Maserati-Ghibli-GranSport-MY18

Maserati uvádí modernizovaný model Ghibli pro rok 2018

Autor: Tisková zpráva - 15. 9. 2017


Čtyři roky po úspěšném uvedení na mezinárodní trh se Maserati Ghibli dočkalo modernizace s úpravou vzhledu, která citlivě respektuje originální tvary původního vozu, a ještě více zdůrazňuje jeho eleganci a sportovní styl.

Stejně jako ostatní modely značky, i nové Maserati Ghibli je unikátní automobil, s jízdními vlastnostmi i výkonností na vrcholu své třídy a bezkonkurenčním spojením luxusu, výjimečnosti a pohodlí.

Od roku 2014 se pro špičkový italský sportovní sedan rozhodlo více než 70 000 zákazníků ze 70 zemí světa, čímž se Ghibli stalo nejprodávanějším modelem ve více než stoleté historii slavné značky. A nikoli náhodou: vděčí za to dobrému základu, který přebírá od modelu Quattroporte. Na stejném podvozku s podélně uloženým motorem a pohonem zadních nebo všech kol je Ghibli o 293 mm kratší a o 50 kg lehčí. Kromě ideálního vyvážení a pečlivě naladěného sportovního podvozku se standardně montovaným diferenciálem s omezenou svorností (LSD) se může pochlubit plným, pětihvězdičkovým skóre v nárazových testech Euro NCAP a také plejádou moderních asistenčních systémů, díky nimž může být jízda i v takto ostrém voze plná klidu a bezpečí.

Maserati-Ghibli-GranSport-MY18

Od modelového roku 2018 přebírá Ghibli dva zásadní výbavové stupně, s nimiž přišel o rok dříve model Quattroporte: GranLusso (na fotkách šedé auto) a GranSport (na fotkách modré auto). K dispozici jsou pro celou modelovou řadu, od výchozího šestiválce ve verzi Ghibli (350 koní) přes Diesel až po špičkové S a S Q4. Nová provedení lze na první pohled odlišit díky originálnímu provedení předního a zadního nárazníku. Změny jsou natolik efektivní, že vedly také ke zlepšení aerodynamických vlastností, zejména odporu vzduchu. Pokles hodnoty cx z původních 0,31 na 0,29 je s ohledem na dynamiku vozu a nároky na chlazení výkonných jednotek vynikající výsledek.

Všechny benzinové motory pro Ghibli se vyrábějí v továrně Ferrari v Maranellu. Výchozí šestiválec Twin Turbo, plnící normu Euro 6, je již od základu vybaven systémem Start-Stop a osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Špičkové provedení S a S Q4 si od nového roku výkonově polepší na 430 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 580 Nm, to je o 20 koní a 30 Nm více než dosud.

Vyšší výkon a točivý moment mají spolu s vyladěnou aerodynamikou vliv na dynamické vlastnosti. Maximální rychlost činí 286 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšilo ze 4,9 na 5,0 s (u verze S s pohonem zadních kol) a ze 4,8 na 4,7 s (u provedení S Q4 s pohonem všech kol).

Maserati-Ghibli-GranSport-MY18

Vznětový šestiválcový motor pro Ghibli Diesel má díky unikátní konstrukci, již navrhlo Maserati ve spojení s firmou VM Motori, také jeden z nejvyšších výkonů ve své třídě: 275 koní. Díky tomu i nejúspornější varianta vyvine 250 km/h a nabídne nevšední zážitky z jízdy.

Modely Ghibli a Quattroporte jsou první vozy značky Maserati, které se pyšní pokrokovým stabilizačním systémem IVC (Integrated Vehicle Control), jejž vyvinula firma Bosch, aby předcházel problémům se stabilitou, místo aby je korigoval až během smyku. Výsledkem je nejen vyšší úroveň aktivní bezpečnosti, ale také lepší dynamika a ještě zábavnější jízdní vlastnosti.

Další novinkou pro Maserati je elektrický posilovač řízení (EPS). Ten zlepšuje ovladatelnost i komfort díky tomu, že dokáže účinněji spolupracovat s palubní elektronikou, lépe podporuje jízdní režimy a umožňuje využít funkce nových asistenčních systémů Advanced Driving Assistance Systems (ADAS).

Maserati-Ghibli-GranLusso-MY18

ADAS je soubor asistentů a technologií, které se do nového Ghibli dodávají jako sada na přání a představují významný krok směrem k částečně autonomní jízdě. Takto pokročilé systémy v současnosti nabízí jen velmi malé množství těch nejlépe vybavených automobilů. Soubor zahrnuje systém Highway Assist zajišťující asistovanou jízdu po dálnicích, Active Blind Spot Assist eliminující slepý úhel, Lane Keeping Assist pro automatické udržování vozu v jízdním pruhu a čtení dopravních značek Traffic Sign Recognition.

Maserati však zůstává věrné své pověsti výrobce supersportovních automobilů pro každodenní použití. Paket ADAS slouží ke zvýšení bezpečnosti jízdy v řadě náročných jízdních situací, například v hustém městském provozu nebo na dálnici. Řidič modelu Ghibli má však stále plnou kontrolu nad ovládáním vozu.

Například systém Highway Assist funguje v rychlostech do 145 km/h, pokud je aktivován adaptivní tempomat ACC. Snižuje únavu řidiče na dlouhých trasách tím, že hlídá nejen stanovenou rychlost a bezpečný odstup od pomaleji jedoucích vozidel, ale také udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu. Využívá přitom techniku systémů pro udržování vozu v jízdním pruhu a hlídání slepého úhlu ve spolupráci s novým elektrickým posilovačem řízení. Díky němu může elektronika intervenovat do řízení v případě, že se vůz nebude držet v jízdním pruhu. Highway Assist (HAS) však současně hlídá, aby řidič měl za všech okolností ruce na volantu, bez této podmínky se funkce HAS vypne. Řidič také může kdykoli sám změnit směr nebo rychlost.

Systém pro udržování vozu v pruzích (Lane Keeping Assist) představuje proti dosavadnímu systému varujícímu před opuštěním pruhu (Lane Departure Warning) také důležité vylepšení. Zatímco ve voze v modelovém roce 2017 byl řidič jen varován, v novém Ghibli je akustická výstraha nahrazena vibrací, a pokud si to řidič zvolí v menu palubního počítače, také automatickým zásahem do řízení, který mírným natočením volantu pomáhá vrátit automobil do požadovaného směru. Jakmile řidič použije ukazatel směru, systém vyhodnotí manévr jako záměrné přejetí do druhého pruhu a varování se neobjeví.

Základní provedení modelu Ghibli a nové Ghibli GranLusso sdílejí stejné tvary, zato Ghibli GranSport se mírně odlišuje exteriérovými prvky, které zdůrazňují jeho sportovnější charakter. Přední nárazník s výrazným vstupem vzduchu je inspirovaný slavným konceptem Alfieri, a přestože světlomety mají stejný tvar jako dříve, GranLusso a GranSport dostaly nejmodernější techniku: adaptivní zdroj full LED, vyvinutý ve spolupráci s Magneti Marelli Automotive Lighting. Základní provedení využívá osvědčené bixenony.

Maserati-Ghibli-GranLusso-MY18

Provedení GranLusso, zaměřené na luxus, eleganci a pohodlí, využívá špičkové materiály a noblesní doplňky, což zvenku zdůrazňují například chromované prvky na předním nárazníku, černé brzdové třmeny a litá 19palcová kola Poseidone. Interiér s materiály od prestižní módní značky Ermenegildo Zegna používá ve velkém jemné hedvábí a prokazuje typicky italský smysl pro detail a řemeslnou zručnost. Prvotřídní výbavu dokládají třeba všestranně elektricky seřiditelná nejen sedadla, ale i volant, a dokonce také pedály. Novinkou je systém Soft Close Doors zajišťující jemné dovírání dveří.

Naproti tomu Ghibli GranSport se nechává naplno inspirovat druhou tradiční hodnotou značky Maserati, kterou je motorsport. Odkaz mnoha vítězných vozů s trojzubcem ve znaku je znát z černě lakovaných doplňků na nárazníku, červených třmenů brzd nebo leštěných 20“ kol Urano.

Maserati Ghibli vstupuje do další fáze svého produkčního cyklu v plné síle a stále na vrcholu třídy. K jeho dosavadnímu úspěchu pomohlo i důkladné testování během vývoje a také pečlivá kvalitativní kontrola každého vyrobeného vozu. Při zkouškách najelo více než 90 prototypů přes šest milionů kilometrů v afrických pouštích i mrazech za polárním kruhem. Každý vůz, který opouští brány slavné továrny Avv. Giovanni Agnelli poblíž Turína, je také důsledně prověřován, než se předá zákazníkovi. Během výroby absolvuje více než 700 kvalitativních kontrol, po nichž následují mj. tři kontroly laku, zkoušky elektroniky a vodotěsnosti, výstupní 30minutová prověrka a také 40kilometrový jízdní test.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru