Nissan e-POWER - power image 02-source

Nissan v Evropě představí modely s hybridním hnacím ústrojím e-POWER

Autor: Tisková zpráva - 5. 3. 2019


Nissan dnes představil koncept crossoveru IMQ s vlastním oceňovaným hnacím ústrojím e-POWER a oznámil uvedení technologie elektrifikovaného hnacího ústrojí na evropský trh.

Tato technologie bude na evropské trhy poprvé uvedena do roku 2022, uvedl na ženevském autosalonu Roel de Vries, viceprezident společnosti Nissan.

Technologie e-POWER je hitem u zákazníků v Japonsku, kde pomohla modelu Nissan Note stát se nejprodávanějším vozidlem v této zemi. Kombinací 100% elektrického pohonu se zážehovým motorem, který nabíjí baterii, poskytuje hnací ústrojí e-POWER zákazníkům okamžitou a plynulou akceleraci a vynikající spotřebu paliva.

Uvedení této technologie na evropský trh posílí vedoucí pozici společnosti Nissan v oblasti elektrifikovaných vozidel v tomto regionu, kde je již nyní model Nissan LEAF nejprodávanějším elektromobilem.

Hnací ústrojí e-POWER, které staví na úspěchu modelu LEAF, je součástí souboru nových technologií, které se v následujících třech letech dostanou do nejprodávanějších vozidel Nissan v Evropě. Do roku 2022 se prodej elektrifikovaných vozidel Nissan zvýší pětinásobně a ke konci toho roku bude dvojnásobkem tržního průměru.

„Plně elektrifikovaná Evropa je v našem hledáčku,“ uvedl Roel de Vries. „Společnost Nissan již je světovým lídrem v oblasti technologií elektromobilů na sériovém trhu. S nástupem technologie e-POWER na evropské silnice v následujících dvou letech si udržíme svou vedoucí pozici na cestě ke světu s nulovými emisemi a nulovým počtem smrtelných nehod na našich silnicích.“

Koncept IMQ, představený na ženevském autosalonu, je výkladní skříní pokročilých technologií a designu a je vybaven verzí hnacího ústrojí e-POWER s pohonem všech kol. Odráží pozici společnosti Nissan jako lídra segmentu crossoverů a jeho vzhled posouvá hranice možné podoby evropského kompaktního crossoveru.

Systém e-POWER zahrnuje zážehový motor s generátorem, měnič proudu, baterii a elektromotor. Zážehový motor, využívaný výhradně k dobíjení vysoce výkonné baterie, vždy běží v optimálních otáčkách. Díky tomu má vynikající spotřebu a nižší emise oproti tradičnímu spalovacímu motoru.

Hnací ústrojí e-POWER je v současnosti dostupné v Japonsku u modelů Note a Serena. Více než 70 % prodeje modelu Note a téměř polovinu prodeje modelu Serena v této zemi představují verze s hnacím ústrojím e-POWER.

Vedoucí pozici společnosti Nissan v oblasti elektrifikovaných vozidel podtrhuje dnes zveřejněná zpráva o tom, že celkový globální prodej 100% elektrického modelu Nissan LEAF dosáhl 400 000 vozidel – což upevňuje jeho pozici celosvětově nejprodávanějšího elektromobilu. Od zítřka (6. března) bude pro objednávky zákazníků na evropských zákaznických webových stránkách Nissan k dispozici model Nissan LEAF e+ s novou a větší baterií.

Více než 3 000 zákazníků si během pouhého měsíce po globálním uvedení na trh objednalo model LEAF s 62kWh baterií.

Do centra pozornosti se dostává také Nissan Energy. Ke konci tohoto roku bude na trh uvedena jednotka Nissan Energy ROAM, přenosná baterie odolná vůči povětrnostním vlivům. Jednotka ROAM bude využívat články z již použitých baterií vozu LEAF a poskytne ukládací kapacitu 700 Wh a výkon 1 kW.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru