Mercedes-AMG GT R: Zelená bestie se představila v Praze

Autor: Pavel Srp - 5. 10. 2016


Mercedes-AMG GT R se včera na jeden jediný den podíval do Prahy a české zastoupení automobilky ho představilo novinářům a vážným potenciálním zákazníkům. Teď už opět cestuje po Evropě, aby se podívali i další.

Tahle zelená bestie se poprvé představila letos na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Stalo se tak koncem června. Jde o pořádně surový stroj, který ocení zejména řidiči puristé. Novinka je kombinací klasického AMG GT a závodní verzi GT3, to vše se silniční homologací. Vůz byl navíc důkladně testován a laděn na závodním okruhu Nurburgring

Základem je Mercedes-AMG GT S, ale vůz byl dále řádně upraven. Nejen, co do techniky, ale také, co do designu. Nabízí totiž prvky aktivní aerodynamiky, spoustu karbonu nejen na karoserii, ale i na různých výztuhách, aktivní uložení motoru i převodovky nebo aktivní karbonový kryt pod motorem, který umí zvýšit přítlak na přední nápravu až o 40 kg. Z karbonu je také spojovací hřídel mezi motorem a převodovkou.

Díky aktivní aerodynamice se ale design nemusel upravovat až tolik. Pro usměrnění vzduchu nejsou potřeba žádná „lízátka„, žádné zběsilé spoilery a podobně. Na první pohled největší viditelnou změnou je tak pouze velké černé mechanicky nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Při detailnějším pohledu si lze všimnout přepracovaného předního nárazníku s novou maskou chladiče odkazující na legendární Mercedes-Benz 300 SL Panamericana, s níž by měly po modernizaci vyjet i ostatní modely Mercedes-AMG GT. Nové jsou také černé přední světlomety, karbonová střecha a nebo difuzor v zadním nárazníku ze stejného materiálu. Rozšířené byly také blatníky vozu. Ovšem třešničkou na dortu je speciální zelený lak karoserie „AMG green hell mango“.

Speciální je výfuk, který je vyroben z titanu – úspora hmotnosti je cítit na každém kousku. Díky výfuku se ušetřilo šest kilogramů hmotnosti. Výfuk za běžných okolností ústí v koncovém tlumiči s masivní koncovkou ve středu zadního nárazníku, ve sportovním (nebo Race) režimu však toto vyústění klapky zavřou a výfukové plyny pošlou do výfuků v rozích difuzoru, kde nejsou tlumiče žádné. Při prezentaci nám zástupci automobilky vůz nastartovali a názorně předvedli, jak taková divočina zní… Nutno uznat, že zvuk, který výfuky vyluzují, je exkluzivní. Auto je velmi hlučné, střílí, prská a jednoduše staví chlupy na zádech i na zadku… Mikrofon mobilního telefonu ale tento vjem přenést nedokáže (video).

O tom, že auto bude jízdně perfektní, netřeba pochybovat. Kromě aktivní aerodynamiky k tomu přispěje také natáčecí zadní náprava. Funguje tak, že do rychlosti 100 km/h natáčí zadní kola proti těm předním. O neustálý kontakt kol s vozovkou se starají tlumiče Multimatic DSSV (Dynamic Suspension Spool Valve) a o stabilitu pečuje rozšířený rozchod kol (na přední nápravě o 46 mm, na zadní o 57 mm).

Mercedes-AMG GT R pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec, jenž je přeplňován dvojicí turbodmychadel. Jeho výkon je – i díky zvýšení plnícího tlaku z 1,2 na 1,35 baru – 430 kW/585 koní a točivý moment 700 Nm. To je o 55 kW a 50 Nm více než nabízí „obyčejný“ Mercedes-AMG-GT. Díky tomu je pak možné dostat se z 0 na 100 km/h za pouhých 3,6 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 318 km/h. Důležitá bude v takovém případě trakce. I na to se myslelo a pomocí otočného ovladače na středovém panelu je možné si její účinek nastavit. Při deaktivovaném stabilizačním systému je to možné až v 9 stupních.

Zahájení prodeje se plánuje na 21. listopadu, ale ceny zatím nejsou k dispozici. Podle zástupců automobilky prý nepůjde o limitovanou edici, omezená však bude zcela jistě. Pro český trh se plánuje pro příští rok jen asi desítka vozů. Celkové odhady hovoří o celkově přibližně dvou tisícovkách vyrobených kusů.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru