2019-Toyota-AYGO-x-cite-exterior

Na autosalonu v Ženevě se poprvé představí nová edice Toyoty Aygo x-cite

Autor: Tisková zpráva - 8. 2. 2019


Na ženevském autosalonu 2019 se ve světové premiéře představí nová speciální edice modelové řady Toyota AYGO s označením x-cite. AYGO druhé generace s okamžitě rozpoznatelným tvarováním přídě a širokou nabídkou zákaznických úprav láká zákazníky zaměřené na styl.

V loňském roce byl tento model jedním z nejlépe prodávaných v evropské třídě minivozů s prodejním objemem přes 91 700 vozidel a podílem v daném segmentu na úrovni 7,4 %.

Návrháři a konstruktéři Toyoty ještě zdůraznili svěží a výrazný image tohoto modelu, jenž v roce 2018 prošel modernizací, upravili pohonnou jednotku ve prospěch nižší spotřeby paliva a vylepšili jízdní schopnosti a ovladatelnost pro zábavnější jízdní charakter.

Design

Původně dvourozměrný ikonický podpis Toyoty AYGO v podobě písmene X na přídi vozu dozrál do výraznější prostorové podoby.

Součástí markantních čelních partií jsou i sdružené světlomety v duchu designových zásad Keen Look se zabudovanými světly denního svícení, které již na první pohled stvrzují nepřehlédnutelnou podobu tohoto modelu. Orámovaná mřížka chladiče ve spodní části zdůrazňuje stabilní postoj AYGA a typickou agilitu tohoto kompaktního vozidla. Dekor pod světlomety na druhé straně akcentuje charakteristické X a šířku vozidla.

LED světlovodné trubice na zádi vozu propůjčují Toyotě AYGO rafinovaný vzhled a napomáhají k její okamžité rozpoznatelnosti. Jedinečný světelný podpis vyvolává představu kompaktní kabiny nad širší hmotou v oblasti nárazníků ke zdůraznění šířky zadních partií vozidla a jeho vysoké stability.

Celkovou atmosféru v kabině vylepšují specifická barevná provedení a obklady tohoto modelu, navíc oživené barevnými dekory kolem výdechů ventilace.

2019-Toyota-x-cite-Interior

Speciální edice x-cite

Nový model x-cite je nejnovějším zástupcem průběžně aktualizované nabídky speciálních edic Toyoty AYGO. Zákazníci tak mohou vystoupit z davu prostřednictvím jedinečného modelu, který nabízí pečlivě zvolenou kombinaci prvků exteriéru a interiéru.

AYGO x-cite nabízí dvoubarevné lakování v odstínu Pure Orange v kombinaci s černou střechou, doplněné dekorem předního spoileru a černými vnějšími zrcátky. Zpracování exteriéru pak doplňují mlhová světla, zatmavená zadní okna a leskle černá 15″ litá kola s 10 paprsky.

V interiéru zaujme ozdobný obklad středového panelu a přístrojové desky v leskle černém provedení, resp. chromový dekor kolem voliče převodovky a dekory kolem výdechů ventilace v odstínu Pure Orange. Verze x-cite je rovněž vybavena koberečky s lemováním v barvě Pure Orange a látkovým čalouněním sedadel s oranžovými detaily.

Model AYGO x-cite nabízí mimořádnou hodnotu díky obsáhlému seznamu prvků standardní výbavy, vč. komfortních funkcí jako je klimatizace, ovládání audiosystému na volantu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo nastavitelný omezovač rychlosti u provedení s manuální převodovkou.

Multimediální soustava se 7″ displejem podporuje konektivitu s chytrými telefony prostřednictvím technologie Apple CarPlay a Android Auto1 a ve standardu zahrnuje i parkovací kameru.

Volitelně se nabízí bezklíčový vstup a spouštění motoru tlačítkem nebo bezpečnostní paket Toyota Safety Sense.

Bezpečnostní paket Toyota Safety Sense

Toyota Safety Sense spojuje různé technologie aktivní bezpečnosti s cílem pomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.

Systém PCS2 při rychlostech přibližně od 10 do 80 km/h rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a snižuje riziko nárazu do nich zezadu. Pokud hrozí kolize, systém upozorní řidiče (akusticky i opticky), aby začal brzdit.

PCS rovněž zvýší tlak v brzdové soustavě s cílem posílit účinek brzd ve chvíli, kdy řidič sešlápne brzdový pedál. Pokud řidič nereaguje včas, systém PCS začne brzdit automaticky, a sníží tak rychlost jízdy přibližně o 30 km/h3 , případně vůz zcela zastaví, aby se střetu předešlo, nebo alespoň snížila energie nárazu.

Systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) monitoruje vodorovné pruhy na vozovce a pomáhá zabránit nehodám nebo čelním střetům v důsledku nechtěného opuštění jízdního pruhu. Pokud vůz začne vyjíždět z jízdního pruhu bez použití směrových světel, systém LDA upozorní řidiče akustickou i optickou signalizací.

Hnací ústrojí

Oceňovaný tříválec Toyota 998 cm³ DOHC 12v s časováním Dual VVT-i představuje ideální kombinaci výkonu, točivého momentu dostupného za nízkých otáček a spotřeby paliva.

Motor dosahuje max. výkonu 53 kW/72 koní při 6000 ot/min, resp. točivého momentu 93 Nm při 4400 ot/min. AYGO zrychluje na 100 km/h za 13,8 s a rozjede se až na 160 km/h.

Standardní provedení vykazuje spotřebu paliva jen 4,1 l/100 km při emisích CO2 na úrovni pouhých 93 g/km (podle WLTP: 112 g/km). AYGO vybavené automatizovanou manuální převodovkou x-shift dosahuje spotřeby paliva 4,2 l/100 km a produkuje emise CO2 na úrovni jen 95 g/km (podle (WLTP: 117 g/km).

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru