Novitec-N-Largo-Ferrari-812-Superfast-tuning

Novitec N-Largo Ferrari 812 Superfast je širší, rychlejší a má víc karbonu

Autor: Pavel Srp - 29. 5. 2019


Tuning a úpravy supersportů nejsou výjimečné a tím úpravcem, který s nimi má opravdu bohaté zkušenosti, je například Novitec. Ten se specializuje hlavně na italské sporťáky. Teď ukazuje nejnovější úpravu pro Ferrari 812 Superfast.

První svůj dotek sice už úpravce ukázal v lednu, ale tehdy to bylo ještě poměrně decentní. Tentokrát se však do upravování vrhl ve velkém. Změny jsou nejen na vzhledu, ale také na technice.

Ferrari 812 Superfast dostalo pár vylepšení Novitec

Pojďme začít vzhledem. Už na první pohled je vidět, že upravené auto se od toho sériového poměrně výrazně liší. Aby také ne, vždyť bylo rozšířeno karbonovým bodykitem. Vpředu šířka vzrostla o 70 mm, vzadu dokonce o 140 mm. Karbon je vidět všude – na předním nárazníku, na přítlačném křídle, na difuzoru, ale také na prazích.

Zásadní ale je, že bodykit nebyl dělán tak, „aby dobře vypadal“, ale tak, aby měl pozitivní vliv na aerodynamiku. A že to nejsou jen planá slova dokazuje fakt, že se na něm podílel Vittorio Strosek (a nebylo to poprvé). Možná vám ke to jméno povědomé a nedivíme se. Vždyť jeho společnost Strosek Design dříve hojně upravovala vozy Porsche.

Zajímavý příběh mají i kola. Jde o kované disky, které se jmenují Novitec NF 10 NL. Není to ale práce samotného tunera, nýbrž vznikly v kooperaci s americkým výrobcem kol Vossen. Kola mají rozměry 10×21 palců vpředu a 12,5×22 palců vzadu a jsou obuta do pneumatik Pirelli P-Zero s rozměry 275/30 R21, respektive 335/25 R22.

Do podběhů kola parádně zapadnou díky o 35 mm snížené světlé výšce díky nižším pružinám. Nechybí nicméně systém, který umožňuje pouhým stiskem tlačítka zvednout přední část auta o 40 mm, což řidič ocení zejména v městském provozu při nutnosti přejíždět zpomalovací prahy nebo retardéry.

A motor? Myslíte si, že nejvýkonnější atmosférický dvanáctiválec už vyšší výkon nepotřebuje? Pletli byste se. Inženýři z Novitecu, ale i samotní zákazníci si myslí něco jiného. 6,5litrový dvanáctiválec tak upravili a dostali z něj 840 koní v 8750 ot./min a maximum točivého momentu zvýšili na 751 Nm v 7300 ot./min. To je nárůst o 40 koní a 33 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne tak toto upravené Ferrari za pouhých 2,8 sekundy a maximální rychlost leží u 345 km/h! To je zlepšení o 0,1 sekundy a 5 km/h.

Pokud by se vám nelíbilo, jak vaše sériové Ferrari 812 Superfast zní, pak i pro vás mají v Novitecu dobré zprávy. Na auto vám mohou nainstalovat kompletně nové výfukové potrubí se čtveřicí koncovek. A ten zvuk… Ten je pak naprosto báječný. A to si ho můžeme poslechnout jen skrze přiložené video… V nabídce je výfuk s aktivními klapkami anebo bez nich. Vybírat můžete i z materiálu. Varianty jsou nerez nebo tzv. Inconel. Ten pak bude o 11 kg lehčí než ten sériový.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru