Kia v Ženevě: modely GT, Carens a nový koncept provo

Autor: Pavel Srp - 4. 3. 2013


Dva nové vysoce výkonné modely Kia pro_cee´d GT a cee´d GT oslaví zítra světovou premiéru na 83. autosalonu v Ženevě. Svůj globální debut zažije také nový provokativní koncept Kia provo. K vidění bude i nová Kia Carens a nový pro_cee´d. Oba tyto modely brzy dorazí na český trh.

Zcela nové vysokovýkonné modely Kia pro_cee’d GT a cee’d GT se představí ve světové premiéře na 83. mezinárodním autosalonu v Ženevě. Kia vstupuje s novou dvojicí do jednoho z nejprestižnějších tržních segmentů v Evropě. Obohatí ho dosud nejsportovněji zaměřené sériově vyráběné vozy této značky.

Obě novinky jsou poháněny motorem Kia 1.6 GDI, vybaveným turbodmychadlem typu twin-scroll. Hodnoty výkonu a točivého momentu dramaticky vzrostly (v porovnání s nepřeplňovaným motorem), nejvyšší výkon o 51 % na 150 kW (204 k) a točivý moment o 61 % na 265 N.m.

Oba modely s pohonem předních kol jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 230 km/h. Obě novinky vykazují spotřebu paliva 7,4 litru/100 km a produkují emise CO2 v hodnotě 171g/km.

Kia pro_cee’d GT a cee’d GT mají nové přední masky chladiče a uspořádání světlometů, nový design nárazníků, čtyřbodové světlomety LED pro denní svícení, nové mlhové světlomety, dvojité koncovky výfuku, 18“ kola z lehké slitiny a atraktivně lakované červené brzdové třmeny. V interiéru jsou modely GT vybaveny sportovními sedadly Recaro, hliníkovými pedály a speciálními povrchovými materiály, které lahodí oku sportovně orientovaného řidiče.

Výroba modelů Kia pro_cee’d GT a cee’d GT bude zahájena v žilinském závodě Kia na Slovensku v polovině května 2013 a od poloviny roku se začnou prodávat na evropských trzích.

Kia představí v Ženevě také nový koncept kia provo. Ten již na první pohled vypadá jako závodní stroj homologovaný pro silniční provoz. V tomto nápaditém konceptu spadajícím do segmentu B se snoubí nejmodernější technika se sebevědomým a dynamickým vzhledem.

Provo dává jasně najevo svůj výkonový potenciál odhodlaným vzhledem. Ten je definován strmou přídí s aerodynamickým spoilerem, ozdobnými panely z uhlíkového kompozitu a předními světlomety s LED diodami. Mezi charakteristické rysy patří rovněž čelní okno, jehož tvar připomíná hledí přilby, a také ostře zakončená záď, jejíž spoiler optimalizuje proudění vzduchu.

Koncept Kia provo není pouhým stylistickým cvičením. Křídla mu propůjčuje motor 1.6 GDI Turbo vyladěný na 150 kW (204 k) v kombinaci s elektromotorem, který je v případě potřeby zdrojem dodatečné hnací síly přenášené na zadní kola. Uspořádání hybridního systému umožňuje tedy pohon všech kol a v nízkých rychlostech také čistě elektrický pohon. Pozoruhodný technický paket je završen první sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia DCT.

V popředí zájmu stojí také kompaktní MPV Kia Carens. Ve světové premiéře se nový Carens představil na podzim loňského roku v Paříži. Do prodeje v České republice přijde na začátku května. Nový Carens byl navržen a zkonstruován tak, aby vyhověl potřebám moderních rodin. Třetí generace modelové řady přivede ke značce Kia ještě více zákazníků díky elegantním aerodynamickým tvarům, designu s kabinou posunutou dopředu, až sedmimístnému interiéru a široké škále komfortních a bezpečnostních prvků.

Zákazníci budou vybírat ze čtyř motorů s výhradně šestistupňovými převodovkami. Dva zážehové a dva dieselové motory nabízejí širší rozpětí výkonů než u předchozí generace – od 85 kW (115 k) do 122 kW (166 k). Nejrychlejší nový Carens s dvoulitrovým zážehovým motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,7 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlost 203 km/h.

Ženevskému publiku se představí také nová třídveřová Kia pro_cee´d, která se začne prodávat od začátku dubna.

Nový pro_cee’d nabízí stejný výběr motorů a převodovek jako pětidveřový cee´d či kombi cee´d SW. Je dostupný s dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory s rozpětím výkonů 90 až 135 koní. Ačkoli má nový pro_cee’d celkovou délku (4 310 mm), šířku (1 780 mm) i rozvor (2 650 mm) stejný jako pětidveřový model, jeho transformace na sportovnější, třídveřovou karoserii s sebou přinesla výrazné designové změny.

V porovnání s pětidveřovým hatchbackem cee’d je linie střechy nového pro_cee’du o 40 mm nižší, střešní sloupek B je posunut dozadu o 220 mm, boční panely za střešním sloupkem B jsou nové, stejně jako boční okna, střešní sloupky C, zadní výklopné víko, zadní svítilny a zadní nárazník.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru