2019 Lexus RC F facelift

Lexus představuje modernizované RC F a přidává i verzi RC F Track Edition

Autor: Tisková zpráva - 14. 1. 2019


Kupé RC F, čerstvě modernizované pro modelový rok 2020, se nyní pyšní vylepšenými výkony, stylovými úpravami a zbrusu novou limitovanou edicí s označením Track Edition. Po uvedení varianty RC F Track Edition se pravověrní milovníci řízení již nemusejí rozhodovat mezi luxusním vozem do běžného provozu a nefalšovaným výkonnostním modelem na závodní okruhy.

Model RC F Track Edition, spojující luxus a řemeslné zpracování Lexus s ještě lepšími jízdními schopnostmi, zpravidla vyhrazenými pouze raritním sportovním vozům, je schopen celé odpoledne překonávat rekordy na okruhu a večer se vydat na pohodlnou jízdu domů. Jedná se o nejnovější milník s označením ‚F‘, určeným pro výkonné modely značky, který se bude i nadále rozvíjet coby důležitý pilíř celkové strategie Lexus.

Track Edition se připojuje ke standardnímu kupé Lexus RC F, které se v modelovém provedení 2020 představuje po rozsáhlé modernizaci. Vylepšená aerodynamika, nižší hmotnost, jinak odladěný podvozek a vylepšené stylistické ztvárnění posouvá RC F na novou úroveň jízdních schopností a kultivovanosti.

„Nové RC F a zejména pak provedení Track Edition těží z neustálého vývoje, který pokračuje již od počátečního uvedení na trh. Tyto modely díky nejnovějším vylepšením pomáhají ještě více odlišit značku F nabídkou rychlých, odolných, velmi schopných a výkonných vozů, které prostřednictvím mnoha různých technologií zlepšují dostupnost vyšších výkonů všem zájemcům bez ohledu na úroveň řidičských schopností,“ uvedl Kodži Sato, výkonný viceprezident společnosti Lexus International.

RC F v novém

Kupé Lexus RC F 2020 prodělalo mnoho různých úprav k posílení jízdních schopností a osvěžení celkového vzhledu. Jedním z prvních cílů konstruktérů bylo snížit hmotnost bez negativních dopadů na pocit kultivovanosti a robustnosti tohoto kupé. Na zadní nápravě se namísto plných hnacích poloos objevily poloosy duté; příď vozidla zase odlehčilo zmenšené sací potrubí a kompaktnější kompresor klimatizace. Nasazením hliníku u ramen pro nastavení úhlu sbíhavosti kol a horních úchytů zavěšení poklesla hmotnost při zachování tuhosti.

K ještě vyšší kultivovanosti RC F napomáhají tužší pouzdra ramen zavěšení zadních kol a upevnění převodky řízení. Tužší zavěšení motoru RC F pomáhá lépe přenášet výkon nepřeplňovaného motoru 5,0 litru V8, jednoho z posledních svého druhu v rámci všech luxusních kupé na trhu. V současnosti nabídne 457 k a 520 Nm točivého momentu při 4800 ot/min díky úpravám kanálu sání a nižším limitním otáčkám otevření sekundárního sání (2800 versus 3600 ot/min). I nadále se používá osmistupňová automatická převodovka, avšak díky vyššímu poměru diferenciálu vůz nabídne agilnější reakce při rozjezdu.

Pro optimální akceleraci z místa pak RC F nyní standardně nabídne elektronickou funkci „launch control“. Stačí stisknout spínač na ovládacím panelu a systém automaticky přizpůsobí řízení trakce a škrticí klapky ve prospěch maximální akcelerace z místa. Na řidiči je pouze sešlápnout a podržet brzdový pedál, aktivovat systém, naplno sešlápnout akcelerační pedál k získání otáček a poté brzdu uvolnit. Pomocí uvedeného systému pak vůz akceleruje na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy.

Jízdní schopnosti dále vylepšuje nové obutí Michelin Pilot Sport 4S, navržené speciálně pro RC F. Ve srovnání se standardními pneumatikami Michelin používá obutí pro RC F jedinečný profil, dezén běhounu a směs pryže. Úpravy byly navrženy s cílem potlačit nedotáčivost, zlepšit celkový záběr v příčném směru a zvýšit odolnost za extrémních podmínek.

Dále jsou zde zdánlivě jemné, nicméně důležité změny stylistického ztvárnění RC F, které přinášejí povědomé rysy s cílem ještě zušlechtit celkově dravé tvary. Přední světlomety po modernizaci používají uspořádání s několika LED zdroji a integrovanými světly denního svícení. Tvary charakteristické masky chladiče byly pozměněny doplněním otvoru ve spodní hraně, vedoucího napříč celou spodní částí s cílem opticky zkrátit přední partii. Nová koncová světla na zádi vozidla jsou pak hladce začleněna do přetvarovaného nárazníku, čímž RC F získal čistší a ostřejší rysy.

RC F Track Edition: F na nové vyšší úrovni

Limitovaná série RC F Track Edition nepředstavuje pouze paket příslušenství – přináší totiž precizně navrženou sestavu vylepšení, která svým promyšleným složením posouvá jízdní schopnosti na novou úroveň. Vozy Track Edition, navržené na základě zpětné vazby od závodních týmů Lexus v seriálech Super GT a IMSA, nabídnou mimořádné jízdní schopnosti, které si nadšenci budou moci vychutnat za nejrůznějších podmínek.

Uvedené úrovně čitelných jízdních schopností by nebylo možné dosáhnout bez precizní práce konstruktérů a přesné montáže v rukou mistrů výroby Takumi, kteří dohlížejí nad produkcí každého vozu RC F. Snahy o zlepšení se dotkly všech aspektů vozidla, avšak Track Edition nepoložilo kultivovanost na oltář rychlosti. I nadále zůstává nekompromisně luxusním a výkonným kupé, schopným zaujmout na okruhu i na běžných cestách.

Uhlazenější tvary a přísná dieta

Jednou z klíčových oblastí zlepšení RC F Track Edition byla charakteristická aerodynamika. Jedinečný přední spoiler je kvůli snížení hmotnosti vyroben z uhlíkových vláken a byl navržen tak, aby zvyšoval přítlak na přídi vozidla ve prospěch lepších záběrových schopností a přesnosti řízení. Pevné zadní křídlo z uhlíkových vláken nahrazuje aktivní spoiler ze standardního provedení RC F. Pevné křídlo je nejen lehčí, ale také potlačuje aerodynamický odpor při současném zvyšování přítlaku.

Aby konstruktéři dosáhli takto paradoxního účinku, začali křídlo tvarovat způsobem, který vyhlazuje proudění vzduchu přes záď vozidla, aby se zmenšilo víření vzduchu vyvolávající aerodynamický odpor. Poté přidali velmi malý úhel, aby dosáhli přítlaku bez negativních dopadů na kvalitu proudění vzduchu kolem karoserie. Výsledkem je zvýšení přítlaku až o 26 kg v porovnání s aktivním zadním spoilerem.

V případě Track Edition se podobně jako u standardního provedení konstruktéři zaměřili na snižování hmotnosti. Podle předběžných odhadů se oproti předchozímu RC F podařilo ušetřit celkem 70 až 80 kg, avšak důležité je zejména to, že se technikům podařilo zredukovat tu hmotnost, která má největší dopady na jízdní dynamiku. Jedná se především o neodpruženou hmotnost, neboť každý kilogram, který lze setřást z míst mimo soustavu odpružení, se mnohonásobně vrátí v celkově lepší ovladatelnosti a citlivosti řízení.

Každý vůz v provedení Track Edition proto používá karbon-keramické brzdové kotouče Brembo. Ty jsou nejen výrazně lehčí než srovnatelné ocelové komponenty, ale také lépe snášejí extrémní teploty vznikající při ostré jízdě na okruhu. Kotouče vykukují za paprsky kovaných 19″ kol BBS z lehkých slitin, jejichž design byl odvozen od závodního speciálu RC F GT3. Track Edition jen na kolech, brzdových kotoučích a třmenech ušetřil výrazných 25 kg neodpružené hmotnosti v přední části vozidla.

K dalšímu snížení hmotnosti napomohla střecha a kapota z uhlíkových vláken společně s přepážkou za zadními sedadly ze stejného materiálu a uhlíkové výztuže nárazníku. Řada těchto karbonových komponent se vyrábí na stejné lince, která produkovala díly pro Lexus LFA během jeho dvouleté výroby. K dalším oblastem, kde provedení Track Edition shazovalo kilogramy, patří standardní titanový tlumič a koncové trubky výfuku.

Takový zvuk stojí za to posílit, neboť provedení Track Edition pohání tentýž nepřeplňovaný agregát 5,0 litru V8 jako ostatní vozy RC F.

Pro exkluzivnější vzhled kabiny Track Edition je standardem čalounění z červené kůže společně s akcenty sedadel z materiálu Alcantara a červenými karbonovými obklady na dveřích a přístrojové desce. K dispozici budou pouze dva barevné odstíny karoserie: bílá Ultra a matně šedá Nebula, exkluzivní odstín vyhrazený pouze pro Track Edition.

Výroba Lexus RC F v provedení 2020 a RC F Track Edition bude zahájena v březnu 2019. Ceny budou oznámeny později před zahájením prodeje.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru