2020-stinger-gts-limitovana-edice- (14)

Kia představila Stinger GTS. Má šestiválec, 365 koní, karbonové díly a… driftovací režim!

Autor: Tisková zpráva - 19. 4. 2019


Kia Stinger si od své premiéry před necelými dvěma roky rychle získala přízeň fanoušků. Kia Motors America na mezinárodním autosalonu v New Yorku poskytuje nadšencům do řízení další pádný důvod k seznámení se s tímto nejvýkonnějším sportovním fastbackem značky Kia.

Speciální edice 800 vozů Stinger GTS dokazuje um na silnicích prostřednictvím nově vyvinutého dynamického pohonu AWD (D-AWD), který doslova láká k vyjádření temperamentu za volantem. Stylistické prvky inspirované motorsportem zahrnují originální díly z karbonových vláken a nový atraktivní odstín, přitahující ještě více pozornosti.automobiloví nadšenci.

Vyplňování mezery

Stinger si během krátké doby na trhu vybudoval pozici solidního konkurenta v segmentu sportovních sedanů, kam dorazil s parametry schopnými zahanbit německé rivaly. Současně se mu podařilo předefinovat značku Kia a změnit způsob jejího vnímání ze strany spotřebitelů.

Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann však i přes všechna pochvalná uznání a pocty, kterých se Stingeru dostalo, usiloval o něco dalšího. Výsledkem je nová podoba systému AWD modelu Stinger, opepřeného genetickou výbavou pohonu zadních kol. Systém s označením D-AWD byl odladěn tak, aby vyplnil mezeru mezi chováním Stingeru s pohonem AWD a Stingeru GT s pohonem zadních kol.

2020-stinger-gts-limitovana-edice- (15)

Systém D-AWD navíc používá mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy, navržený tak, aby zlepšil trakci a rovnoměrněji rozděloval výkon mezi zadní kola po zaznamenání prokluzu.

Upraveno bylo i nastavení jízdních režimů (Drive Mode Select), které stále upřednostňuje kola zadní nápravy. Nabízí se tři režimy:

  • V režimu Comfort se 60 % výkonu posílá na zadní kola k posílení pocitu stability
  • V režimu Sport se 80 % výkonu posílá na zadní kola v zájmu agilnější jízdy
  • V režimu Drift míří 100 % výkonu na zadní kola a udržuje se zvolený převodový stupeň bez přeřazování nahoru

Současně s tím má Stinger GTS upravenou řídící logiku stabilizačního systému, která rozpoznává „kontra“ volantem. Pozměněn byl také charakter řazení.

Pod kapotou Stingeru GTS, nabízeného s pohonem všech (D-AWD) nebo zadních (RWD) kol, je pohonná jednotka z modelu Stinger GT. Jde o dvojitě přeplňovaný agregát 3,3 litru V6 s výkonem 365 koní a točivým momentem vrcholícím 510 Nm. O přenos těchto hodnot z klikové hřídele na kola se stará osmistupňová automatická převodovka.

První jízda: Jak funguje pětimetrová Kia Stinger GT s 370 koňmi na Nürburgringu?

Žhavé místo v modelové řadě Stinger

Kia Stinger GTS kromě prvků na pohled neviditelných dává jasně najevo, že není obyčejným modelem Stinger – chlubí se řadou vylepšení v exteriéru i interiéru, díky nimž vypadá připraven zdolat každý závodní okruh nebo řezat ostré zatáčky na silnicích.

Z vylepšení exteriéru jmenujme:

  • Exkluzivní prémiový lak „Federation“ v oranžovém odstínu
  • Originální díly z karbonových vláken, ohraničující charakteristickou tygří masku, kryty vnějších zpětných zrcátek a boční průduchy
  • Logo GTS na zádi
  • Emblém Stinger nahrazující centrální logo Kia na víku kufru

V kabině Stingeru GTS najdeme luxusnější materiály příslušející automobilu určenému všem nadšencům do řízení:

  • Čalounění volantu a středového panelu materiálem Alcantara
  • Čalounění stropu kabiny prémiovým materiálem Chamude, připomínajícím velur

Elegantní a cenově dostupná výbava

Stinger GTS tradičně přináší vysokou protihodnotu za investované peníze, například v podobě nejrůznějších technologií, komfortních prvků a systémů na podporu řízení5. Limitovaná edice fastbacku v provedení GTS nabídne např. tyto prvky:

  • Střešní okno
  • Prémiový audiosystém Harman/Kardon6 o výkonu 720 W s technologiemi QuantumLogic7 a Clari-Fi8 pro vylepšení digitálního signálu
  • Bezdrátové nabíjení kompatibilních mobilních telefonů

V zájmu konkurenceschopnosti má Stinger GTS optimálně nastavenou cenu. Po plánovaném zahájení výroby letos na jaře by se provedení GTS mělo prodávat za doporučenou maloobchodní cenu cca od 44 tisíc dolarů (přibližně 1 milion korun) v případě verze s pohonem zadních kol, resp. cca 46 500 dolarů (cca 1,06 milionu korun) s pohonem D-AWD.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru