andrej babis

Komentář: Babiš chce kanceláře a muzea, ale na řidiče, kteří potřebují okruh, kašle

Autor: Anina Russová - 19. 9. 2019


Dlouho mě ze židle nezvedlo nic tak moc, jako zkrachovalé jednání pražského primátora Hřiba a premiéra Babiše. Uvedu vás do obrazu. Ti dva se sešli, aby projednali možnou výstavbu superúřednické čtvrti v pražských Letňanech, kam by se přesunula prakticky všechna ministerstva a důležité (nejen) státní úřady. Budovy, které by v centru Prahy po tomto přesunu zůstaly volné, by si premiér nepředstavoval prázdné, ale líbilo by se mu, kdyby byly předělány na muzea nebo galerie. No, muzeí asi máme v Praze málo…

Ovšem pozemky, na kterých by Babiš chtěl stavět, patří Praze a na povel je tedy má primátor Hřib. Jednání těchto dvou úředníků ale dopadlo katastrofálně. Praha by pozemky i uvolnila, ale jen výměnou za příspěvek na dostavbu pražského okruhu. A na to konto Babiš oznámil, že to se nikdy nestane a vláda na tuto nejen pro Prahu nesmírně důležitou a velmi chybějící stavbu nedá ani halíř. Na to reagoval Hřib tím, že si tedy Praha pozemky nechá a raději se na nich pokusí vyřešit problémy s nedostatkem bytů.

Primátor ale ví, že než se začnou řešit byty, je nutné, aby zde byla vyřešena dopravní obslužnost, která je už dnes v katastrofálním stavu. „V té oblasti je nutné vyřešit dopravu, protože další stavební rozvoj by tam přinesl další dopravu. Ta už tam kolabuje. Vnější okruh, vnitřní okruh, to jsou záležitosti, které jsou naprosto zásadní pro Prahu,“ řekl v úterý pro Českou televizi Hřib.

Premiér na baterky

Premiér od tohoto neslavného jednání kope kolem sebe, chce primátora obejít přes starosty jednotlivých částí a za každou cenu s provoláváním o ušetřených miliardách si chce prosadit svou. Nevidí, že Praha dostavbu městského okruhu nutně potřebuje! Nevidí, že každý den doprava kolabuje jak ve městě, tak na všech myslitelných příjezdech. Nejspíš vůbec nevnímá fakt, že jakmile se stane jedna jediná dopravní nehoda, znamená to dlouhé kolony přes celé město. Raději si provolává své historky o tom, komu přidal, kdo na něj ušil kampaň a kdo ho zrovna nemá rád.

Neuvědomuje si, že tímto přístupem si proti sobě poštve jednu velmi silnou voličskou základnu, tedy řidiče. Ostatně se celkem divím, že některá ze stran se právě dopravě nezačala věnovat víc. Jsem si jistá, že pokud by se konečně našel někdo, kdo by neplácal nesmysly o výběru mýtného na Jižní spojce nebo nuceném omlazování vozových parků v Česku, ale naopak by pohnul se stavbami, dokázal by koordinovat rekonstrukce a opravy, získal by statisíce voličů. Standardně by to měl s posvěcením premiéra řešit ministr dopravy.

Ovšem premiér na řidiče kašle, naopak jim ještě hází klacky pod nohy. A ministr dopravy? Jen vzpomeňme na Dana Ťoka, kterému se toho za dobu jeho působení – mimochodem nejdelšího v historii České republiky – věru mnoho nepovedlo. A současný ministr Kremlík? Ten si může odškrtnout, že zavádí elektronické známky a dál v dopravě nic moc neřeší. V poslední době ho zaujaly třeba autonomní drony nebo definování cílů v oblasti autonomních vozidel. Řidiči by ale raději měli v pořádku silnice, hotovou dálniční síť, koordinované rekonstrukce a opravy a všechny okruhy, které jsou už 50 let potřeba. Ale asi je jasné, co z toho je jednodušší. Bohužel pro nás, řidiče a voliče.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru