martin_macik-mm_technology-rallye_dakar_2023-shakedown

Macík se rozcvičil na shakedownu a posbíral razítka. Má radost, kamion funguje parádně

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: MM Technology - 30. 12. 2022


Rallye Dakar 2023 se nezadržitelně blíží. V bivaku na pobřeží, kde se sešli dálkoví závodníci, přesto panuje příjemná atmosféra. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda se stihli během čtvrtka rozehřál na shakedownu, když testovali kondici svého závodního kamionu. Současně na administrativních a technických přejímkách posbírali všechna potřebná razítka.

Teď už posádce týmu MM Technology nic nebrání vydat se na trať. První ostré kilometry na ně čekají už v sobotu – na Silvestra. V 11kilometrovém prologu se pokusí udržet výhodnou startovní pozici do nedělní 1. etapy.

Dakarská rozcvička potěšila

Ve čtvrtek si pilot Martin Macík ještě naposledy přispal. Ale hned po snídani spolu s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Davidem Švandou vyrazili na shakedown. Využili tak příležitosti prověřit kondici svého závodního kamionu přímo v místním terénu, na písečné trati, kterou pořadatelé závodníkům připravili nedaleko bivaku. „Pojezdili jsme, dali jsme asi čtyři okruhy. Čenda fungoval výborně. Podvozek, motor, tlaky i teploty, jak mají být. Vyladili jsme s klukama ještě pár detailů, například pásy v kabině,“ řekl Martin Macík po svezení na shakedownu.

Tým MM Technology na Rallye Dakar 2023

Jeho nový závodní kamion pojmenovaný Čenda vznikal během letošního roku podle návrhů Martina Macíka staršího, šéfa MM Technology. Větší část vozu vychází z léty osvědčeného vývoje, novinky by měly posádce zajistit větší pohodlí během jízdy a také možnost proplout náročnějšími terény ve větších rychlostech. „Můžeme si teď dovolit jet hodně svižně i po složitější trati, aniž by to odnesla naše záda. Jízda je vždy omezována odolností auta a komfortem posádky. A lidské limity jsme teď zase o něco posunuli,“ vysvětluje palubní mechanik David Švanda. Další technická vylepšení nového kamionu by měla posádce přinést například i snadnější výměnu pneumatik.

Speciální je také design Čendy, o který se částečně postarali fanoušci. Zadní kapotu totiž vyzdobili svými vzkazy a podpisy. Symbolicky tak pojedou Dakar společně s posádkou. Martin Macík svůj nový kamion důkladně testoval v říjnové Rallye du Maroc, kde se ho pokusil maximálně zničit, aby se projevily všechny jeho slabiny. Čenda se osvědčil, dokonce marocký závod vyhrál. Druhé kolo testů pak proběhlo v Polsku, těsně před odjezdem techniky na Dakar. Čtvrteční svezení na shakedownu tak bylo spíše vítanou formalitou a členové MM Technology věří, že je Čenda na Dakar dobře připraven.

Razítka posbírána, přejímky úspěšně za námi

Ze shakedownu se tým Martina Macíka vydal rovnou k administrativním a technickým přejímkám. Ty už nebyly tak zábavné jako testovací jízdy, přesto proběhly hladce. „Všechny stanoviště jsme obešli, posbírali razítka, vystáli jsme si fronty. Během technické neprošel jen Ferryho hans, protože měl decentně rozedranou šňůrku. Ale naštěstí máme náhradní, takže jsme ho jen vyměnili. Doložili jsme také pár drobností, které nám chyběly v Marseille. Čendu jsme večer ještě vypucovali. A máme hotovo,“ popsal Macík. Tým MM Technology je tak na Dakar 2023 nachystán a může si užívat poslední klidnější chvíle, zbývající do startu. „V bivaku je příjemná atmosféra. Potkali jsme se tu se spoustou závodníků. S každým si pokecáme. Poznáváme nové lidi. Ale teď už si půjdeme dát večeři, vykoupat se a na kutě,“ hlásil Martin Macík.

Poslední hodiny zbývající do sobotního prologu tak členové týmu MM Technology stráví v poklidu. Předstartovní povinnosti už mají za sebou a těší se až Dakar konečně začne.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru