Nové MINI John Cooper Works Countryman: Extrémní sportovec i praktik

Autor: Tisková zpráva - 12. 4. 2017


Nové MINI John Cooper Works Countryman je nástupcem prvního výkonného kompaktu značky s pohonem všech kol ALL4. Proti předchůdci vyniká hlavně výkonem vyšším o 10 kW/13 k, optimalizovaným pohonem ALL4 a také nárůstem vnějších rozměrů a prostoru, větší univerzálností a funkčností. Karoserie je o 17 cm delší, o 3 cm širší a stojí na rozvoru o 7,5 cm delším než předchůdce, což výrazně zvyšuje prostornost na všech pěti plně polstrovaných sedadlech. Objem zavazadlového prostoru lze sklopením opěradel zvýšit ze základních 450 až na 1390 litrů.

Světová premiéra v Šanghaji, na trhu již nyní

Nové MINI John Cooper Works Countryman se veřejnosti poprvé představí v dubnu 2017 na Shanghai Motor Show. Již nyní je lze objednávat u prodejců MINI.

Vyvinuto na základě dlouhých zkušeností ze závodních tratí a vytrvalostních soutěží

Nové MINI John Cooper Works Countryman těží z moderních technologií, ale jeho výrazný charakter reprezentuje dlouhou závodní tradici značky. Dnes je tomu 55 let, co klasické Mini získalo své první vítězství – když Mini Cooper vyhrál British Touring Car Championship. Od té doby stojí za závodními úspěchy i jízdní zábavou na silnicích legendární John Cooper. Od posledního ze tří vítězství klasického Mini na Monte Carlo Rallye uplynulo přesně 50 let a značka tohoto jubilea využívá k tomu, aby pomocí nového MINI John Cooper Works Countryman ukázala další směr svého vývoje na poli motorsportu. Novinka je totiž základem pro závodní vůz připravovaný společně MINI a týmem X-raid pro vytrvalostní soutěže. MINI John Cooper Works Rally se chystá na největší výzvy a chce navázat na MINI ALL4 Racing, které bylo postavené na základě první generace a čtyřikrát za sebou vyhrálo Dakar Rally.

MINI-John-Cooper-Works-Countryman

Perfektně sladěný celek pro nejvyšší výkon

Značka John Cooper Works patří pod MINI již deset let. Úzké spojení funguje už od dob klasického Mini, jehož „talent“ objevil a rozvinul John Cooper. A dnes se pozitivně promítá do extrémní zábavnosti modelu MINI John Cooper Works Countryman. Všechny zásadní součásti – motor, převodovka, pohon všech kol, podvozek, aerodynamika a design kokpitu – jsou nastaveny na nejvyšší výkon, ale skvěle sladěny s univerzálním konceptem nového MINI Countryman.

Motor: přenos síly a zvuk se závodním charakterem

Dvoulitrový 4válec umístěný vpředu napříč vyniká svými závodními geny. Využívá specifickou verzi technologie MINI TwinPower Turbo s turbodmychadlem integrovaným do litinového sběrného potrubí, přímým vstřikem paliva, systémem plně variabilního ovládání ventilů VALVETRONIC a variabilních vačkových hřídelí Double VANOS. Žáruvzdorné turbodmychadlo přináší tlak až 2,2 baru, čímž poskytuje základ pro nekončící příval síly. Maximální točivý moment 350 Nm je k dispozici od 1450 do 4500 min-1. Nejvyšší výkon 170 kW/231 k je připraven od 5000 do 6000 min-1.

Mezi typické prvky nového motoru vyvinutého pro modely JCW patří speciální písty, velký mezichladič a přídavný chladič. Navíc zde najdeme sportovní výfukový systém, vynikající i působivým akustickým projevem. Typický emotivní zvuk modelů JCW je generován díky speciální geometrii výfukového potrubí a nastavitelné klapce výfuku.

Standardně 6stupňová manuální převodovka, volitelně 8stupňová sportovní převodovka Steptronic

Hmotnostně optimalizovaná standardní 6stupňová manuální převodovka je navržena pro co nejvyšší vnitřní účinnost a komfort řazení s krátkými dráhami. Volitelná 8stupňová sportovní převodovka Steptronic je ovládána buď výrazným voličem, nebo páčkami pod volantem. Kromě rychlého řazení nabízí i funkci Launch Control pro efektivní zrychlení z místa. Se sériovou manuální převodovkou dosahuje nové MINI John Cooper Works Countryman kombinované spotřeby 7,4 litru na 100 km a emisí CO2 169 gramů na kilometr. Ve spojení s 8stupňovou sportovní převodovkou Steptronic činí spotřeba 6,9 litru a emise 158 gramů (provizorní hodnoty testovacího cyklu EU).

MINI-John-Cooper-Works-Countryman

S pohonem ALL4 do bahna i na závodní okruh

Schopnosti nového MINI John Cooper Works Countryman nejsou jen překvapivé, ale zároveň extrémně využitelné. A to zejména díky pohonu všech kol ALL4, který optimalizuje trakci na nezpevněných površích, ale zároveň zvyšuje agilitu při ostře řezaných zatáčkách na silnici nebo závodním okruhu. Elektronické ovládání systému je propojeno s DSC (Dynamic Stability Control), což zajišťuje rychlé a nerušivé přenosy točivého momentu mezi předními a zadními koly.

Kompaktní a optimalizovaný systém pohonu všech kol nabízí efektivní distribuci síly. Skládá se z kuželového převodu u diferenciálu přední nápravy, dvoudílné kardanové hřídele a diferenciálu zadní nápravy s elektrohydraulickou spojkou. Snížení ztrát točivého momentu při přenosu na zadní nápravu zajišťuje systém aktivního DSC. V běžných situacích je síla přenášena na přední kola, v případě potřeby dojde ve zlomku sekundy k sepnutí spojky a připojení zadních kol.

Sportovní podvozek pro maximální agilitu při zrychlení, v zatáčkách a během brzdění

Pečlivě naladěný podvozek nového MINI John Cooper Works Countryman nabízí skvělý základ pro maximální výkon a vzrušující jízdní vlastnosti. Funguje v souladu s extrémně výkonným motorem, ale i dlouhým rozvorem, širokými rozchody kol a nízkým těžištěm karoserie. Specificky naladěné zavěšení kol využívá vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. A navíc, standardně dodávaný sportovní podvozek vyniká tuhými tlumiči a pružinami. Precizní ovladatelnost v zatáčkách a komfortní manévrovatelnost v nízkých rychlostech zajišťuje standardní řízení Servotronic s proměnným účinkem posilovače.

MINI-John-Cooper-Works-Countryman

Sportovní brzdový systém byl vyvinut společně se společností Brembo. Tvoří jej hlavně 4pístkové pevné třmeny vpředu, které vynikají červeně lakovaným povrchem s logem John Cooper Works. Systém DSC zajišťuje optimální trakci při zrychlování, agilitu v zatáčkách a bezpečnost při brzdění. Mezi jeho funkce patří Dynamic Traction Control (DTC), Electronic Differential Control (EDLC) – sloužící jako elektronická uzávěrka předního diferenciálu – a Performance Control pro agilní zatáčení ve vysokých rychlostech. Součástí standardní výbavy jsou i 18palcová kola JCW z lehké slitiny v designu Black Thrill Spoke. K dispozici jsou i další volitelná kola z lehkých slitin v 18- a 19palcovém rozměru.

Jízdní režimy MINI a Dynamic Damper Control

Standardně dodávaný systém jízdních režimů MINI umožňuje nastavení vozu dle individuálních preferencí. Kruhovým voličem lze aktivovat režimy SPORT, MID a GREEN, čímž dojde ke změně charakteristiky plynového pedálu, řízení, zvuku motoru a charakteristiky řazení 8stupňové sportovní převodovky Steptronic. Pokud je vůz vybaven převodovkou Steptronic, volič režimů ovlivňuje i nastavení systému aktivních tlumičů Dynamic Damper Control. Elektronicky ovládané tlumiče jsou v režimu SPORT tužší, zatímco v ostatních režimech jsou nastaveny komfortněji. Režim GREEN je navržen pro pohodlnou, hospodárnou jízdu. Tu podporuje i funkce jízdy setrvačností, kterou lze používat v kombinaci s převodovkou Steptronic. V režimu GREEN je pohonné ústrojí odpojeno v rychlostech od 50 do 160 km/h v okamžiku, kdy řidič sundá nohu z pedálu plynu.

Exteriér: jasné znázornění všestranného sportovce

Vnější design nového MINI John Cooper Works Countryman zřetelně vyjadřuje spojení extrémního sportovce a výjimečně všestranné osobnosti. S délkou 4299 mm, šířkou 1822 mm a výškou 1557 mm je největším atletem v rodině modelů John Cooper Works. Typické tvary dynamického vozu jsou dále umocněny specifickými prvky modelu, hlavně pak aerodynamickým kitem John Cooper Works.

MINI-John-Cooper-Works-Countryman

Klíčovým elementem sebevědomého vzezření jsou velké nasávací otvory v předním nárazníku. Standardně dodávané střešní ližiny a střešní spoiler zvýrazňují výšku karoserie, ale dokládají i snahu o aerodynamickou vyváženost. Logo John Cooper Works najdeme na šestiúhelníkové masce chladiče, bočních panelech i víku zavazadlového prostoru. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie a šest metalických. Efektní lak Rebel Green se zrcátky a střechou v kontrastní barvě Chili Red je vyhrazen pouze pro modely JCW.

Interiér: více místa pro závodní vášeň

Všestranný výkon nového MINI John Cooper Works Countryman je zřejmý i v interiéru na pěti plně polstrovaných sedadlech. Charakteristickou atmosféru sportovního vozu dotváří kromě sportovních sedadel JCW i sportovní multifunkční volant JCW, řadicí páka JCW a stropnice v barvě antracitu. Výrazný design kokpitu je zkombinován s optimálním využitím prostoru a všestranností. Zadní sedadla lze podélně posouvat až o 13 cm a jejich opěradla se sklápějí v poměru 60:40, volitelně 40:20:40. Unikátním prvkem je pak Picnic Bench, praktická lavička v zavazadlovém prostoru.

Výjimečný sportovec s exkluzivní výbavou

Jedinečné postavení nového MINI John Cooper Works Countryman v rámci prémiového segmentu i v modelové nabídce značky je podkresleno exkluzivní výbavou. Standardně dodávané LED světlomety efektivně prosvětlí temnotu, denní svícení zajišťuje kruh diod. Součástí bohaté standardní výbavy je tempomat s brzdnou funkcí, rádio MINI Visual Boost s USB vstupem a ovládáním přes ovladač MINI na středovém tunelu či centrální displej s úhlopříčkou 6,5 palce, zobrazující při nastupování specifický motiv JCW.

Moderní asistenční systémy, komfortní výbava a individuální styl

Paleta asistenčních systémů, vyvinutá pro současnou generaci MINI Countryman, je samozřejmě k dispozici i pro nové MINI John Cooper Works Countryman. Standardně dodávanou funkci varování před kolizí s brzdnou funkcí lze rozšířit o Driving Assistant s aktivním tempomatem, varováním před chodci s brzdnou funkcí, přepínáním dálkových světel a čtení dopravních značek. Zvolit si lze i systém Park Distance Control, couvací kameru a rovnou i parkovací asistent. Rozšířit lze také už tak obsáhlé funkce head-up displeje, který může zobrazovat například i zařazený rychlostní stupeň nebo barevný otáčkoměr. Mezi další luxusní volitelné prvky patří panoramatická skleněná střecha, dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívání sedadel a čelního okna, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka a alarm s LED světlem ve střešní ploutvi.

Dotyková středová konzola, funkce MINI Find Mate a MINI Country Timer

Mezi další volitelné prvky patří hi-fi systém Harman Kardon či navigační systémy MINI a MINI Professional. Paket Wired obsahuje navigační systém MINI Professional s dotykovým ovladačem na středové konzole a 8,8palcový dotykový displej středového přístroje. Součástí paketu Wired jsou i služby MINI Find Mate a MINI Country Timer, patřící pod MINI Connected.

MINI Connected, digitální asistent osobní mobility

Nové MINI John Cooper Works Countryman zaujme i možnostmi v oblasti konektivity. Aplikace MINI Connected hladce a nenásilně integruje digitální život řidiče MINI do vozidla pomocí zařízení, jako jsou Apple iPhone a Apple Watch. Díky integrovanému konceptu MINI Connected nezačíná mobilita až v samotném automobilu, ale mnohem dříve. MINI Connected na základě zápisů v diáři a aktuálních dopravních informací informuje řidiče o ideálním času odjezdu. Adresy uložené v chytrém telefonu se automaticky ukládají do navigačního systému vozidla. MINI Connected umí uložit i často navštěvované destinace a sleduje pravidelné cesty, takže dokáže řidiče varovat při nečekaných dopravních komplikacích.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru