skoda-filtr-pevnych-castic-dpf-servis

Na povinnou garanční prohlídku nemusíte do autorizovaného servisu, ale přejetí kilometrového limitu se nemusí vyplatit

Autor: Anina Russová - Foto: Škoda - 4. 11. 2022


Stejně, jako by měl každý člověk čas od času navštívit lékaře k pravidelné zdravotní prohlídce, musí na takové kontroly také nová auta. Během záruční doby mají výrobci předepsány takzvané garanční servisní prohlídky, které je povinné absolvovat. Pokud by zákazník tuto povinnost ignoroval, může se následně potýkat s nemalými problémy. Už ale neplatí mezi motoristy rozšířená fáma, že je nutné vždy jet jen do autorizovaného servisu.

Klidně k Pepovi od vedle

Každý výrobce má pro jednotlivé modely přesně předepsaný rozsah garanční prohlídky i to, co přesně se kontrolu a mění. Zpravidla jsou kontrolovány provozní kapaliny, brzdy, tlumiče či motor. Pokud chce mít motorista naprostou jistotu, že v rámci garanční prohlídky bude postupováno naprosto přesně dle instrukcí výrobce a vždy budou použity pouze originální náhradní díly, je ideální jet do autorizovaného servisu.

Není to ale povinné. Je možné zajet prakticky do jakéhokoliv servisu, který ovšem dodrží výše popsané. V tomto případě je ale dobré si postup a použité díly zdokumentovat, čímž budeme mít jistotu, že při případném řešení reklamace nebude mít výrobce problém prohlídku uznat.

Přejetí kilometrů by mohl být problém

Každý výrobce má pro jednotlivé modely stanové kilometry (nebo čas), při jejichž dosažení je potřeba jet na garanční prohlídku. Pokud si nejste jisti, v jakém časovém horizontu nebo při jakém nájezdu se vás prohlídka týká, můžete se obrátit na jakýkoliv autorizovaný servis, kde vám poradí.

Nepovedla se oprava v autoservisu nebo je cena příliš vysoká. Co dělat, když chcete reklamovat opravu?

Existují ale i další cesty. „Jaký servisní interval platí právě pro váš vůz, zjistíte na datovém štítku vozidla. Ten je umístěn v zavazadlovém prostoru pod podlahovým kobercem v prostoru rezervního kola. Bližší informace týkající se servisních intervalů jsou uvedeny v palubní literatuře každého vozu,“ radí například mladoboleslavská Škoda.

Existuje ale řada situací, kdy motorista nebude schopen dodržet nájezd kilometrů či nařízený servisní čas. Může to být nemoc, ale i plný servis třeba kvůli přezouvání. Je potřeba pamatovat na to, že se to v některých případech nemusí vyplatit. V krajnosti tak může totiž zákazník přijít i o záruku. Nutno ale říct, že se automobilky snaží svým klientům vycházet co možná nejvíce vstříc a ztráta záruky by byl až ten úplně poslední krok. Výrobci vždy zákazníkům dávají dost času na to, aby si garanční prohlídku naplánovali tak, jak jim to vyhovuje.

Jak to funguje například ve Škodě jsme se zeptali Jana Píchy, vedoucího poprodejních služeb, který nám řekl: „Vozy Škoda hlásí potřebu navštívit servis s dostatečným předstihem jak zákazníkovi, tak i autorizovanému servisu. Zákazník tak má dostatečnou časovou i nájezdovou rezervu minimálně 30 dní a 1000 km (podle toho, co nastane dříve), aby se spojil se svým servisním poradcem. Škoda se může opřít o širokou síť autorizovaných partnerů, kteří provozují více než 220 servisů na území České republiky. Díky tomu jsou čekací lhůty na servisní prohlídky okolo jednoho týdne,“.

Ani v případě Volkswagenu neznamená přejetí výrobcem předepsaného termínu a/nebo kilometrového limitu pro provedení servisní prohlídky neznamená automaticky ztrátu záruky. „V případě vzniku závady autorizovaný servisní partner vždy individuálně posuzuje, zda přejetí předepsaného termínu a/nebo kilometrového limitu mělo nebo nemělo přímý vliv na vznik reklamované závady. Obecně doporučujeme aktivní sledování palubní informace týkající se počtu dní a počtu kilometrů zbývajících do termínu, kdy je předepsáno provedení servisní prohlídky, a především se včas na blížící se servisní prohlídku objednat ke svému servisnímu partnerovi. V případě aktuální nedostupnosti termínu pro provedení servisní prohlídky u svého servisního partnera má zákazník možnost kontaktovat dalšího nejbližšího servisního partnera, který mu nabídne pro zákazníka adekvátní termín,“ vysvětlila Hana Provazníková, specialistka péče o zákazníka z Porsche ČR.

A velmi obdobně to funguje i u BMW, které má pro případné překročení nařízených kilometrů pro zákazníka připravenou rezervu. „Zákazník, respektive majitel či provozovatel vozidel BMW/MINI, je informován o nadcházejícím termínu nařízené servisní prohlídky s dostatečným předstihem tak, aby nedocházelo k ,,přejetí“ nařízeného kilometrového nájezdu. Tato informace je sdělována buď digitální formou, tedy automatizovanou zprávou odeslanou přímo do vozidla či aplikace MyBMW/MINI, nebo/a upozorněním spojeným s nabídkou termínů návštěvy ze strany autorizovaného servisu ke kterému má zákazník vozidlo ,,přiřazeno“. Pro případy nedodržení přesného kilometrového nájezdu, například z důvodu nepředvídatelné situace nebo okolností, má automobilka nastavenu interní procentuální kilometrovou rezervu, v rámci které nedochází k sankcionování, nebo například ke ztrátě záruky či platnosti předplacených servisních balíčků,“ vysvětlil David Haidinger, tiskový mluvčí českého zastoupení BMW.

Štítky: , , , , , , ,

2 názory na “Na povinnou garanční prohlídku nemusíte do autorizovaného servisu, ale přejetí kilometrového limitu se nemusí vyplatit”

  1. Do autorizovaného servisu už nepojedu ani náhodou. Po výměně oleje v mém autě jsem zjistil že je olej pořád stejný a že ji vůbec nevyměnili. Po okamžité reklamaci ještě při předávání vozidla mě řekli, že si myslí že je olej vyměněn.
    Už jezdím jinam a olej mění předemnou a je to jistota.
    Olej kupují od servisáka ze Škody auto za poloviční cenu, protože jim nějakou náhodou v servise zbyde. 😁

    1. Mám podobné zkušenosti. Pokud chcete mít jistotu, že např u nového vozu Vám vymění filtr i olej, musíte mít v servise známého. Můj známý jezdil 3 roky do stejného servisu a pak zjistil, že olej nebyl nikdy vyměněn a filtry na voze byly ještě z výroby původní.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru