Klasický starý brouk? Ani náhodou! Motor je ze Subaru

Autor: Anina Russová - 25. 3. 2019


Kdo by nemiloval ty roztomilé staré Volkswageny Beetle. Vzduchem chlazený motor umístěný vzadu, kulatá karoserie a design dětské hračky. K tomu ale takřka nesmrtelnost a dnes už i kult. Jenomže právě motor brouků, co si budeme povídat, nestojí za moc. Tedy, na svou dobu šlo o vcelku pohodový agregát, ale ten, kdo dnes touží po výkonu, musí sáhnout k jeho výměně. A jednoho takového milovníka brouků a rychlé jízdy vám dnes představíme.

Jeho jméno je Adonis a jeho snem posledních pár let bylo jediné. Postavit Volkswagen Beetle, kterému by se po celém světě přezdívalo Super Beetle. Měl by také pořádně potrápit soupeře při závodech ve sprintu, ale stále měl být také běžně použitelný. A vypadá to, že se mu to povedlo. Ale snadné to tedy rozhodně nebylo. Celá stavba mu zabrala dlouhých 10 let.

Majitelka najela s broukem přes půl milionu kilometrů, značka jí ho zrenovovala

V prvé řadě bylo potřeba dát dohromady karoserii, aby přišla o své životní šrámy a rez. A pak přišlo to zajímavé. Adonis sehnal motor ze Subaru EJ20, tedy boxer opatřený turbodmychadlem, který znáte z modelů Impreza nebo Legacy. Aby ale bylo vše přesně dle jeho představ, nadělil mu větší turbodmychadlo, nové vstřiky, nové sání pro mezichladič s nádechem v zadním bočním okně, ale nechybí ani na zakázku dělaný výfukový systém. K tomu pak přidal sportovní tlumiče, brzdy od BMW a hydraulickou ruční brzdu.

Ale tím to neskončilo. Adonis upravil i celý interiér, který už klasický Beetle ani nepřipomíná. Ten obsahuje skořepinová sedadla, bezpečnostní rám nebo nový volant. Vlastně toho z původního auta kromě karoserie moc nezbylo, ale co si budeme povídat, tahle přestavba je jedna z nejzajímavějších, jakou jsme za poslední dobu viděli. Jen na konečný výkon a další technickou specifikaci si ještě musíme počkat.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru