Jon Olsson nechal upravit své G500 4×4² ‘Safari’. Nově má plátěnou střechu

Autor: Anina Russová - 12. 5. 2019


Už nějakou dobu nebylo o Jonu Olssonovi ani slechu. Určitě ale víte, že po řadě hodně zběsilých projektů sáhl tento lyžař, businessman a model po Mercedes-Benzu G 500 4×4². Ale nebyl by to on, aby auto alespoň trochu – nebo spíše více – nepřetvořil. Vlastně si nejsme jisti, jestli tenhle chlapík vůbec kdy měl a používal sériové auto. Asi spíš ne. :)

A tak se asi není co divit, že i jeho přizvednuté géčko nezůstalo v sériovém provedení moc dlouho. První, co udělal, bylo, že nechal uříznout střechu a vyrobil tak asi nejstylovější kabriolet na světě. Kromě designu k tomu měl ale ještě jeden důvod. Auto je totiž tak vysoké, že se s ním nemohl dostat do nízkých garáží v Monaku, kde bydlí.

Jon Olsson už jezdí svým kabrioletem Mercedes-Benz G 500 4×4²

Ovšem rychle zjistil, že bez střechy to je sice styl, ale zcela nepraktický. I proto tedy auto před pár dny odevzdal do dílny s jasným požadavkem. Střecha musí zpět, ale taková, aby se auto vešlo do garáže, ale aby se dala sundat.

Jak řekl, tak se také stalo. A už když Géčko prošlo takovou úpravou, rovnou ho také odvezl k lakýrníkovi, aby ho přestříkal na bílou barvu, která se v pár detailech promítla i do interiéru. Důvod? Olsson má svou značku sportovního oblečení, jehož hlavní barva je bílá. Tak aby mu to všechno hezky ladilo.

Zajímavou úpravou prošlo také pohonné ústrojí, tedy benzinový motor V8 se dvěma turbodmychadly s objemem rovných čtyř litrů. Ten standardně posílá na všechna kola přes automatickou převodovku výkon 415 koní, což bylo ovšem Jonovi málo. Proto výkon nechal zvýšit na monstrózních 850 koní. K této hodnotě došel jak přeprogramováním řídící jednotky a úpravou několika komponent motoru, tak také montáží kompletního výfukového potrubí, které zní prostě fantasticky.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru