tankovani-cerpaci-stanice-palivo-bmw-m4-coupe

Natankovali jste do auta špatné palivo? Hlavní je nestartovat

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 27. 9. 2021


Když v nádrži dochází palivo, zajedete ho doplnit na čerpací stanici. Tam instinktivně sáhnete po čerpací pistoli a začnete tankovat. Až pozdě si ale uvědomíte, že do nádrže lijete špatné palivo. Co pak?

Je to otázka okamžiku, stačí se třeba jen zamyslet, nebo si neuvědomíte, že máte auto svého partnera nebo partnerky, případně místo služebního to vlastní. Jenže různá auta mohou jezdit na různá paliva a zaměnit je na benzince není zase tak těžké.

Jako první indikace, že je něco špatně, vám může pomoci velikost hrdla nádrže. Ta je totiž u aut s benzinovým motorem menší než u naftových, protože nalít benzín do nafty je menší problém než obráceně. U spousty moderních aut ale výrobci přišli se systémem, který vás nenechá špatné palivo do nádrže natankovat – ať už jde o benzin do nafty či naopak – tankovací pistoli do hrdla prostě nezasunete.

Víte, na které straně máte hrdlo nádrže? Poradíme, jak to zjistíte ještě před tankováním

Dnešní nová auta by mohla mít problém i miniaturním množstvím nesprávného paliva v nádrži, ale u starších aut (přibližně 10letých a více) by malé množství – mluvíme však maximálně o nízkých jednotkách litrů – by to takový problém být nemusel a motor by si s tím mohl poradit. Na to se ale raději nespoléhejte.

Pokud jste si záměnu paliva uvědomili včas, tedy ještě před nastartováním, máte štěstí. Palivo se totiž nedostalo do palivového vedení a už vůbec ne do motoru, takže ho bude stačit jen z nádrže vyčerpat, tu pak vyčistit a doplnit správným palivem. Pomoci by mohli přímo na čerpací stanici, protože určitě nejste ani první, ale ani poslední, komu se to stalo. Anebo rovnou volejte asistenční službu – buď tu od vaší pojišťovny anebo pokud máte na autě platnou záruku mobility, tak přímo od vaší automobilky.

Pokud jste to ale zjistili pozdě, tedy až po nastartování a ujetí několika kilometrů, kdy se vám auto zastavilo, může to být problém. Tady už samotné vyčerpání nádrže a její vyčištění nepomůže. Budete muset vyčistit i celé palivové vedení, vyměnit palivový filtr a doufat, že vstřikovače v motoru to přežily bez úhony. Pokud ne, bude potřeba je vyměnit. V takovém případě se cena za opravu může vyšplhat i na desítky tisíc korun. Pro vyřešení situace volejte asistenční službu a nechte vozidlo odvézt do servisu.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru