tucson k dispozici také s novým vznětovým motorem Smart Stream 1,6 litru.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru